PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Serbest Zaman Etkinliği (Kağıt İşleri) MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Sen Kes Sen Oluştur KAVRAM: Kenar-Köşe YAŞ GRUBU:5-6 yaş SÜRE:35-40 dakika MATERYALLER: Renkli elişi kağıtları, Makas, Yapıştırıcı, Çizgisiz Resim Kağıdı UYGULANAN YÖNTEM ve TEKNİKLER: Gösterip Yaptırma GELİŞİM ALANI: Psikomotor Alan, Bilişsel Alan AMAÇ ve KAZANIMLAR: Psikomotor Alan Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
3. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar, köşe kavramını verdikten sonra üçgen, kare, dikdörtgen şekilleri kullanarak kenar ve köşe sayılarını söyler.Çocuklarla sohbet edip kenarı ve köşesi olan nesnelere örnek vermelerini ister.Daha sonra çocukları masanın etrafına hepsine farklı renklerde elişi kağıtları verir.Yapıştırıcı ve makaslarını alıp gelmelerini söyler.Çocuklar tekrar geldiklerinde üçgen, kare, dikdörtgen şekillerde farklı renk ve büyüklükte renkli kağıtlar kesmelerini ve bu kestikleri şekilleri resim kağıdına yapıştırarak bir resim oluşturmalarını ister.
DEĞERLENDİRME:
Kazanımlar 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
3. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar, köşe kavramını verdikten sonra üçgen, kare, dikdörtgen şekilleri kullanarak kenar ve köşe sayılarını söyler.Çocuklarla sohbet edip kenarı ve köşesi olan nesnelere örnek vermelerini ister.Daha sonra çocukları masanın etrafına hepsine farklı renklerde elişi kağıtları verir.Yapıştırıcı ve makaslarını alıp gelmelerini söyler.Çocuklar tekrar geldiklerinde üçgen, kare, dikdörtgen şekillerde farklı renk ve büyüklükte renkli kağıtlar kesmelerini ve bu kestikleri şekilleri resim kağıdına yapıştırarak bir resim oluşturmalarını ister.
DEĞERLENDİRME: