14.04.2011 PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Fen ve Doğa Etkinliği MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Çiçekli Bahçemiz KAVRAM: Kenar-Köşe YAŞ GRUBU: 5-6 yaş SÜRE: 40-45 dakika MATERYALLER: Dikdörtgen saksı, Yuvarlak saksı, Ekilmek için çiçekler, Toprak UYGULANAN YÖNTEM ve TEKNİKLER: Gösterme, Deney Gözlem GELİŞİM ALANI: Bilişsel Alan, Sosyal Duygusal Alan AMAÇ ve KAZANIMLAR: Bilişsel Alan Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar 2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar 3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar 4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
ÖĞRENME SÜRECİ: Havanın güzel olduğu bir gün öğretmen öğrencileri bahçeye çıkar.Kenar ve köşe kavramlarını dikdörtgen ve yuvarlak saksılarla verir.Daha sonra bitkilerle ilgili öğrncileri ile konuşur.Bitkilerin bakımından ve korunmasından söz eder.Çiçek köklerini gösterir sınıfı iki parçaya böler.İlk grup ile dikdörtgen saksılara çiçek ekmeye başlar.Dikdörtgen saksılar bitince yuvarlak saksılara çiçek ekmek için ikinci grubu çağırır.Öğrencilerin yardımı ile çiçek ekme işlemi biter.Daha sonra okulun bahçeye bakan duvarının kenarına dikdörtgen saksıları köşelerine de yuvarlak saksıları koyacağını söyler ve öğrencilerinden saksıların yerlerini tek tek göstermelerini ister.Kenar ve köşeler saksılarla çiçeklerle süslenir. DEĞERLENDİRME:
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar 2. Varlıkları şekillerine göre gruplar. Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Sosyal Duygusal Alan Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar 3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar 4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
ÖĞRENME SÜRECİ: Havanın güzel olduğu bir gün öğretmen öğrencileri bahçeye çıkar.Kenar ve köşe kavramlarını dikdörtgen ve yuvarlak saksılarla verir.Daha sonra bitkilerle ilgili öğrncileri ile konuşur.Bitkilerin bakımından ve korunmasından söz eder.Çiçek köklerini gösterir sınıfı iki parçaya böler.İlk grup ile dikdörtgen saksılara çiçek ekmeye başlar.Dikdörtgen saksılar bitince yuvarlak saksılara çiçek ekmek için ikinci grubu çağırır.Öğrencilerin yardımı ile çiçek ekme işlemi biter.Daha sonra okulun bahçeye bakan duvarının kenarına dikdörtgen saksıları köşelerine de yuvarlak saksıları koyacağını söyler ve öğrencilerinden saksıların yerlerini tek tek göstermelerini ister.Kenar ve köşeler saksılarla çiçeklerle süslenir. DEĞERLENDİRME: