TARİH: 24.05.2011
GÜNLÜK PROGRAMDA ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Minibüs Kalabalık Mı?
KAVRAM: Miktar; Kalabalık-Tenha
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:40 Dakika
MATERYAL: Minibüs Resimleri, Kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma, Soru Cevap Yöntemi
GELİŞİM ALANI: Psikomotor, Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Psikomotor alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanım 5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar 5. Nesneleri sayarak miktarlarını aza ya da çok olarak söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen boş minibüs resimlerini duvara yapıştırır. Önüne kalem koyar. İki çocuk seçilir. Çocuklar belli bir mesafe uzaklıkta yan yana dururlar. Öğretmen, çocukların kulağına bir sayı söyler. Başla dediğinde çocuklar yılan gibi yerde sürünerek giderler ve kalemle minibüsün içine ona söylenen sayı kadar insan resmi çizerler. Ardından öğretmen çocuklara hangi minibüsün kalabalık olduğunu sorar. Çocuklar bilmeye çalışırlar.
DEĞERLENDİRME:
GÜNLÜK PROGRAMDA ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Minibüs Kalabalık Mı?
KAVRAM: Miktar; Kalabalık-Tenha
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:40 Dakika
MATERYAL: Minibüs Resimleri, Kalem
UYGULANAN YÖNTEM VE TEKNİKLER: Anlatma, Soru Cevap Yöntemi
GELİŞİM ALANI: Psikomotor, Bilişsel Alan
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Psikomotor alan
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür
Bilişsel Alan
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder
2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanım 5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar 5. Nesneleri sayarak miktarlarını aza ya da çok olarak söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ: Öğretmen boş minibüs resimlerini duvara yapıştırır. Önüne kalem koyar. İki çocuk seçilir. Çocuklar belli bir mesafe uzaklıkta yan yana dururlar. Öğretmen, çocukların kulağına bir sayı söyler. Başla dediğinde çocuklar yılan gibi yerde sürünerek giderler ve kalemle minibüsün içine ona söylenen sayı kadar insan resmi çizerler. Ardından öğretmen çocuklara hangi minibüsün kalabalık olduğunu sorar. Çocuklar bilmeye çalışırlar.
DEĞERLENDİRME: