arkadaşlar yorumlarınızı okudum,hepinizin sözlerinde doğruluk payı çok tabiki k.m.l düz lise diye ayıramayız,her şeyden önce "ÇOCUK SEVGİSİ" sahibi olanlar bu işi seçsinler,tabiki sadece sevgide yeterli değil "SABIRLI,ANLAYIŞLI,ÇOCUK PSİKOLOJİSİ BİLGİSİNE SAHİP,İNSANA DEĞER VEREN BİREYLERİN BU İŞİ YAPMASI GEREKİR."
Aslında sorun mezun olunan liseyle ilgili değil kişinin kendisiyle ilgilidir bence,tercih ettiğin alanda kendini geliştirisen ve içinde bu alana yönelik istek varsa başarınında olması muhtemeldir zaten.BU KONUYU AÇAN ARKADAŞIN GÖRÜŞLERİNE KESİNLİKLE KATILMIYORUM!!!arkadaş bu işi kendilerinin daha iyi yapabileceklerini söylemiş bende üzülerek söylüyorum:malesef günümüzde k.m.liselerinde çocuk gelişimi bölümünde gereken eğitim verilmiyor.(genelleme olmasın ama büyük bir kısımda ben bunu gördüm,öğrenciler bu alana hizmet edecek yeterlilikte yetiştirilmiyor),
isterseniz size çok taze bir örnek vereyim:benim 5 tane kız meslek lisesi öğrenci stajyerim vardı bu yıl.1. dönem başında öğretmenleri geldi öğrencilelrle tanıştırdı,bırakıp gitti,öğrencilerde bizden yapmış olduğumuz planın planın fotokopisini çektirip dosyalayacaklarını öğretmenlerininde onlara göre not vereceğini söyledi bana bu çok garip geldi çünkü kızlar plan yapma konusunda hiç bir bilgiye sahip değiller ve öğrenmek içinde bir çaba sarfedilmeyecek zaten uygulama konusundada bişey yapılmıyor ve bunlar lise son öğrencisi.diğer sınıftaki arkadaşlada konuşup planı vermek yerine biz kendi planımızda lacağımız amaç ve kazanımları verelim onlarda alternatif plan hazırlasınlar her gün bir etkinliği onlar uygulasınlar istedik bu sefer koordinatör öğretmenleri gelip"planı vermeyen öğretmen kim? planları vermeniz gerekiyor dedi ,bizde tamam bizim için problem yok dedik verdik.
dönem boyunca etkinlik uygulaması yapmadılar sadece benim verdiğim işlerde bana yardım ettiler,hazırladığım etkinliklerden bir tanesini onların uygulamasını istedim amacım bu işin biraz daha içine girmelerini sağlamaktı.ama onuda "öğretmenimiz böyle bişey istemedi ve ben çekinirim,çocuklar beni dinlemez diyerek uygulamadılar.dönem böyle bitti.
ben dönem boyunca koordinatör öğretmeni ilk hafta 2 kez gördüm birdahada okula bile uğramadı,devam devamsızlık çizelgesi tutmamızı istediler tuttuk, ancak onların hiçbiri alınmadı,kızlar istedikleri zaman staja geldiler istemedikleri zaman gelmediler.dönem böylece bitti.
2. dönem de aynı öğrenciler staj için geldiğinde bizde müdürümüzle birlikte okullarını ziyerete gittik ve bu konuları kendilerine ilettik,kız meslek lisesi öğrencilerinin bu işte gelecek kurma imkanlarının daha yüksek olduğunu ve bazı alanlarda daha iyi yetiştirilmeleri gerektiğini söyledik.çok güzel bir bilgi alış verişinde bulunduk ancak sonuç ne oldu biliyormusunuz??""""ÖĞRENCİLERİ STAJA GÖNDERMEDİLER"
2. dönem öğrenciler bize gelip "öğretmenimiz plan yapmamızı istiyor bize yardımcı olurmusunuz dediler bizde tabi dedik,amaç ve kazanımardan bahsettik inanın bu öğrencilere proğram kitabı aldırılmış ancak içinde ne olduğunu bilen belki 1 belki 2 öğenci var.
Bu iş en iyi uygulamalarla öğrenilir düşüncesindeyim işte bu alanda eğitim veren bir k.m.l durumu bu.
ben yine söylüyorum bu işte mezun olunan okul değil kişinin kendisi ve mesleğe olan ilgisi önemli diyorum.