- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: İp Atlama (Geleneksel Çocuk Oyunu, Kültürel Özellikleri Bilme)
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Hareket (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
MG: K1: Yer değiştirme hareketi yapar. (Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Çift ayak sıçrayarak
belirli mesafe ilerler. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.)
K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Bireysel ve
eşli olarak nesneleri kontrol eder. İp atlar.)
MATERYALLER: İp
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: Sıra sayısı (birinci- ikinci-...)
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara “İp Atlama” oyunu oynayacakları söylenir.
Bahçeye çıkılır, oyunun geleneksel Türk oyunlarından birisi olduğu belirtilerek kuralları açıklanır ve oyun hakkında bilgi verilir.
İki oyuncu ipi sallar, ötekiler sırayla ipe girer birer kez atlayıp
çıkarlar.
• İkinci dönüşte herkes ikişer kez atlar.
• Oyun sayılar arttırarak sürdürülür.
• Yanan kişiler ipi sallamaya geçerler.
• Ardından oyunda kullanılan ip bahçe zeminine 8 şeklinde yerleştirilir ve çocuklardan el ele tutuşarak ipin üzerinde verilen yönergelere uygun olarak yürümeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Kaç kez ip atlayabildin?
• İpe takılmamak için ne yapmak gerekiyor?
• İp atlarken neler hissettin?
• Daha önce ip atladın mı? Nerede?
• Kalın iple mi daha kolay atlarız ince iple mi? Neden?
• İp atlama oynarken zemin sert mi olmalı yumuşak mı? Neden?
• İple başka neler yapabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile birlikte ip atlamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, fiziksel
destek sağlanarak oyuna katılımı sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı ,Sabır
Oyun anında çocukların, atlama sırasını beklerken arkadaşlarına
saygılı davranması ve sabretmesi yönünde saygı ve sabır değerleri desteklenebilir.
ÖNERİLER
• İp atlama, sınıf, bahçe gibi farklı ortamlarda da oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Oyun ve Hareket (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
MG: K1: Yer değiştirme hareketi yapar. (Yönergeler doğrultusunda yürür. Yönergeler doğrultusunda koşar. Çift ayak sıçrayarak
belirli mesafe ilerler. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler.)
K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. (Bireysel ve
eşli olarak nesneleri kontrol eder. İp atlar.)
MATERYALLER: İp
KAVRAMLAR: Sayı/Sayma: Sıra sayısı (birinci- ikinci-...)
ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklara “İp Atlama” oyunu oynayacakları söylenir.
Bahçeye çıkılır, oyunun geleneksel Türk oyunlarından birisi olduğu belirtilerek kuralları açıklanır ve oyun hakkında bilgi verilir.
İki oyuncu ipi sallar, ötekiler sırayla ipe girer birer kez atlayıp
çıkarlar.
• İkinci dönüşte herkes ikişer kez atlar.
• Oyun sayılar arttırarak sürdürülür.
• Yanan kişiler ipi sallamaya geçerler.
• Ardından oyunda kullanılan ip bahçe zeminine 8 şeklinde yerleştirilir ve çocuklardan el ele tutuşarak ipin üzerinde verilen yönergelere uygun olarak yürümeleri istenir.
DEĞERLENDİRME
• Kaç kez ip atlayabildin?
• İpe takılmamak için ne yapmak gerekiyor?
• İp atlarken neler hissettin?
• Daha önce ip atladın mı? Nerede?
• Kalın iple mi daha kolay atlarız ince iple mi? Neden?
• İp atlama oynarken zemin sert mi olmalı yumuşak mı? Neden?
• İple başka neler yapabiliriz?
AİLE KATILIMI
• Ailelere çocukları ile birlikte ip atlamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, fiziksel
destek sağlanarak oyuna katılımı sağlanabilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Saygı ,Sabır
Oyun anında çocukların, atlama sırasını beklerken arkadaşlarına
saygılı davranması ve sabretmesi yönünde saygı ve sabır değerleri desteklenebilir.
ÖNERİLER
• İp atlama, sınıf, bahçe gibi farklı ortamlarda da oynanabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."