OYUNUN ADI : Mektup Var
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Zihinsel ve sosyal gelişime yardımcı olur.
AMAÇ : Grup içinde uyum sağlamayı öğretmek ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:
Yarışmacılar yanyana dizilirler.Bir çocuk ebe olur.Hepsine bir kent adı verilir.Biraz ileriye bir kale çizilir.Ebe yarişmacılarla kale arasında durur ve ‘’ Size bir mektup var’’ diye bağırır.Çocuklar hep birden ‘’ Nereden? ‘’ diye sorarlar.Ebe ise bir kent söyler.Adı söylenen çocuk fırlayıp ebeyi tutmaya çalışır.Ebeyi kaleye varmadan yakalayabilen çocuk ebe olur.
OYUNUN ADI : Mısır Patlatma
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor ve Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların beden gelişimine yardımcı olmak ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuncular küçük bir halka yapar ve çömelik duruma geçerler.oyunu yöneten:
- ‘’Şimdi hep birlikte mısır patlatacağız.Ocağımızı yakalım,mısırları tavaya koyalım,içine biraz yağ koyalım,lezzetli olması içinde içine biraz tuz atalımve mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim.Mısırlarımız yavaş yavaş ısınmaya başladı.En alttaki mısır ısınmaya başladı ve patladı’’,der.Oyuncular ‘’Pat’’ sesi çıkararak zıplarlar.Oyunun yönetmeni :
- ‘’İki mısır daha ısındı ve patladı’’ der.Oyuncular iki defa pat sesi çıkarıp,zıplarlar.Oyunu yöneten,istediği biçimde mısırları patlatarak oyunu uzatır.’’Mısırların hepsi ısındı’’ der ve çocuklar ‘’Pat’’sesi çıkararak zıplamaya başlarlar.
OYUNUN ADI : Kapalı Gözle Nişan Alma Oyunu
YAŞ GRUBU : 5-6-7 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların duyu organlarını ve dikkatlerini geliştirmek.
MATERYAL : Yazı Tahtası,Tebeşir
OYUNUN OYNANMASI:
Öğretmen yazı tahtasına,çocukların boyunu aşmayacak bir yükseklikte iç içe üç daire çizer.Yazı tahtasının 4-5 adım karşısına bir oyuncu yerleştirilir.Öğretmen oyuncuya:
- ‘’Gözlerin bağlı olarak bu dairelerin en küçüğüne parmağını değdirebilirsen oyunu kazanacaksın ve Günün nişancısı olarak ilan edileceksin’’ der.Bundan sonra her oyuncu birer kez şansını dener.En küçük daireye nişan alanlar alkışlanır ve Günün nişancısı olurlar.
OYUNUN ADI : Yağmur,Kar,Fırtına
YAŞ GRUBU : 3-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor Gelişim
AMAÇ : Çocukların küçük kaslarını ve dikkatini geliştirmek.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuna başlamadan önce Yağmur,Kar,Fırtına sözcüklerinin karşılığında yapılacak hareketler çocuklara öğretilir.Yönetici,yağmur dediği zaman oyuncular parmaklarını yere doğru çevirerek kollarını aşağı yukarı indirip kaldırmaya başlar.Kar denildiğinde eller göğüse vurulur.Fırtına denildiğinde bütün oyuncular ‘’vuuuuuuu’’ seslerini çıkarır ve el çırpmaya başlarlar.Önce oyunun bir denemesi yapılır,daha sonra oyuna geçilir.Oyunda değişiklik olarak ‘’Benim söylediğimi yapın.Sizi şaşırtmak için bazen yanlış hareketler gösterebilirim’’der.Oyunda yanılanlar seyirci olarak kalır,hareketlere katılmazlar.
OYUNUN ADI : Kedi Fareyi Bul
YAŞ GRUBU : 5-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Zeka Gelişimi ve Psikomotor Gelişimi
AMAÇ : Çocukların duyu gelişimine yardımcı olur, hareketlerini belli bir
seviyede tutar,zeka gelişimine yardımcı olur.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Çocuklar arasından bir kedi seçilir.Bunun yüzü duvara döndürülür.Diğer oyunculardan biri fare olur.Bunu kedi bilmemelidir.Öğretmen kediyi yanına çağırir ve:
-‘’Arkadaşların arasında bir fare saklanmış.Sen bunu yakalarsan bütün arkadaşların kedi gibi miyavlayacaklar,ama uzağında olursan hiçbirinin sesi çıkmayacak ‘’ der. Bundan sonra kedi yavaş yavaş arkadaşları arasında dolaşmaya başlar.Ne zaman kedi miyavlamaları fazlalaşırsa fareye yaklaştığını anlar ve onlar arasından asıl fareyi bulmaya çalışır.Oyunu kazanırsa o da arkadaşları arasından bir kedi seçme hakkını kazanır.
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Zihinsel ve sosyal gelişime yardımcı olur.
AMAÇ : Grup içinde uyum sağlamayı öğretmek ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:
Yarışmacılar yanyana dizilirler.Bir çocuk ebe olur.Hepsine bir kent adı verilir.Biraz ileriye bir kale çizilir.Ebe yarişmacılarla kale arasında durur ve ‘’ Size bir mektup var’’ diye bağırır.Çocuklar hep birden ‘’ Nereden? ‘’ diye sorarlar.Ebe ise bir kent söyler.Adı söylenen çocuk fırlayıp ebeyi tutmaya çalışır.Ebeyi kaleye varmadan yakalayabilen çocuk ebe olur.
OYUNUN ADI : Mısır Patlatma
YAŞ GRUBU : 61–72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor ve Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların beden gelişimine yardımcı olmak ve dikkatini arttırmak
MATERYAL : ---------------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuncular küçük bir halka yapar ve çömelik duruma geçerler.oyunu yöneten:
- ‘’Şimdi hep birlikte mısır patlatacağız.Ocağımızı yakalım,mısırları tavaya koyalım,içine biraz yağ koyalım,lezzetli olması içinde içine biraz tuz atalımve mısırlarımızın ısınmasını bekleyelim.Mısırlarımız yavaş yavaş ısınmaya başladı.En alttaki mısır ısınmaya başladı ve patladı’’,der.Oyuncular ‘’Pat’’ sesi çıkararak zıplarlar.Oyunun yönetmeni :
- ‘’İki mısır daha ısındı ve patladı’’ der.Oyuncular iki defa pat sesi çıkarıp,zıplarlar.Oyunu yöneten,istediği biçimde mısırları patlatarak oyunu uzatır.’’Mısırların hepsi ısındı’’ der ve çocuklar ‘’Pat’’sesi çıkararak zıplamaya başlarlar.
OYUNUN ADI : Kapalı Gözle Nişan Alma Oyunu
YAŞ GRUBU : 5-6-7 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Bilişsel Gelişim
AMAÇ : Çocukların duyu organlarını ve dikkatlerini geliştirmek.
MATERYAL : Yazı Tahtası,Tebeşir
OYUNUN OYNANMASI:
Öğretmen yazı tahtasına,çocukların boyunu aşmayacak bir yükseklikte iç içe üç daire çizer.Yazı tahtasının 4-5 adım karşısına bir oyuncu yerleştirilir.Öğretmen oyuncuya:
- ‘’Gözlerin bağlı olarak bu dairelerin en küçüğüne parmağını değdirebilirsen oyunu kazanacaksın ve Günün nişancısı olarak ilan edileceksin’’ der.Bundan sonra her oyuncu birer kez şansını dener.En küçük daireye nişan alanlar alkışlanır ve Günün nişancısı olurlar.
OYUNUN ADI : Yağmur,Kar,Fırtına
YAŞ GRUBU : 3-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor Gelişim
AMAÇ : Çocukların küçük kaslarını ve dikkatini geliştirmek.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Oyuna başlamadan önce Yağmur,Kar,Fırtına sözcüklerinin karşılığında yapılacak hareketler çocuklara öğretilir.Yönetici,yağmur dediği zaman oyuncular parmaklarını yere doğru çevirerek kollarını aşağı yukarı indirip kaldırmaya başlar.Kar denildiğinde eller göğüse vurulur.Fırtına denildiğinde bütün oyuncular ‘’vuuuuuuu’’ seslerini çıkarır ve el çırpmaya başlarlar.Önce oyunun bir denemesi yapılır,daha sonra oyuna geçilir.Oyunda değişiklik olarak ‘’Benim söylediğimi yapın.Sizi şaşırtmak için bazen yanlış hareketler gösterebilirim’’der.Oyunda yanılanlar seyirci olarak kalır,hareketlere katılmazlar.
OYUNUN ADI : Kedi Fareyi Bul
YAŞ GRUBU : 5-6 yaş grubu
GELİŞİM ALANI : Zeka Gelişimi ve Psikomotor Gelişimi
AMAÇ : Çocukların duyu gelişimine yardımcı olur, hareketlerini belli bir
seviyede tutar,zeka gelişimine yardımcı olur.
MATERYAL : -----------
OYUNUN OYNANMASI:
Çocuklar arasından bir kedi seçilir.Bunun yüzü duvara döndürülür.Diğer oyunculardan biri fare olur.Bunu kedi bilmemelidir.Öğretmen kediyi yanına çağırir ve:
-‘’Arkadaşların arasında bir fare saklanmış.Sen bunu yakalarsan bütün arkadaşların kedi gibi miyavlayacaklar,ama uzağında olursan hiçbirinin sesi çıkmayacak ‘’ der. Bundan sonra kedi yavaş yavaş arkadaşları arasında dolaşmaya başlar.Ne zaman kedi miyavlamaları fazlalaşırsa fareye yaklaştığını anlar ve onlar arasından asıl fareyi bulmaya çalışır.Oyunu kazanırsa o da arkadaşları arasından bir kedi seçme hakkını kazanır.