Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Kendi reklemını kendin yap draması

Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
122
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
Amaç:kendilik değerini hissetme
Süreç:Büyük grupta bireysel rol oynama
Drama oyunu:Grup daire biçiminde yere ya da sandalyelere oturur.Çocuklara tv deki reklamları örnek alarak,kendilerini dükkanlarda satılan bir ürünmüş gibi görüp,izleyicilere tanıtmaları söylenir.Çocuklar birer birer ortaya gelirler ve kendi reklamlarını yaparlar.Ortaya çıkan çocuk özellikle önem verdiği özelliklerini ya da yapabildiği şeyleri söyler(güzel saçlarım var,yanaklarım kırmızıdır,güzel resim yaparım,iyi takla atarım v.b).Kendinin reklamını yapan çocuk,tanıtımını tamamlayınca,gruptaki diğer çocuklar tarafından alkışlanır.Tanıtım yapan çocuğun kendini tanıtırken,övdüğü özelliklerini hareketlerle de ifade etmesi istenir.Örneğin;'saçım güzel' derken elleri ile saçlarına dokunup göstermesi,'iyi takla atarım' derken yerde takla atması istenir.Çekingen bir çocuğun,hareketlerle rol oynamadan yalnızca kendisi ile ilgili övücü ifadeler söylemek istemesine izin verilmelidir.
Tartışma Aşamaları:
Zihinde canlandırma:Çocuklar bir kaç dakika gözlerini kapayarak reklamını yaptıkları özelliklerini düşünürler.
Tanımsal düzey:Çocuklara kendilerini överken neler söyledikleri sorulabilir.Ayrıca çocuklardan bazı çocukların kendilerini tanıtırken söyledikleri özellikleri anımsayıp söylemeleri istenir.Örneğin;"Ayşe'nin iyi özellikleri nelermiş?Kim söyleyecek?"gibi.
Duygusal düzey:Çocuklara kendi özelliklerini söylerken neler hissettikleri
sorulabilir.
Bilişsel düzey:İyi insan ya da iyi çocuk olmanın gerektirdiği özelliklerin neler olduğu sorulabilir.
Yaşantısal düzey:Çocuklara,söyledikleri özellikleri ile ilgili başkalarının(anne,baba,kardeşler,arkadaşlar v.b.) ne düşündüğü, ne söyledikleri sorulabilir.
Geliştirme düzeyi:Çocuklardan kendileriyle ilgili iyi özellikleri söylemeleri istenir.Ayrıca çocuklar,sahip olmak istedikleri iyi özelliklerin neler olduğunu düşünüp söylemeye davet edilirler.
Destekleyici Etkinlik:Her çocuk grubun önünde söylediği bir özelliğinin resmini yapmaya çalışır.

Arkadaşlar kaynaklar da yazanlara göre tartışma aşamalarının uygulanması elde etmek istediğimiz sonuç bakımından önemliymiş.Tüm aşamaların uygulanması gerekiyormuş ancak bazen zaman yetersizliğinden dolayı tüm aşamalar uygulanamayabilir diyorlar.Bu durumda bile aşamaların sırasına bu şekilde (yazdığım gibi) uymak gerekirmiş. Umarım beğenirsiniz..:):):)[/font]
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Güzel bir çalışma, ama bu tek seanslık bir çalışma KESİNLİKLE değildir. Bu kaba hatlarıyla çizilmiş bir yol haritasıdır. Çocuklardan elde edilen geri bildirimlerle yönlendirilerek geliiştirilmelidir. Öğretmenin yaratıcılığı ve rol oynama yeteneği de, özellikle bu örnekte, önem kazanıyor.

Aşağıda örnek olarak, ilk bakışta aklıma gelen bir ilerleme yolu veriyorum;

İlk aşamada, kendi reklamlarını yapan çocuklar üzerine konuşulur, kim ne dedi, hangi özelliklerini öne çıkardı; daha sonra "siz olsaydınız arkadaşınızın hangi özelliğini öne çıkarırdınız?" sorusundan hareketle, her çocuk bir diğerinin (belki 2,3) reklamını yapar. Sonra bunların üzerine konuşulur. Buradan elde edilecek verilerle, 3. aşama planlanır. Genel sayıya göre 3,4,5,6 kişilik gruplar, gerçek bir TV reklamı gibi, bir reklam kurgular ve oynarlar. Bu aşamada Tüm grup 3 ya da 4 ekip olacak şekilde bölünmelidir. Diğerleri izlerler - alkışlarlar - eleştirirler. En çok beğenilen çalışmanın üzerinden gidilerek, tüm grubun oynayacağı bir reklam filmi oynanır. Bu nihai gösteridir.

Elbetteki bu izlek sadece bir örnektir, yararlanmak isteyebilecekler için.. Lider istediği gibi ya da grubun istekleri doğrultusunda farklı yollar evirebilir. Ancak değişmeyen bir şey vardır. Bireysel çalışmalardan yola çıkılarak, tüm grubun oynayacağı bir final oyununa doğru seansın yapılandırılmasıdır. Lider hem tüm izleği kafasında ana hatlarıyla planlamalı hem de tümüyle demokratik olmalıdır.
Yani ben kırmızıyım, sen yeşilsin, hadi şimdi dans edinle drama olmuyor.
 
Katılım
30 Mar 2007
Mesajlar
122
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
:36_13_3:teşekkürler thespis...ben dramayı bir eğitim yöntemi olarak çok beğeniyorum ve kendim de sewerek katılıyorum.Ben de dahil bu konun çok iyi anlaşılmadığını düşünüyorum.yazdıklarına hak veriyorum ve bilgilerinden yararlanmak isterim.fırsat buldukça buraya yazarsan bence diğer arkadaşlar içinde çok iyi olur...tek seanslık derken bir kere uygulayıp bırakılmamalı,tekrar edilmelimi demek istedin?üniversite de drama dersi aldık ama yeterli geldimi bi soru işareti ama dramayla dramatizasyonu ayırabiliyorum onu öğrendim yani:D:D sen biliyosan bize yol göster işte...ben dört gözle bekliicem yazılarını...:36_13_3:
 
Katılım
19 May 2006
Mesajlar
147
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Çok teşekkürler
drama benimde çok zayıf kaldığıma inandığım ve geliştirmek istediğim bir konu
 
Katılım
2 Nis 2007
Mesajlar
79
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Rica ederim.
Tek seanslık değil derken, tek seansta bitirilemez demek istedim. 3 - 4 seans sürecek bir uygulama gibi görünüyor. Lider bunu planlamalı, örneğin ilk gün bireysel ve ikili - üçlü reklamlar yapılır; ikinci gün, (tüm grubun 3 veya 4 e bölündüğü) 3-5 kişilik grupların oynadığı reklamlar; üçüncü gün (tüm grubun birlikte oynadığı) final oyunu; dördüncü gün de eleştiri ve tartışmalar. Hatta bu eleştiri ve tartışmalardan iyi sonuçlar çıkarsa, beşinci günkü çalışmada oyun istenen doğrultuda yeniden oynanabilir, yada okuldaki diğer sınıflara veya velilere sergilenebilir.
Bu çalışmadan harika bir yılsonu gösterisi çıkar. Kurgu çok sağlam. İstediğiniz konuya uygulayabilirsiniz. Örneğin çevre kirlenmesi/küresel ısınma, barış/silahsızlanma vb.

Elimden geldiğince yardımcı olmaya ve bilgilerimi paylaşmaya çalışıyorum. Bunu dramaya olan saygımdan ve saygı dramaya duyulmasını arzu ettiğim için yapıyorum. İlginiz için teşekkür ederim..
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst