- Katılım
- 16 Eki 2009
- Mesajlar
- 1,042
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 36
- Yaş
- 40
OYUNUN ADI : Yağmur,Kar,Fırtına
YAŞ GRUBU : 3-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor Gelişim
AMAÇ : Çocukların küçük kaslarını ve dikkatini geliştirmek.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuna başlamadan önce Yağmur,Kar,Fırtına sözcüklerinin karşılığında yapılacak hareketler çocuklara öğretilir.Yönetici,yağmur dediği zaman oyuncular parmaklarını yere doğru çevirerek kollarını aşağı yukarı indirip kaldırmaya başlar.Kar denildiğinde eller göğüse vurulur.Fırtına denildiğinde bütün oyuncular ‘’vuuuuuuu’’ seslerini çıkarır ve el çırpmaya başlarlar.Önce oyunun bir denemesi yapılır,daha sonra oyuna geçilir.Oyunda değişiklik olarak ‘’Benim söylediğimi yapın.Sizi şaşırtmak için bazen yanlış hareketler gösterebilirim’’der.Oyunda yanılanlar seyirci olarak kalır,hareketlere katılmazlar
_______________________________________
OYUNUN ADI : Mısır Patlatma
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor ve Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların beden gelişimine yardımcı olmak ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:Oyuncular küçük bir halka yapar ve çömelik duruma geçerler.oyunu yöneten:- ‘’Şimdi hep birlikte mısır patlatacağız.Ocağımızı yakalım,mısırları tavaya koyalım,içine biraz yağ koyalım,lezzetli olması içinde içine biraz tuz atalımve mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim.Mısırlarımız yavaş yavaş ısınmaya başladı.En alttaki mısır ısınmaya başladı ve patladı’’,der.Oyuncular ‘’Pat’’ sesi çıkararak zıplarlar.Oyunun yönetmeni :- ‘’İki mısır daha ısındı ve patladı’’ der.Oyuncular iki defa pat sesi çıkarıp,zıplarlar.Oyunu yöneten,istediği biçimde mısırları patlatarak oyunu uzatır.’’Mısırların hepsi ısındı’’ der ve çocuklar ‘’Pat’’sesi çıkararak zıplamaya başlarlar.
_____KAR TANELERİ_______________________________
4–5 öğrenci rüzgâr olur. Diğerleri kar taneleridirler. Rüzgâr grubu kol kola girerek kar tanelerine doğru üfler. Kar taneleri rüzgârın estiği yöne doğru savrulurlar.
____TRENCİLİK________________________________________
Bir cocuk istasyon sefi olur diğer cocuklar ise trene binen yolcular olurlar. sıraya girip şeften bilet alırlar. Şef treni nasıl kullanmak istiyorsa o hareketleri yapar, yolcu olan cocuklar ise sefe uyarlar, düzeni bozan çocuk trenden atılır...
YAŞ GRUBU : 3-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor Gelişim
AMAÇ : Çocukların küçük kaslarını ve dikkatini geliştirmek.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuna başlamadan önce Yağmur,Kar,Fırtına sözcüklerinin karşılığında yapılacak hareketler çocuklara öğretilir.Yönetici,yağmur dediği zaman oyuncular parmaklarını yere doğru çevirerek kollarını aşağı yukarı indirip kaldırmaya başlar.Kar denildiğinde eller göğüse vurulur.Fırtına denildiğinde bütün oyuncular ‘’vuuuuuuu’’ seslerini çıkarır ve el çırpmaya başlarlar.Önce oyunun bir denemesi yapılır,daha sonra oyuna geçilir.Oyunda değişiklik olarak ‘’Benim söylediğimi yapın.Sizi şaşırtmak için bazen yanlış hareketler gösterebilirim’’der.Oyunda yanılanlar seyirci olarak kalır,hareketlere katılmazlar
_______________________________________
OYUNUN ADI : Mısır Patlatma
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor ve Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların beden gelişimine yardımcı olmak ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:Oyuncular küçük bir halka yapar ve çömelik duruma geçerler.oyunu yöneten:- ‘’Şimdi hep birlikte mısır patlatacağız.Ocağımızı yakalım,mısırları tavaya koyalım,içine biraz yağ koyalım,lezzetli olması içinde içine biraz tuz atalımve mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim.Mısırlarımız yavaş yavaş ısınmaya başladı.En alttaki mısır ısınmaya başladı ve patladı’’,der.Oyuncular ‘’Pat’’ sesi çıkararak zıplarlar.Oyunun yönetmeni :- ‘’İki mısır daha ısındı ve patladı’’ der.Oyuncular iki defa pat sesi çıkarıp,zıplarlar.Oyunu yöneten,istediği biçimde mısırları patlatarak oyunu uzatır.’’Mısırların hepsi ısındı’’ der ve çocuklar ‘’Pat’’sesi çıkararak zıplamaya başlarlar.
_____KAR TANELERİ_______________________________
4–5 öğrenci rüzgâr olur. Diğerleri kar taneleridirler. Rüzgâr grubu kol kola girerek kar tanelerine doğru üfler. Kar taneleri rüzgârın estiği yöne doğru savrulurlar.
____TRENCİLİK________________________________________
Bir cocuk istasyon sefi olur diğer cocuklar ise trene binen yolcular olurlar. sıraya girip şeften bilet alırlar. Şef treni nasıl kullanmak istiyorsa o hareketleri yapar, yolcu olan cocuklar ise sefe uyarlar, düzeni bozan çocuk trenden atılır...