PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Serbest zaman etkinliği (boya çalışması)
ETKİNLİĞİN ADI: Boya Beni
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 4-5 yaş
SÜRE : 25 dakika
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Kuru boya kalemleri, makas, resim kağıtları
GELİŞİM ALANI: Psikimotor alan, sosyal-duygusal alan, bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Psikomotor Alan Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 7. El becerileri gerektiren bazı araçlar kullanır. 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
Sosyal-duygusal alan Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi fark eder. 2. Dikkatini nesne üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanım 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Boya Beni
Eğitmen çocuklara günlük hayatlarında çevrelerinde gördükleri nesneleri ince ve kalınlığına göre karşılaştırmalarını ve düşünceleri söylemelerini ister. Daha sonra eğitmen çocuklara ü-zerlerinde çeşitli nesnelerin ince ve kalın resimlerinin olduğu çalışma sayfaları dağıtır ve ço-cukların bunları incelemelerine fırsat verir. Bu resimler hakkında çocuklarla sohbet edilir. Da-ha sonra eğitmen çocuklara önlerindeki iki resimden istedikleri birisini boyamalarını ister. Ardından da çocuklara ince resmimi yoksa kalın resmimi boyadıklarını sorar ve çocukların hepsinden cevap alır.Daha sonra her iki resmide çocukların kesmeleri istenir. Boyanan ve ke-silen resimlerin hepsi toplanır. Eğitmen çocuklarla beraber bu resimlerin ince olanlarını bir tarafa kalın olanlarını bir tarafa ayırırlar.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİĞİN ADI: Boya Beni
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 4-5 yaş
SÜRE : 25 dakika
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: Kuru boya kalemleri, makas, resim kağıtları
GELİŞİM ALANI: Psikimotor alan, sosyal-duygusal alan, bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Psikomotor Alan Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanımlar 7. El becerileri gerektiren bazı araçlar kullanır. 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
Sosyal-duygusal alan Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi fark eder. 2. Dikkatini nesne üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler. Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanım 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Boya Beni
Eğitmen çocuklara günlük hayatlarında çevrelerinde gördükleri nesneleri ince ve kalınlığına göre karşılaştırmalarını ve düşünceleri söylemelerini ister. Daha sonra eğitmen çocuklara ü-zerlerinde çeşitli nesnelerin ince ve kalın resimlerinin olduğu çalışma sayfaları dağıtır ve ço-cukların bunları incelemelerine fırsat verir. Bu resimler hakkında çocuklarla sohbet edilir. Da-ha sonra eğitmen çocuklara önlerindeki iki resimden istedikleri birisini boyamalarını ister. Ardından da çocuklara ince resmimi yoksa kalın resmimi boyadıklarını sorar ve çocukların hepsinden cevap alır.Daha sonra her iki resmide çocukların kesmeleri istenir. Boyanan ve ke-silen resimlerin hepsi toplanır. Eğitmen çocuklarla beraber bu resimlerin ince olanlarını bir tarafa kalın olanlarını bir tarafa ayırırlar.
DEĞERLENDİRME: