Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ

Katılım
5 Eyl 2006
Mesajlar
12
Tepki Skoru
0
Puanları
0
SEVGİLİ EĞİTİMCİLER KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNİ DOGRU BULUYOR MUSUNUZ?
DÜŞÜNÜNKİ SINIFINIZA X ENGELİ OLAN (ENGEL ÖNEMLİ DEĞİL ) BİR ÇOCUĞUNUZ GELİYOR BU DURUMDA NE YAPARDINIZ? GENELDE BU ÇOCUKLARA HERKES ACIYOR AMA SORUNDA ZATEN BU ACIMADAN ÇIKIYOR ÇÜNKÜ ONLARA ACIYINCA GERÇEK EĞİTİM VERİLMİYOR YA DA BENİM YÜREĞİM KALDIRMIYOR... DENİLEREK İŞİN İÇİNDEN ÇIKILIYOR DÜŞÜNSENİZE ÇOCUK SİZİN VE SİZ ANNE BABA OLARAK KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ ALMASINI İSTİYORSUNUZ VE REDDEDİLİYORSUNUZ...
BU YAŞANMIŞ Bİ DURUMDUR BİRDE ŞÖYLE Bİ DURUM VAR HERKES ACIMA VAR YA!OLSUN GELSİN BEN BAKARIM DİYOR PEKİ HİÇ DÜŞÜNÜYORLAR MI ACABA BİZ BU ÇOCUĞA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ONA NASIL HİTAB ETMELİYİM...DİYEREK Bİ UZMAN DESTEĞİ ALMAYI MALESEF DÜŞÜNMÜYORLAR NASILSA BEN BİLİRİM DÜŞÜNCESİ HAKİMDİR
TABİKİ BU EĞİTİME GÖNÜL VEREN UZMANLARIMIZ VE DEĞERLİ BAZI ÖĞRETMENLERİMİZ YORUMLARIMA DAHİL DEĞİLDİR
SİZLERİNDE BU KONU HAKKINDA NELER DÜŞÜNDÜĞÜNÜZÜ ÇOK MERAK EDİYORUM
PAYLAŞIMLARINIZI BEKLİYORUM
 
Katılım
31 Ağu 2006
Mesajlar
21
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
Bencede özel eğitim gerektiren çocukların hem normal bir okulda yaşıtlarıyla hemde kendi özür grubuna göre özel bir okulda eğitim alması gerekir. Zaten çocuk bi rehabitilasyon merkezine gidiyorsa orada onun için bir program yapılır ve bu programa göre çocuk zamanının belirli kısmını kaynaştırma sınıflarında yaşıtlarıyla belirli bir zamanını da özel okullarda geçirir tabiki buda özür gurubuna ve derecesine bağlıdır. Kaynaştırma sınıfındaki öğretmeni ve rehber öğretmenler sürekli diyolog halinde olmalı ve hazırlanan program çerçevesinde çocuğa eğitim vermeli yani kaynaştırma sınıfındaki öğretmen tek başına bırakılmamalı birlikte hareket edildiği taktirde zaten çocuk düzgün bir eğitim alarak topluma kazandırılmış olur.
 
Katılım
23 Kas 2006
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
ben daha bir öğretmen olamadım ama sizin karşılaşmış oldugunuz bu durumla karşılaşma olasılıgım yüksek. böyle bir öğrencim olduğunu farz edelim tabiki total kör yada total sağır olan bir öğrenci benim tarafımdan yönlendirilerek özel eğitim kurumunda ders devamını sağlarım durum böyle oluncada sadece görme yetisi digerlerine göre daha az olan ögrenci için bir acıma durumum olmaz sadece onun daha rahat görmesini ön planda tutarım ve kullandıgım mataryelleri daha büyük seçerim. Egerki benim öğretimim çocuk için eksik oluyorsa r.a.m. vb den yardım isterim.
Ununtmamak lazımki öğrencilerimin hepsi saglıklı olamayabilir bunu bir acıma ile yargılarsam o kaybeder ama benim yapmam gereken onu kazanmak.
 
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
54
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
arkadaşlar engelli bir çocuğa verilen eğitimin sebebi nedir? tabiki onun için hayatı daha yaşanabilir kılmak, hayatı onun için kolaylaştırmak. eğer onları kazanmak istiyorsak  engelli çocukların kaynaştırılması zorunludur bence. onları ancak yaşıtlarıyla aynı ortamda bulundurarak ve çeşitli ek eğitimlerini de destekleyerek kazanabiliriz. bu öğretmenler için sorun olmamalı öğretmenler çocukların yapamadıklarından çok yapabileceklerini dikkate alarak diğer öğrencilerle birlikte eğitim almalarına odaklanmalıdır. ayrıca bu kaynaştırma eğitiminin engelli çocukların yanında normal çocuklara da faydasının olduğunu düşünüyorum ben. normal çocuklarda çeşitli türde insanlar tanıyor ve birlikte yardımlaşma vb. sosyal davranışları ediniyorlar . bu bence çok güzel . haksızmıyım?
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
459
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bence kaynaştırma eğitiminde haftada 2 gün yaşıtlarıyla olmalı.diğer günler onlar için hazırlanmış okullara gitmeli.benim oğlumun sınıfında var.sınıftaki çocuklara zarar veriyor ve onun yüzünden oyuncaklar kaldırılmış.bu öğrenciyle sürekli birarada olmalarından rahatsızım.çünkü sınıfı yakıyormuş needeyse.elektrikli soba vardı.kalorifer yanmadan önce öğretmenimiz çocuklar üşüyor diye yakmış.bu çocuk konuşamıyor ve hırçınlaşıyor.sobayı devirmiş,oyuncakları atıyormuş diğer öğrencilere hatta çocukları boğazını sıktığı için şikayetçiyiz.ben o çocuk sosyalleşecek diye çocuğuma zarar verdirtmem.o çocukla ilgilenmekten öğretmen diğer çocuklarla ilgilenemiyor.haftada 2gün gelsin yaşıtlarıyla olsun diyorum.bu kaynaştırma eğitiminede karşıyım.bir çocuk için diğer çocukların zarar görmeside normal değil.
 
Katılım
11 Ağu 2006
Mesajlar
54
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
mehtap hanım haklsısınız aslında . o kadar da olmamalı yani. kaynaştırma eğitiminin de bir sınırı olmalı her sorunlu çocuk da pat diye normal sınıg-fların içine yerleştirilmemeli . bunun dozu iyi ayarlanmalı
 
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
279
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
45
bence kaynaştırma eğitiminde haftada 2 gün yaşıtlarıyla olmalı.diğer günler onlar için hazırlanmış okullara gitmeli.benim oğlumun sınıfında var.sınıftaki çocuklara zarar veriyor ve onun yüzünden oyuncaklar kaldırılmış.bu öğrenciyle sürekli birarada olmalarından rahatsızım.çünkü sınıfı yakıyormuş needeyse.elektrikli soba vardı.kalorifer yanmadan önce öğretmenimiz çocuklar üşüyor diye yakmış.bu çocuk konuşamıyor ve hırçınlaşıyor.sobayı devirmiş,oyuncakları atıyormuş diğer öğrencilere hatta çocukları boğazını sıktığı için şikayetçiyiz.ben o çocuk sosyalleşecek diye çocuğuma zarar verdirtmem.o çocukla ilgilenmekten öğretmen diğer çocuklarla ilgilenemiyor.haftada 2gün gelsin yaşıtlarıyla olsun diyorum.bu kaynaştırma eğitiminede karşıyım.bir çocuk için diğer çocukların zarar görmeside normal değil.

baştan sona,noktasından virgülüne kadar yazınıza katılıyorum.çok yerinde ve gerçekçi ayrıca tamamen doğru örnekler vermişsiniz.
..............................................................
güya bir çocuk kurtulacak diye (kurtulduğunu sanmıyorum) sınıftaki tüm çocukların psikolojileri bozuluyor.
diğer çocukları okuldan soğutmak için 1 numara.

ayrıca hem kaynaştırma eğitimine gelen çocuk sınıfta huzurlu mutlu değil,hem öğretmen huzurlu değil hemde diğer çocuklar huzurlu değil.

örneğinizde verdiğiniz gibi çok hareketli çocuklar geliyor.sınıfta dövmediği çocuk kalmıyor,kırmadığı oyun materyali kalmıyor.hikaye anlatıyorsunuz kaynaştırmaya gelen çocuk hikayeyi dinlemediği gibi sınıfta koşuyor.hatta sınıftan dışarı kaçıyor.tabi öğretmende onun peşinden gidiyor teselli edip geri getirmek için.bu durumda sadece hikayede değil tüm etkinliklerde böyle.serbest zaman etkinliği,hatta oyun etkinliğinde bile böyle.kısacası etkinlik adına eğitim adına bişey kalmıyor.öğretmeni en çok üzende bu oluyor.diğer çocuklarla yeterince ilgilenemiyorsunuz.diğer çocuklarda motivasyon kalmıyor. kaynaştırmaya gelen aşırı hiperaktif çocuğun davranışlarını birşekilde takip ediyorlar.gözlerini kapatacak değilsiniz:)

bir örnek vermek istiyorum.toplumda suç işleyenleri niçin hapise atıyoruz.kaynaştırma niye yapılmıyor?

bir örnek daha;sınıfta bulaşıcı bir hastalığı olan çocuk olduğunda niçin sınıfta tedavi etmiyoruz?
niçin hemen eve gönderiliyor?
niçin bulaşıcı hastalık olan bir köy veya ilçe karantinaya alınır?

şimdi bu örneklerle kaynaştırmanın ne ilgisi var dent diyeceksiniz.
düşünürsek çok ilgiisi var.hatta düşünmekte yetmez yaşanması lazım

hapishane örneği; sınıfta dövmediği çocuk kalmayan,kırmadık oyuncak bırakmayan kaynaştırma öğrencisiyle ilgilidir.

bulaşıcı hastalık ve ise;kaynaştırmaya gelen çocuğun hareketlerini davranışlarını taklid eden diğer öğrenciler içindir.

karantina örneğim ise;diğer çocuklarında kısa zamanda psikolojilerinin bozulması üzerinedir.yukarıda örneklerini verdim.yazısından alıntı yaptığım arkadaşda gereken örnekleri vermiş.diğer çocukları dövmesi boğazını sıkması en güzel örnek.


ben kaynaştırma eğitimine şiddetle karşıyım.
 
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
279
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
45
yukarıda yazdıklarım genel olarak aşırı hiperaktif ve saldırgan davranışlar gösteren öğrencileri kapsamaktadır.
özellikle görme ve duyma ve diğer engeli olan öğrencileri kapsamamaktadır.
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
1,205
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
yukarıda yazdıklarım genel olarak aşırı hiperaktif ve saldırgan davranışlar gösteren öğrencileri kapsamaktadır.
özellikle görme ve duyma ve diğer engeli olan öğrencileri kapsamamaktadır.

dent önce sana ne kadar teşekkür etsem azdır düşüncelerine şiddetle katılıyorum canımcım :)
öyle öğrencilerden dolayı diğer çocukalrımızla ilgilenemiyoruz ve biliyor musun ben yaşadım bunları.. öğrencilerimde kıskançlıklar bile başladı niye onunla çok ilgileniosun,sadece beni sev tarzında kelimeler... tamam kaynaştırma olsun ama haftada 2kez olsa yeter bu bence.. ben çoğu materyalimi o öğrenciden dolayı kullanamadığımı bilirim.. diyceksin ki öfkeli misin bu duruma çocuk açısından?tabiki de hayır,onun suçu yok,suçu olanlar belli..
teşekkürler
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
26
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
arkadaşlar sınıfımda işitme engelli kaynaştırmaya gelen bir öğrencim var ayrıca öğrencim hiperaktif. inanın doğru düzgün hikaye okuyamıyorum beni duymadığı için sürekli ses çıkarıyor, arkadaşlarına vurmaya başlıyor, ayağa kalkıp sınıftan çıkmak istiyor canı sıkılıo çünkü ve hergün bu öğrenci geliyo ve tam gün eğitime katılıyor. eğitim vermekte o kadar zorlanıyorum ki ne yapsam fayda etmedi. rehber öğrenmenle konuştum hergün geliceğini söyledi. ben şöyle düşünüyorum en azından günün belli saatine kadar okulda dursa yani 3 e kadar mesala
 
Katılım
11 Şub 2008
Mesajlar
26
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar ben kaynaştırmaya kesinlikle karşı değilim öğrencimide çok seviyorum. Sadece kaynaştırma eğitimi uygulamalarında sınırlamalar getirilmesini istiyorum. hergün tamgün eğitime katılan kaynaştırma öğrencisi bıi sınıfa veriliyorsa normal gelişim gösteren diğer çocuklarında eğitimleri gözardı edilmesin. günün belli saatleri ve haftanın belirli günleri eğitime dahil edilmeri kanısındayım. 1 çocuğu topluma kazandırcam diye diğer öğrencilerimin eğitimini aksatmak istemiyorum..
 
Katılım
15 Kas 2009
Mesajlar
4
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
34
mrb arkadaşlar. zihin engelliler öğretmenliği 2.sınıf öğrencisiyim . Kaynaştırma öğrencisi ile ilgili bir tez örnegine ihtiyacım var . yardımcı olabilirmisiniz ?
 
Katılım
14 Kas 2009
Mesajlar
10
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
kaynaştırmayla ilgili verilen örnekler annelerce veya kaynaştırma öğretmenlerince empatı kurulursa makul karşılanabilir fakat bir özel eğitimci olarak gerekli olanakların sağlandığında ve eğitimler verildiğinde bu şikayetlerinde ortadan kalkacağına inanıyorum ve her kaynaştırma öğretmeninin bir özel eğitimciyle sınıfta çalışması işi kolaylaştırır tabi bu uzman azlığından pek mümkün olamamaktadır fakat en azından danışma şeklinde sürüdürülen bir iletişimle sorunları olabildiği kadar azaltma yoluna gidilebilir bu çok kapsamlı bir olay sadece çocuk ve öğretmenle bitmiyor sınıftaki tüm öğrencilerin velilerin ve öğretmenin katılımıyla olabilir kaynaştırma sağlıklısıda budur çünkü öncesinde hazırlık gerektirir olabilecek tüm sorunlar birlikte düşünlüp özel eğitimci ve kaynaştırma öğretmeniyle çözümler kaynaştırma başlamadan önce bulunabilse eminim bu gibi şikayetler pek olmaz sınıfta sorun yaratmak değil amaç sorunları gidermek olmalı çocuklarımızın ne yaptıgını değil neden yaptıgın görmeye çalışalım bu şekilde çözümde daha kolay bulunur ve inanın özürlü öğrencilerde normaller gibi fazlalıkları var eksikleri yok ama daha iyimser olabilmeliyiz amacımız onları el üstünde tutmak değil özürlerini unutmadan yapabilecekleri çok şey olduğunu farketmelerini sağlamak sadece biraz sabır gerektirir buda alınacak sonuca fazlasıyla değer sanırım :)
 
Katılım
11 Kas 2009
Mesajlar
40
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
39
sizlere katılıyorum kesinlikle aynı dertten ben de muzdaribim.çocuklar ondan korkuyor ve eteğimden ayrılmıyor.arkamı döndüğüm an çocukları yaralıyor.ve ben yeni bir öğretmenim beni çok etkiliyor bu durum .okulumun çevresi kültürel yöndn düşük çocukları rahatlamak için gönderen bile var.bu çocuklar yarım gün serbest zaman da kaynaştırmaysa ki en uygun zaman bu bence yada haftanın belli günleri gelemezmi müfettiş hocalarımız cevaplayabilirmi.ne yapacağımı bilemiyorum.lütfen
 
Katılım
23 Ara 2007
Mesajlar
78
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
arkadaşlar ben bu yıl atandım ve ilk deneyimim bugünn sınıfıma otizimli bir öğrenci dahil oldu.haftada beş gün süreyle kaynaştırmaya tabi tutulacağı söylendi. kaynaştırma eğitimi haftada beş gün uygun mu tam olarak bilmiyorum. bilgisi olanlar aydınlatırsa çok sevinirim
 
Katılım
21 Eki 2007
Mesajlar
103
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
33
Dediklerinize kısmen katılabilirim.Evet bazı sınırlılıklar getirilebilir.Ancak neden bu kadar şiddetli tepkiler verdiğinizi anlayamadım.Bizler öğretmeniz ve işimiz eğitim vermek,öğretim yapmak ve topluma birey kazandırmak.Tabi ki de diğer öğrencilerin hakkını da gözeteceğiz.Ancak bu konuda iş tamamen öğretmene düşüyor.Siz kaynaştırma öğrencisini sınıfa rahatlıkla katabilirsiniz,uyumu sağlayabilirsiniz.Kaldı ki bunu yapmak zorundasınız zaten.Bu şekilde geri çekilemezsiniz.Eğer uyumu sağlayamıyorsanız bu sizin suçunuz,sizin yetersizliğinizdir.Sizden ricam biraz empati kurmanızdır.Sizin çocuğunuz engelli olsa ve bu şekilde tepkiler alsanız eminim yıkılırsınız.Biraz mantıklı davranın lütfen.Dilerim yüce Rabbim kimseyi bu şekilde imtihan etmesin.Yazık ki geleceğimizin ellerinde olduğu öğretmenlerin düşüncelerine bir bakın.Şiddetle kınıyorum bu aşırı tepkilerinizi.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst