PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun etkinlikleri
ETKİNLİĞİN ADI: Kitap Kurdu
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 15 dakika
KULLANILAN ARAÇ ve GEREÇLER: İki tane solucan şeklinde hazırlanmış pano, kitap resimleri, uzun bir çubuk
GELİŞİM ALANI: Psikimotor alan, sosyal duygusal alan, bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Psikomotor alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme Kazanımlar 1. Değişik yönlere doğru uzanır. 5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1. Nesneleri takar.
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanım 4. Nesneleri çeker \gerer.
Sosyal-duygusal alan Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanım 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Kitap Kurdu
Eğitmen sınıfa gelir ve çocuklara bugün bir oyun oynayacaklarını söyler. Ama öncesinde ‘hadi bakalım biraz hareketlenelim’ der. Çocuklara ‘ hadi biraz bisiklet sürmeye ne dersiniz’ der ve çocuklarla beraber uzanarak pedal çevirme hareketi yaparlar. Ardından oyuna başlarlar. Yüksek bir yerde tutulan çubuğa iplerle ucundan tutturularak ince ve kalın olmaz üzere çeşit-li kitap resimleri asılır. Sınıftaki çocuklar iki gruba ayrılır. Süre başlayınca her gruptan bir kişi çubuğun yanına gider ve zıplayarak çubuktaki kitap resimlerini koparmaya çalışır. Kopar-dığı resimdeki kitabın ince mi kalın mı olduğuna bakıp koşarak gruba ait panoya yapıştırır. Sonra grubun en arkasına gider. Diğer çocuk aynı şekilde devam eder. Panoyu ilk kim tamam-larsa oyunu o grup kazanmış olur. Daha sonra kalın ve ince kitaplardan oluşan panolar incele-nir.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİĞİN ADI: Kitap Kurdu
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 15 dakika
KULLANILAN ARAÇ ve GEREÇLER: İki tane solucan şeklinde hazırlanmış pano, kitap resimleri, uzun bir çubuk
GELİŞİM ALANI: Psikimotor alan, sosyal duygusal alan, bilişsel alan
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Psikomotor alan Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketler yapabilme Kazanımlar 1. Değişik yönlere doğru uzanır. 5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1. Nesneleri takar.
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanım 4. Nesneleri çeker \gerer.
Sosyal-duygusal alan Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Bilişsel alan Amaç 2. Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay yada varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme Kazanım 3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Kitap Kurdu
Eğitmen sınıfa gelir ve çocuklara bugün bir oyun oynayacaklarını söyler. Ama öncesinde ‘hadi bakalım biraz hareketlenelim’ der. Çocuklara ‘ hadi biraz bisiklet sürmeye ne dersiniz’ der ve çocuklarla beraber uzanarak pedal çevirme hareketi yaparlar. Ardından oyuna başlarlar. Yüksek bir yerde tutulan çubuğa iplerle ucundan tutturularak ince ve kalın olmaz üzere çeşit-li kitap resimleri asılır. Sınıftaki çocuklar iki gruba ayrılır. Süre başlayınca her gruptan bir kişi çubuğun yanına gider ve zıplayarak çubuktaki kitap resimlerini koparmaya çalışır. Kopar-dığı resimdeki kitabın ince mi kalın mı olduğuna bakıp koşarak gruba ait panoya yapıştırır. Sonra grubun en arkasına gider. Diğer çocuk aynı şekilde devam eder. Panoyu ilk kim tamam-larsa oyunu o grup kazanmış olur. Daha sonra kalın ve ince kitaplardan oluşan panolar incele-nir.
DEĞERLENDİRME: