Sosyal-Duygusal Alan A5:K1,2,5 A7:K3,4,5 A8:K1,2 A11:K1 Bilişsel Alan
A5:K3
Dil Alanı
A4:K6
Özbakım Becerileri
A1:K7
ETKİNLİKLER
ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN ÖB A1:K7
Öğretmen çocuklara hangi köşelerde oynamak istediklerini sorar ve çocukların istedikleri köşelerde serbest oyun oynamaları sağlanır. Oyun bitince sınıf hep birlikte temizlenerek düzenlenir.
TÜRKÇE SDA A8:K1,2 A7:K3,4,5 DA A4:K6
Çocuklar birbirlerini incelerler.
Herkesin birbirinden farklı olduğu vurgulanır. Daha sonra herkes yapmayı sevdiği ve sevmediği şeylerden bahseder.
Öğretmen herkesin farklı özellikleri olsa da bir arada yaşadığımızdan ve herkesin aynı kurallarla, eşit haklara sahip olduğundan bahseder.
Herkes istediğini yapsaydı, kurallar olmasaydı ne olurdu?
Günlük yaşamda hangi kurallara uyuyoruz?
DRAMA SDA A5:K1,2,5
Türkiye’nin demokrasiyle yönetildiği söylenir.
Başbakanın ve cumhurbaşkanının adı sorulur.
İnsan Hakları ve Demokrasi Haftasında sınıf kuralları oylanarak yeniden biçimlendirilir.
Daha sonra başkan seçme dramatize edilir.
SANAT PMA A2:K7,8
Her ülkenin bir bayrağı olduğu ve bayrakların özgürlüğü simgelediği anlatılır.
Çocuklardan sınıfımız için bir bayrak düşünüp tasarlamaları istenir.
Çocuklar sanat köşesinden seçtikleri malzemeleri kullanarak çalışır.
OYUN VE HAREKET SDA A11:K1
Öğretmen çocuklara oyunu anlatır.
Çocuklardan müzik devam ettiği sürece istedikleri gibi dans etmeleri, müzik durduğu anda ise hareketsiz bir şekilde durmaları istenir. Kıpırdayan çocuklar oyundan çıkarlar.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI BA A5:K3 § Daire , üçgen,büyük, küçük kavramları ile ilgili bir çalışma yapılır.
DEĞERLENDİRME
§ Çocuk açısından; § Öğretmen açısından § Program açısından
Sınıf Öğretmeni Uygundur… / … / … İmza: Adı Soyadı: Okul Müdürü: