PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI:Okuma Yazma;Bilişşsel Etkinlik
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Hadi bil hangisiyim?
KAVRAM:Kare,dikdörtgen,üçgen,daire
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
SÜRE:25 dk
MATERYALLER:Üzerinde levha,çadır,top,simit,külah vb.nesnelerin bulunduğu kağıt,kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİK:Yaptırma
GELİŞİM ALANI
sikomor Alan,Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2. Varlıkları şekillerine göre gruplar.
Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
2. Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
Psikomotor Alan
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
ETKİNLİK SÜRECİ
Eğitimci çocukları masalara oturtur. Çocukların her birine üzerinde yönergelerin bulunduğu kağıtları verir.Kağıtta trafik levhası,çadır ,top,kapı vb.nesnelerin resimleri vardır yönergelerle çocukların soruda istenen şekildeki nesneyi şıklar arasından işaretlemesi istenir
Etkinliğin sonunda şekillerin özellikleri çocuklara hatırlatılır ve günlük hayattan örnekler verilir geometrik şekillere.
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI:Hadi bil hangisiyim?
KAVRAM:Kare,dikdörtgen,üçgen,daire
YAŞ GRUBU:5-6 yaş
SÜRE:25 dk
MATERYALLER:Üzerinde levha,çadır,top,simit,külah vb.nesnelerin bulunduğu kağıt,kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİK:Yaptırma
GELİŞİM ALANI
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Bilişsel Alan
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1.Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne / durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
2. Varlıkları şekillerine göre gruplar.
Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
2. Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
Psikomotor Alan
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
ETKİNLİK SÜRECİ
Eğitimci çocukları masalara oturtur. Çocukların her birine üzerinde yönergelerin bulunduğu kağıtları verir.Kağıtta trafik levhası,çadır ,top,kapı vb.nesnelerin resimleri vardır yönergelerle çocukların soruda istenen şekildeki nesneyi şıklar arasından işaretlemesi istenir
Etkinliğin sonunda şekillerin özellikleri çocuklara hatırlatılır ve günlük hayattan örnekler verilir geometrik şekillere.