Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

İZ BIRAKAN GEMİLER

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
İZ BIRAKAN GEMİLER

Etkinlik Çeşidi:
Fen (Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu: 48 – 72 Ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler. (Göstergeleri:
Nesne/varlığın rengini söyler.)
Kazanım 17. Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Göstergeleri: Bir olayın
olası nedenlerini söyler. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Dinlediklerini/izlediklerini açıklar. Dinledikleri/
izledikleri hakkında yorum yapar.)
Kazanım 8. Dinlediklerini/izlediklerini çeşitli yollarla ifade
eder. (Göstergeleri: Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap
verir.)

MATERYALLER

Su, gıda boyası, kürdan ya da küçük çubuklar, su kabı, buz kalıpları.

SÖZCÜKLER
Erime, donma

KAVRAMLAR
Renk: Mavi, yeşil, kırmızı Zıt: Katı-sıvı

DEĞERLENDİRME


Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

*Buzdan gemileri nasıl elde ettik? Buzdan gemiler nasıl eridi?

*Etkinliğin en eğlenceli yeri neresiydi? Neden?

*Başka hangi renkli nesneleri karıştırsak yeni renkler elde
edebiliriz?

*Kimlerin üzerinde gemilerden biriyle aynı renkte olan giysi var?
Bu hangi renk?

AİLE KATILIMI

*Ailelere evlerindeki buzdolabının buzluğuna farklı kalıplarda
su koyup çocuklarının değişik şekillerdeki buzlarla oynamasına
fırsat tanımaları önerilir.

UYARLAMA

Sınıfta İşitme Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;


*Çocuğun verdiği yanıt genişletilerek tekrar ifade edilir ve çocuğa model olunur. Örneğin çocuğa etkinliğin en eğlenceli anı sorulduğunda çocuk “Demi” gibi bir yanıt verirse “Evet gemi” denilerek model
olunur ve daha sonra “Buzla gemi yaptık”, “Gemi suda yüzdü”, “Mavi gemi eridi” gibi genişletilmiş ifadeler kullanılır.

*Renkli suların kalıplara dondurulması aşamasında çocuğun yönergeyi anladığından emin olunmalıdır ve gerekli görülürse yönerge basitleştirilerek tekrarlanmalıdır. Suyun donarak şekil değiştirmesi aşama
aşama bireysel olarak işitme yetersizliği olan çocuğa anlatılmalıdır.

ÖĞRENME SÜRECİ

*Çocuklar su dolu üç kabın etrafına otururlar.

*Bu üç kaptaki suya mavi, yeşil ve kırmızı renkli gıda boyalarından
birer çay kaşığı eklenir ve çocuklar küçük çubuklar ile karıştırırlar.

*Suların hangi renk olduğunu söylerler.
Elde edilen renkli sular gemi şeklindeki buz kalıplarına dökülür ve
dondurma çubukları veya kürdan batırılıp buzluğa konur. Buzluğa
konan suda nasıl bir değişimin olacağı ile ilgili konuşurlar.

*Gün içinde çocukların buzluktaki buz kalıplarında olan
değişiklikleri gözlemlemesine fırsat verilir, suda olan değişiklikler
hakkında konuşulur. Gözlenen değişimlerin neden olduğunu ile
ilgili yorum yapılır.

*Gemi şeklindeki buzlar kalıplarından çıkarılır.
Farklı renklerdeki buzdan gemilerini alan çocuklar içine su
konulan kapların etrafına geçerler.

*Sonra renkli gemilerini suya bırakırlar. Su içine bırakılan buzlarda
nasıl bir değişimin olacağı hakkında konuşulur. Çocuklar
gemilerini çubuklarından tutarak gezdirirler.

*Çocuklar buzların erimesini ve suyun renginde olan değişiklikleri
gözlemlerler. Gözlemledikleri değişimlerle ilgili birbirlerine soru
sorarlar.

*Tüm gemiler eridiğinde çocuklar ellerinde kalan gemi çubuklarıyla
suyu karıştırırlar.
“Mavi ile yeşil gemi karşılaşınca hangi renk oluştu? Mavi ile
kırmızı gemi karşılaşınca hangi renk oluştu? Kırmızı ile yeşil
gemi karşılaşınca hangi renk oluştu?” şeklinde sorular sorulur ve
çocukların açıklamaları dinlenir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst