Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Kirli-Temiz

Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
263
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
6 yaş ilköğretim okulu için hazırlanmış plandır.

PSiKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar
1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
Kazanımlar
4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.
Amaç10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımlar
1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.

DiL ALANI
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerini başkalarına anlatır.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
5. Zıt anlamlı sözcüklere örnek verir.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.

BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
1. Varlıkları bire bir eşleştirir.
Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar
1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar
1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ

TÜRKÇE:

 Öğretmen çocukları karşılar ve ilgi köşelerine yönlendirir.Çocuklar ilgi köşelerinde zaman geçirirken öğretmen mikrop adlı parmak oyununu söylemeye başlar ve çocukların dikkatini çeker.
Bay mikrop gezmeye çıkmış,yürümüş
(Bir elin baş parmağı diğer kolun üzerinden aşağıdan yukarıya doğru gezdirir.)
Evin kapısından içeri girmiş.
(Baş parmak gezdirilirken avuç ortasına getirilir.)
Bir de ne görsün!Merdivenler.
(Baş parmak sağ ve sol elin parmaklarına teker teker dokunur.)
Merdivenlerden çıkmaya başlamış.
En üst kata gelmiş,kapıya vurmuş:
(Sol elin sırt kısmına sağ elle vurulur.)
-Tak tak tak…
-Kim o?
(Çocuk sesi taklidi yapılır.)
-Benim,Bay Mikrop.
(Kalın bir sesle sağ elin baş parmağı sallanır.)
-Ne istiyorsun?
(Çocukça bir sesle sorulur.)
-Seni hastalandırmaya geldim
(Sağ elin baş parmağı sallanır.)
-Yoo,beni hasta edemezsin.
(Çocuk sesi taklidi yapılır.)
Ben temiz bir çocuğum
Meyve,sebze yiyorum,bol bol uyuyorum.
Aşı da oluyorum.
-Öyleyse hoşça kal.
(Merdivenlerden sağ baş parmakla geri dönüyormuş gibi parmaklara dokunulur.)
O sırada çocuğun annesi,merdivenleri sabunlu sularla yıkıyormuş.
Mikrobun ayağı kaymış ve yuvarlanmış.Mikrop kendini evin dışında bulmuş.
 Öğretmen parmak oyununu çocuklarla tekrar ettikten sonra çocuklara,bugün mikroplar nasıl bize bulaşır,mikroplar nerede yaşayabilir,mikroplar vücudumuza bulaşınca neler oluyormuş bunları bize bir doktor anlatacak denir ve tıp doktoru sınıfa çağırılır.
 Öğretmen sınıfa davet ettiği doktoru çocuklarla tanıştırır.Doktorun nerede çalıştığı,çocukların hastalıklardan nasıl korunabileceğini,hastalıkların nasıl bulaştığı,hasta olduğumuzda vücudumuzda ne gibi değişmelerin olduğu hakkında konuşulur.Doktor Bey yanında Tübitak “Vücudunuz ve Siz” adlı kitaptan resimlerle bunu örneklendirir.(Bu kitapları öğretmen çocukların düzeyine uygun olması açısından doktora önceden temin etmiştir.)
 Öğretmen çocukların da merak ettikleri hakkında soru sorabileceklerini söyler.Gerekli sağlık bilgileri çocuklara iletilince öğretmen çocuklara neler öğrendiklerini kendisine anlatmalarını ister,çocuklar dinlediklerini aktardıktan sonra öğretmen çocuklara gördüğümüz bir tıp doktoruydu ama hastanelerde çalışan başka doktorlarda var örneğin kalp doktoru,başka bildiğiniz doktor var mı denir ve çocukların fikirleri dinlenir. Dişlerimiz için de bir diş doktoru var bakalım bu diş doktorları neler yapıyor denir ve Türkçe’ye geçilir.
 Öğretmen çocuklarla bilgisayardan slayt halinde hazırlanmış “Eylül ve Diş Dostları” adlı öykünün kapağını gösterir ve çocuklara bu kapakta neler gördükleri sorulur ardından öykü okunmaya başlar.
 Hikaye bitince öğretmen çocuklara farklı düşünmelerini sağlayacak sorular sorar.
Çok eskiden insanlar diş fırçası yerine ne kullanıyordu?
Dişlerimizi temizlemek için,fırça yerine başka neler kullanılabilir?
Dış fırçasını insanlar dışında hangi canlılar kullanabilir?
Diş fırçası ağır olsaydı nasıl dişimizi fırçalardık? gibi sorularla çocukların fikirleri alınır.
 Çocukların fikirleri dinlendikten sonra öğretmen çocuklara dişlerimizi temizlemek için diş fırçası kullanıyoruz,diş macununu dişlerimize sürdükten sonra köpükler çıkıyor,şimdi herkesin eline o köpükten vereceğim bakalım neler yapacağız denir ve çocuklar bahçeye alınır.

FEN:

 Öğretmen çocukları eğer hava şartları uygun ise bahçeye alır,değilse bu çalışma ortam değiştirilmeden yapılabilir, okyanuslar adlı doğa senfonisini açar .
 Çocukların ellerine içine sıvı bulaşık deterjanı konulmuş plastik bardak ve mandal verilir.Öğretmen çocukların mandalı suyun içinde karıştırıp üflemelerini ister.Çocuklar denedikten sonra,öğretmen deneyle ilgili soruları yöneltir.Önce su nasıldı,ne ekledik,ne değişti,,neden böyle olmuş olabilir? gibi çocukların zihinsel süreçlerini çalıştıracak sorular sorulur ve cevapları dinlenir.Öğretmen neden böyle baloncuk çıktığını anlatır.Bulaşık deterjanları çok incedir,bu mandalların içini kaplayabilir,üflediğimiz havanın içini de etrafını sararak böyle baloncuk oluşturabilir ama bu baloncuklar çok hassastır bir yere değdiğinde patlayabilir der.Şimdi gerçek baloncuklara benzer baloncuklar veriyorum size bakalım bu balonları patlatmadan ne kadar hareket ettirebileceğiz
 Isınma:Hepinizin elinde diş macunu köpükleri var ,bu köpükleri çok ağır hareketlerle önce sağ elinizde dans ettireceksiniz çok ağır ve büyük hareketler yapın ki düşmesin yere şimdi de sol elinize geçirin ama gözünüzü köpükten hiç ayırmayın gözünüz elinizi takip etsin. Şimdi ayağınıza geçirin ayağınızın üstünde dans ettirin.Ayağınızı karnınıza doğru çekin.Diğer ayağınıza geçirin şimdi bu ayağınızı karnınıza çekin.Yavaş yavaş koşun,şimdi büyük adımlarla koşun,bu çemberin içinden sürünerek geçin.yönergeler verilerek ve çok ağır bir müzik çalınarak köpükleri ile dans etmeleri sağlanır. İkinci aşamasında şimdi siz kocaman bir sabun köpüğüsünüz mekanda gezerek büyük hareketlerle dans edin ama hiçbir yere çarpmayın yoksa köpük patlar yönergesi verilip yavaş bir müzik çalınır. Üçüncü aşamada hadi herkes bir arkadaş seçip onun köpüğünün içine yavaşça girsin ve iki köpük birbirlerine ve kimseye çarpmadan ağır hareketlerle dans etsin yönergesi verilir. Çocukların dansları bittikten sonra öğretmen çocuklara şimdi herkesin bir diş fırçasına sürüldüğünü söyler.
 Canlandırma:Öğretmen çocuklara diş fırçasının üzerinde macunlar bekliyor ama dişlerini fırçalamak için çocuklar gelmiyor,diş fırçaları dişini fırçalamayan ,iyi bakmayan çocuklara neler söylerdi? Bunu düşünelim ve birlikte canlandıralım denir.Çocukların canlandırmaları izlenir.

 Değerlendirme:Çocuklara nasıl bir diş fırçası olduklarını düşünmeleri için müzik bitene kadar süre verilir.Müzik bittiğinde çocuklara çeşitli renklerde kağıtlar verilir ve çocukların o diş fırçalarını çizmeleri istenir.
 Çocukların çizimi bitince öğretmen çocuklara bu diş fırçalarının temizledikleri dişler bembeyaz,dişlerini fırçalamayan çocukların dişleri ise çürükmüş renkleri beyaz değilmiş.Bu dişler nasıl görünüyor olabilir birlikte öğrenelim.

SANAT:

 Çocuklar sanat önlüklerini giyerler ve masalara alınır ve çocuğun tabağına koyu renklerde guaj boya konulur.Çocuklara 2 sayfa boş bir ağız resmi verilir.Çocuklara birinci ağzın sahibi olan dişlerini düzenli fırçalamış,ağız temizliğine dikkat etmiş,ama ikinci ağzın sahibi olan çocuk dişlerine çok iyi bakmamış ve dişleri çürümüş.Çocuklara fasulyeler dağıtılır ve dişleri sağlam olan çocuğun dişlerini boyamadan yapıştırmaları ancak dişleri çürük olan çocuğun dişlerini koyu renklere boyayıp ağzın içine yapıştırması istenir.
 Çocukların çalışması bittiğinde öğretme çocuklara niçin çocukların dişi böyle olmuş olabileceği sorulur.Dişlerini fırçalamadığı gerekli temizliği yapmadığı için olabilir mi?Mikroplar dişleri nasıl yakalıyor olabilir bunu oyunumuzda öğrenebiliriz denir ve oyun hareket etkiliğine geçilir.

OYUN VE HAREKET:

 Öğretmen çocukları üçerli gruplara ayırır bir çocuk ortada diş olur,diğer iki çocuk dişin etrafını saran mikroplar olur.Öğretmen bu oyunu model olarak çocuklara anlatır.Öğretmen mikrop dediği zaman ikili grup kendine çürütebilecekleri bir diş arar,ortada kalan yönerge verme hakkına sahip olur.Ortada kalan yönergeyi verdikten örneğin diş dedi mikroplar sabit olur,dişler kendilerine yeni yerler aramaya başlar.Oyun süresi çocukların isteklerine göre değişebilir.
 Öğretmen çocuklara dişleri sağlam olan çocuk temizliğine dikkat ediyormuş,ama neler yapıyormuş bu şarkımızda denir ve müzik etkinliğine geçilir.

MÜZİK:
 Öğretmen çocuklara Sefai Acay’ın yazdığı ve bestelediği Temizlik adlı şarkıyı cd den dinletir kendisi de eşlik eder.Sonra çocuklarla birlikte tekrar edilir.
Sabah kalkınca,
Temizlik başlar.
Önce elleri yıka,
Sonra yüzünü yıka,
Bak ne güzel oldun,
Misler gibi koktun.
*****
Sabah kalkınca,
Temizlik başlar.
Dişlerini unutma,
Güze güzel fırçala,
Bak ne güzel oldun,
Misler gibi koktun.
 Öğretmen çocuklara şarkı bittikten sonra bu şarkıyı temiz olmayan bir çocuk söylese nasıl söylerdi denir ve cümleler farklı biçimde çevrilip söylenir.Uygun kelimelerin zıt kelimesi bulunmaya çalışılır.Örneğin;Sabah kalınca * akşam yatınca gibi zıt anlamlı kelimelerle değişim yapılır.
 Etkinlik sonlanınca öğretmen çocuklara elinde bulunan diş modellerini gösterir ve bunun ne olabileceğini sorar. Biraz önce şarkının sözlerini değiştirdik ama şimdi bu dişlerin aynısını bulacağız der matematik çalışmasına geçilir.

FEN VE MATEMATİK:

 Öğretmen çocuklara değişik diş modelleri verir ve çocukların dikkatlice bunu incelemesini ister.Sınıfın değişik yerlerinde bu dişlerin aynısının saklı olduğunu,yalnız bulduktan sonra dişlerin sessiz bir şekilde bilgisayarın karşısına oturmaları gerektiğini söyler.Çocukların eşleştirme çalışmaları bitince öğretmen sandalyelerinde oturan çocuklara Elif diş sağlığı adlı cd yi izletir.
 Cd izlendikten sonra öğretmen çocukların sandalyeleri ile çember oluşturmalarını ister ve Elif’in diş sağlığı için yaptığı neler doğru neler yanlış olabilir bunun hakkında konuşulur.
 Öğretmen çocuklara diş sağlığı için neler yapmaları gerektiğini bir kere daha hatırlatır,çocuklara gerekli dönüt ve düzeltmeler verilip,teşekkür edilir ve köşelere yönlendirilir ve gün bitirilir.

VELİ KATILIMI:

 Ebeveynlere çocukların ile diş sağlığını önemini anlamaları için evlerinde içinde 1 bardak su,1 bardak şekerli su s,1 bardak kola bulunan bardaklara bir madeni para atmaları istenir.15 gün sonunda hangi bardaktaki madeni paranın üzerinde daha çok değişme olmuş konuşmaları istenir.3 hafta sonra çocukların madeni paraları sınıfa getirmeleri rica edilir.

değerlendirme :
 
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
263
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
etkinliklerimin ismi çıkmamış nasıl düzenleyebilirim???
 
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
263
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
rica ederim uyguladığım bir plandır ancak etkinlik türlerim çıkmamış :(
 
Katılım
4 Tem 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
çok güzel bir plan olmuş.emeğinize sağlık..
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst