PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Drama MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Uykucu Leylekler KAVRAM: Kenar-Köşe YAŞ GRUBU:4-5 yaş SÜRE:30 dakika MATERYAL: Minder veya sandalye UYGULANAN YÖNTEM ve TEKNİK: Örnek Gösterme, Anlatma GELİŞİM ALANI: Sosyal-Duygusal Alan, Psikomotor Alan, Bilişsel Alan AMAÇ ve KAZANIMLAR: Sosyal-Duygusal Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar 3. Canlıların yaşama hakkına özen gösterir. 5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar. Bilişsel Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar 3. Varlıkların yerini söyler. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır. Psikomotor Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 4. Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
5. Tek / çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider. ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar köşe kavramını sınıf içerisinde mekan da kenar ve köşelerle destekler. Öğrencileri masanın kenarlarına, sınıfın kenarlarına sınıfın köşesine gibi komutlar vererek alıştırmalar yapar. Daha sonra drama etkinliğini çocuklara anlatır.Etkinlik şöyledir : Ormana leylekler gelir (dizlerini karınlarına çekerek leylek yürüyüşü taklidi yapılır). Ormanda do*laşırlar, yürürler, sonra uykuları gelir. Sınıfın kenarlarına gidip tek ayaklarını karınlarına çekerek gözlerini kapatıp uyurlar. Bu sırada or*mana bir avcı gelir. Tüfeğini doğrultur, etrafa ateş eder. Leylekler uyanır, sınıfın köşelerine kaçarlar.
DEĞERLENDİRME:
Kazanımlar 3. Canlıların yaşama hakkına özen gösterir. 5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar. Bilişsel Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar 3. Varlıkların yerini söyler. Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır. Psikomotor Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür. Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar 4. Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
5. Tek / çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider. ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen kenar köşe kavramını sınıf içerisinde mekan da kenar ve köşelerle destekler. Öğrencileri masanın kenarlarına, sınıfın kenarlarına sınıfın köşesine gibi komutlar vererek alıştırmalar yapar. Daha sonra drama etkinliğini çocuklara anlatır.Etkinlik şöyledir : Ormana leylekler gelir (dizlerini karınlarına çekerek leylek yürüyüşü taklidi yapılır). Ormanda do*laşırlar, yürürler, sonra uykuları gelir. Sınıfın kenarlarına gidip tek ayaklarını karınlarına çekerek gözlerini kapatıp uyurlar. Bu sırada or*mana bir avcı gelir. Tüfeğini doğrultur, etrafa ateş eder. Leylekler uyanır, sınıfın köşelerine kaçarlar.
DEĞERLENDİRME: