PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Anadili etkinlikleri ( hikaye )
ETKİNLİĞİN ADI: : Çıtçıt ve Pıtpıt
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 30 dakika
KULLANILAN ARAÇ GREÇLER: Öyküye göre çizilmiş resimlerden oluşan asetatlar
GELİŞİM ALANI: Sosyal-duygusal alan, dil alanı, bilişsel alan, öz bakım becerileri
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Sosyal duygusal alan Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım 4. Duygularını müzik,dans,drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 5. Başkaların duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Başkalarının duygularını ifade eder. 2. Başkalarının duygularını paylaşır.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 4. Aldığı sorumlulukları yerine getirir. 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar. 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanım 3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
Dil alanı Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 2. Kelimeleri doğru telaffuz eder 3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar 4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanım 8. Üstlendiği role uygun konuşur. Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanım 5. Dinlediklerini resim, müzik, drama vb. yollarla sergiler.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme Kazanım 1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme Kazanım 1. Görsel materyalleri inceler.
Bilişsel alan Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi\ durumu\ olayı fark eder. 2. Dikkatini nesne\durum\olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 9. Nesne , durum yada olayı bir süre sonra yeniden ifade eder
Öz bakım becerileri Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme Kazanımlar 2. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer\ içer. 4. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten\ içmekten kaçınır.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Çıtçıt ve Pıtpıt öyküsü için hazırlanan asetatlar yardımı ile hikaye çocuklara okunur. Hika-yeyi okurken özellikle ince ve kalın kavramları vurgulanır. Hikaye okunduktan sonra çocuk-ların dramatizayon yoluyla hikayeyi canlandırmaları istenir
ÇITÇIT ve PITPIT
Şehrin gürültüsünden uzakta, etrafında serin suların aktığı, yemyeşil ağaçların olduğu, renga-renk çiçeklerin açtığı bir çiftlik varmış. Bir gün bu çiftlikte iki tane tay doğmuş. Anne tay ço-cuklarına ne isim koyacağına karar verememiş. Çiftlikteki tüm hayvanlar isim bulma telaşına düşmüşler. Böylece anne ata yardımcı olacaklarmış. Düşünüp taşınmışlar ve en sonunda biri-ne Çıtçıt diğerine Pıtpıt ismini koymuşlar. Taylar gün geçtikçe büyüyorlarmış. Ama Çıtçıt kardeşinden biraz farklıymış. Gün boyu yemek yiyor, spor yapmayı sevmiyor; bulduğu gölge-de yatıp uyuyormuş. Pıtpıt ise koşup oynuyor, spor yapıyor ve çitlikteki diğer hayvanlara yar-dım ediyormuş. Gün geçtikçe ters giden bir şeyler olamaya başlamış. Çıtçıt’ın bedeni büyüyor ama bacakları hep aynı kalıyormuş. Günler geçtikçe Çıtçıt artık yürüyemez olmuş. Artık a-yağa bile kalkamıyormuş. Kardeşi Pıtpıt onu sürekli ziyaret ediyor ve yardım ediyormuş. Pıtpıt kardeşini ziyarete geldiği günlerden birinde onu ağlarken görmüş. Kardeşine neden ağ-ladığını sormuş:
“ Ben sanmıştım ki spor yapmama gerek yok, çünkü benim bacaklarım senin bacaklarından daha kalındı. Senden daha güçlü olduğumu düşünüyordum. Ama anladım ki bacaklarımın ka-lın olması beni güçlü yapmıyormuş. Meğerse spor yapmalıymışım. “ diye söylemiş. Kardeşi ona ağlamamasını hemen gidip doktor Koko’ yu çağıracağını ve iyileşeceğini söylemiş. Pıtpıt gidip doktor Koko’yu çağırmış. Doktor, Çıtçıt’a iyileşmesi için bazı ilaçlar vermiş . Bilinçsiz-ce beslenmemesini ve her gün spor yapmasını söylemiş. Bir süre sonra Çıtçıt iyileşmiş. Artık koşup oynayabiliyormuş. Anlamış ki bacaklarının kalın olması onun güçlü olduğunun göster-gesi değilmiş. İnce bacakları da olsa güçlü bir tay olabilirmiş.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİĞİN ADI: : Çıtçıt ve Pıtpıt
MATEMATİKSEL SÖZCÜK ve KAVRAMLAR: İnce-kalın
YAŞ GRUBU: 5-6 yaş
SÜRE: 30 dakika
KULLANILAN ARAÇ GREÇLER: Öyküye göre çizilmiş resimlerden oluşan asetatlar
GELİŞİM ALANI: Sosyal-duygusal alan, dil alanı, bilişsel alan, öz bakım becerileri
AMAÇ ve KAZANIMLAR:
Sosyal duygusal alan Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım 4. Duygularını müzik,dans,drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme Kazanım 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 5. Başkaların duygularını fark edebilme Kazanımlar 1. Başkalarının duygularını ifade eder. 2. Başkalarının duygularını paylaşır.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanımlar 4. Aldığı sorumlulukları yerine getirir. 9. Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar. 10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme Kazanım 3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
Dil alanı Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme Kazanımlar 2. Kelimeleri doğru telaffuz eder 3. Konuşurken sesinin tonunu işitebilir biçimde ayarlar 4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanım 8. Üstlendiği role uygun konuşur. Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme Kazanım 5. Dinlediklerini resim, müzik, drama vb. yollarla sergiler.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme Kazanım 1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme Kazanım 1. Görsel materyalleri inceler.
Bilişsel alan Amaç 3. Dikkatini toplayabilme Kazanımlar 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi\ durumu\ olayı fark eder. 2. Dikkatini nesne\durum\olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme Kazanımlar 1. Olay yada varlıkları söyler. 9. Nesne , durum yada olayı bir süre sonra yeniden ifade eder
Öz bakım becerileri Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme Kazanımlar 2. Yiyecek ve içecekleri yeterli miktarda yer\ içer. 4. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten\ içmekten kaçınır.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Çıtçıt ve Pıtpıt öyküsü için hazırlanan asetatlar yardımı ile hikaye çocuklara okunur. Hika-yeyi okurken özellikle ince ve kalın kavramları vurgulanır. Hikaye okunduktan sonra çocuk-ların dramatizayon yoluyla hikayeyi canlandırmaları istenir
ÇITÇIT ve PITPIT
Şehrin gürültüsünden uzakta, etrafında serin suların aktığı, yemyeşil ağaçların olduğu, renga-renk çiçeklerin açtığı bir çiftlik varmış. Bir gün bu çiftlikte iki tane tay doğmuş. Anne tay ço-cuklarına ne isim koyacağına karar verememiş. Çiftlikteki tüm hayvanlar isim bulma telaşına düşmüşler. Böylece anne ata yardımcı olacaklarmış. Düşünüp taşınmışlar ve en sonunda biri-ne Çıtçıt diğerine Pıtpıt ismini koymuşlar. Taylar gün geçtikçe büyüyorlarmış. Ama Çıtçıt kardeşinden biraz farklıymış. Gün boyu yemek yiyor, spor yapmayı sevmiyor; bulduğu gölge-de yatıp uyuyormuş. Pıtpıt ise koşup oynuyor, spor yapıyor ve çitlikteki diğer hayvanlara yar-dım ediyormuş. Gün geçtikçe ters giden bir şeyler olamaya başlamış. Çıtçıt’ın bedeni büyüyor ama bacakları hep aynı kalıyormuş. Günler geçtikçe Çıtçıt artık yürüyemez olmuş. Artık a-yağa bile kalkamıyormuş. Kardeşi Pıtpıt onu sürekli ziyaret ediyor ve yardım ediyormuş. Pıtpıt kardeşini ziyarete geldiği günlerden birinde onu ağlarken görmüş. Kardeşine neden ağ-ladığını sormuş:
“ Ben sanmıştım ki spor yapmama gerek yok, çünkü benim bacaklarım senin bacaklarından daha kalındı. Senden daha güçlü olduğumu düşünüyordum. Ama anladım ki bacaklarımın ka-lın olması beni güçlü yapmıyormuş. Meğerse spor yapmalıymışım. “ diye söylemiş. Kardeşi ona ağlamamasını hemen gidip doktor Koko’ yu çağıracağını ve iyileşeceğini söylemiş. Pıtpıt gidip doktor Koko’yu çağırmış. Doktor, Çıtçıt’a iyileşmesi için bazı ilaçlar vermiş . Bilinçsiz-ce beslenmemesini ve her gün spor yapmasını söylemiş. Bir süre sonra Çıtçıt iyileşmiş. Artık koşup oynayabiliyormuş. Anlamış ki bacaklarının kalın olması onun güçlü olduğunun göster-gesi değilmiş. İnce bacakları da olsa güçlü bir tay olabilirmiş.
DEĞERLENDİRME: