- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: İskelet Nedir? (İskelet Sistemi, Kemikler)
Etkinlik Çeşidi : Fen, Hareket ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını
açıklar.)
DG: K7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.)
K10: Görsel materyalleri okur (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri yapıştırır.)
K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder (Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: Kibrit çöpü, yapıştırıcı, oyun hamuru, A4 kâğıdı
SÖZCÜKLER: Vücut, iskelet, kas, kemik
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte iskelet sistemini konu alan bir belgesel izlenir.
• İskelet sistemine ait çeşitli görseller incelenerek sohbet edilir.
• Çocuklardan boş bir alanda müzik eşliğinde yere yatmaları,
çömelmeleri, parmaklarını açıp kapatmaları gibi hareketler yapmaları istenir.
• “Bu hareketleri nasıl yapıyoruz? Kemiklerimiz olmasaydı ne
olurdu? Kemiksiz canlılar var mı? Hangileri? İskelet sistemine
sahip olmayan canlılar ayakta durabilirler mi?” gibi sorularla iskelet sisteminin önemine vurgu yapılır.
• Çocuklara A4 boyutunda kâğıt, kibrit çöpü, oyun hamuru ve
yapıştırıcı verilerek “çöp adam” yapmaları, üzerini de oyun hamuru ile kaplayarak insan vücudunu oluşturmaları istenir.
• Çöp adamın üzeri oyun hamuru ile kaplanarak çalışma sonlandırılır
DEĞERLENDİRME
• Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden?
• Başka hangi canlıların iskeleti olabilir?
• İskeletimiz olmasaydı ne olurdu?
• Herhangi bir kemiğe dokundun mu?
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan çocuk var ise; kaba motor becerileri içeren hareket etkinliği çocuğun kolayca yapabileceği şekilde düzenlenir.
ÖNERİLER
• Kibrit çöpü yerine kürdan, ince ağaç dalları veya kulak çubuğu
oyun hamuru yerine diğer yoğurma maddeleri kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Fen, Hareket ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili ipuçlarını
açıklar.)
DG: K7: Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar (Sözel
yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/izlediklerini açıklar.)
K10: Görsel materyalleri okur (Görsel materyalleri inceler.
Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.)
Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir)
MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar
(Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri yapıştırır.)
K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder (Müzik ve ritim
eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: Kibrit çöpü, yapıştırıcı, oyun hamuru, A4 kâğıdı
SÖZCÜKLER: Vücut, iskelet, kas, kemik
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklarla birlikte iskelet sistemini konu alan bir belgesel izlenir.
• İskelet sistemine ait çeşitli görseller incelenerek sohbet edilir.
• Çocuklardan boş bir alanda müzik eşliğinde yere yatmaları,
çömelmeleri, parmaklarını açıp kapatmaları gibi hareketler yapmaları istenir.
• “Bu hareketleri nasıl yapıyoruz? Kemiklerimiz olmasaydı ne
olurdu? Kemiksiz canlılar var mı? Hangileri? İskelet sistemine
sahip olmayan canlılar ayakta durabilirler mi?” gibi sorularla iskelet sisteminin önemine vurgu yapılır.
• Çocuklara A4 boyutunda kâğıt, kibrit çöpü, oyun hamuru ve
yapıştırıcı verilerek “çöp adam” yapmaları, üzerini de oyun hamuru ile kaplayarak insan vücudunu oluşturmaları istenir.
• Çöp adamın üzeri oyun hamuru ile kaplanarak çalışma sonlandırılır
DEĞERLENDİRME
• Kemiklerimizi görebiliyor muyuz? Neden?
• Başka hangi canlıların iskeleti olabilir?
• İskeletimiz olmasaydı ne olurdu?
• Herhangi bir kemiğe dokundun mu?
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan çocuk var ise; kaba motor becerileri içeren hareket etkinliği çocuğun kolayca yapabileceği şekilde düzenlenir.
ÖNERİLER
• Kibrit çöpü yerine kürdan, ince ağaç dalları veya kulak çubuğu
oyun hamuru yerine diğer yoğurma maddeleri kullanılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."