Amaç:kendilik değerini hissetme
Süreç:Büyük grupta bireysel rol oynama
Drama oyunu:Grup daire biçiminde yere ya da sandalyelere oturur.Çocuklara tv deki reklamları örnek alarak,kendilerini dükkanlarda satılan bir ürünmüş gibi görüp,izleyicilere tanıtmaları söylenir.Çocuklar birer birer ortaya gelirler ve kendi reklamlarını yaparlar.Ortaya çıkan çocuk özellikle önem verdiği özelliklerini ya da yapabildiği şeyleri söyler(güzel saçlarım var,yanaklarım kırmızıdır,güzel resim yaparım,iyi takla atarım v.b).Kendinin reklamını yapan çocuk,tanıtımını tamamlayınca,gruptaki diğer çocuklar tarafından alkışlanır.Tanıtım yapan çocuğun kendini tanıtırken,övdüğü özelliklerini hareketlerle de ifade etmesi istenir.Örneğin;'saçım güzel' derken elleri ile saçlarına dokunup göstermesi,'iyi takla atarım' derken yerde takla atması istenir.Çekingen bir çocuğun,hareketlerle rol oynamadan yalnızca kendisi ile ilgili övücü ifadeler söylemek istemesine izin verilmelidir.
Tartışma Aşamaları:
Zihinde canlandırma:Çocuklar bir kaç dakika gözlerini kapayarak reklamını yaptıkları özelliklerini düşünürler.
Tanımsal düzey:Çocuklara kendilerini överken neler söyledikleri sorulabilir.Ayrıca çocuklardan bazı çocukların kendilerini tanıtırken söyledikleri özellikleri anımsayıp söylemeleri istenir.Örneğin;"Ayşe'nin iyi özellikleri nelermiş?Kim söyleyecek?"gibi.
Duygusal düzey:Çocuklara kendi özelliklerini söylerken neler hissettikleri
sorulabilir.
Bilişsel düzey:İyi insan ya da iyi çocuk olmanın gerektirdiği özelliklerin neler olduğu sorulabilir.
Yaşantısal düzey:Çocuklara,söyledikleri özellikleri ile ilgili başkalarının(anne,baba,kardeşler,arkadaşlar v.b.) ne düşündüğü, ne söyledikleri sorulabilir.
Geliştirme düzeyi:Çocuklardan kendileriyle ilgili iyi özellikleri söylemeleri istenir.Ayrıca çocuklar,sahip olmak istedikleri iyi özelliklerin neler olduğunu düşünüp söylemeye davet edilirler.
Destekleyici Etkinlik:Her çocuk grubun önünde söylediği bir özelliğinin resmini yapmaya çalışır.
Arkadaşlar kaynaklar da yazanlara göre tartışma aşamalarının uygulanması elde etmek istediğimiz sonuç bakımından önemliymiş.Tüm aşamaların uygulanması gerekiyormuş ancak bazen zaman yetersizliğinden dolayı tüm aşamalar uygulanamayabilir diyorlar.Bu durumda bile aşamaların sırasına bu şekilde (yazdığım gibi) uymak gerekirmiş. Umarım beğenirsiniz..[/font]
Süreç:Büyük grupta bireysel rol oynama
Drama oyunu:Grup daire biçiminde yere ya da sandalyelere oturur.Çocuklara tv deki reklamları örnek alarak,kendilerini dükkanlarda satılan bir ürünmüş gibi görüp,izleyicilere tanıtmaları söylenir.Çocuklar birer birer ortaya gelirler ve kendi reklamlarını yaparlar.Ortaya çıkan çocuk özellikle önem verdiği özelliklerini ya da yapabildiği şeyleri söyler(güzel saçlarım var,yanaklarım kırmızıdır,güzel resim yaparım,iyi takla atarım v.b).Kendinin reklamını yapan çocuk,tanıtımını tamamlayınca,gruptaki diğer çocuklar tarafından alkışlanır.Tanıtım yapan çocuğun kendini tanıtırken,övdüğü özelliklerini hareketlerle de ifade etmesi istenir.Örneğin;'saçım güzel' derken elleri ile saçlarına dokunup göstermesi,'iyi takla atarım' derken yerde takla atması istenir.Çekingen bir çocuğun,hareketlerle rol oynamadan yalnızca kendisi ile ilgili övücü ifadeler söylemek istemesine izin verilmelidir.
Tartışma Aşamaları:
Zihinde canlandırma:Çocuklar bir kaç dakika gözlerini kapayarak reklamını yaptıkları özelliklerini düşünürler.
Tanımsal düzey:Çocuklara kendilerini överken neler söyledikleri sorulabilir.Ayrıca çocuklardan bazı çocukların kendilerini tanıtırken söyledikleri özellikleri anımsayıp söylemeleri istenir.Örneğin;"Ayşe'nin iyi özellikleri nelermiş?Kim söyleyecek?"gibi.
Duygusal düzey:Çocuklara kendi özelliklerini söylerken neler hissettikleri
sorulabilir.
Bilişsel düzey:İyi insan ya da iyi çocuk olmanın gerektirdiği özelliklerin neler olduğu sorulabilir.
Yaşantısal düzey:Çocuklara,söyledikleri özellikleri ile ilgili başkalarının(anne,baba,kardeşler,arkadaşlar v.b.) ne düşündüğü, ne söyledikleri sorulabilir.
Geliştirme düzeyi:Çocuklardan kendileriyle ilgili iyi özellikleri söylemeleri istenir.Ayrıca çocuklar,sahip olmak istedikleri iyi özelliklerin neler olduğunu düşünüp söylemeye davet edilirler.
Destekleyici Etkinlik:Her çocuk grubun önünde söylediği bir özelliğinin resmini yapmaya çalışır.
Arkadaşlar kaynaklar da yazanlara göre tartışma aşamalarının uygulanması elde etmek istediğimiz sonuç bakımından önemliymiş.Tüm aşamaların uygulanması gerekiyormuş ancak bazen zaman yetersizliğinden dolayı tüm aşamalar uygulanamayabilir diyorlar.Bu durumda bile aşamaların sırasına bu şekilde (yazdığım gibi) uymak gerekirmiş. Umarım beğenirsiniz..[/font]