Tarih
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Okuma-yazma etkinlikleri
EYKİNLİĞİN ADI: Eşle Beni
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 10-15 dakika
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: İnce ve kalın nesnelerin resimlerinin olduğu çalışma sayfaları, boya kalemleri
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi\ durumu\olayı fark eder. 2. Dikkatini nesne\durum\olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanım 1.Varlıkları birebir eşleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Eşle Beni
Çocuklara ince ve kalın nesnelerin resimlerinin bulunduğu çalışma sayfaları dağıtır. Eğitmen bu sayfalarda bulunan resimlerden kalın olanlarını söylemelerini ve ince olan eşleriyle bir çizgiyle eşlemelerini ister. Eşleme işlemi bittikten sonra bu nesnelerden ince olanlarını boyamaları istenir.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Okuma-yazma etkinlikleri
EYKİNLİĞİN ADI: Eşle Beni
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 10-15 dakika
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: İnce ve kalın nesnelerin resimlerinin olduğu çalışma sayfaları, boya kalemleri
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi\ durumu\olayı fark eder. 2. Dikkatini nesne\durum\olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 4. Varlıkların şeklini söyler.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanım 1.Varlıkları birebir eşleştirir.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Eşle Beni
Çocuklara ince ve kalın nesnelerin resimlerinin bulunduğu çalışma sayfaları dağıtır. Eğitmen bu sayfalarda bulunan resimlerden kalın olanlarını söylemelerini ve ince olan eşleriyle bir çizgiyle eşlemelerini ister. Eşleme işlemi bittikten sonra bu nesnelerden ince olanlarını boyamaları istenir.
DEĞERLENDİRME: