- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 26
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: İlkbahar Geldi (Sert-Yumuşak, Kaygan-Pütürlü, Arasında, Yanında, Sorumluluk)
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın sesini
söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler.)
K18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Olayları oluş zamanına
göre sıralar. Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde
açıklar.)
DG: K1: Sesleri ayırt eder. (Sesin kaynağının ne olduğunu
söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.)
K8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.)
MATERYALLER: A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı, kraft kâğıdı
KAVRAMLAR: Zaman: İlkbahar Duyu: Sert-yumuşak, Kaygan-pütürlü Yön/Mekânda Konum: Arasında, yanında
ÖĞRENME SÜRECİ
• ”Bugün hava nasıl?” sorusu sorularak cevaplar alınır. Ardından mevsim sıralama kartları çocuklara gösterilir ve sıralama
sorularla yapılır.
• Okula başladığımız ilk günlerde hava nasıldı? O mevsimin adı
neydi?
• Sonbahardan sonra hangi mevsim geldi? Nasıldı?
• Şimdi havalar nasıl? Peki bu mevsimin adı ne olabilir?
• ”Şimdi ormana gidelim ve toprakta, bitkilerde, gökyüzünde
neler değişmiş birlikte inceleyelim.” denerek ormanlık alanda
gözlem yapılır.
• Baharın gelmesiyle doğada oluşan değişikliklere dikkat çekilir. Bu esnada ülkemizdeki doğal alanları korumamız ve çoğaltmamız gerektiğine, insanlar ve doğada yaşayan bütün canlıların
buna ihtiyacı olduğuna vurgu yapılır.
• Ardından söylenen şarkı bir kez daha tekrar edilerek uygun bir
yerde oturulur. “Çocuklar değişiklileri hep birlikte inceledik. Peki
ilkbaharın sesi var mıdır? Haydi gözlerimizi kapatıp dinleyelim.”
denir ve duydukları sesleri taklit etmeleri, kaynağını tahmin etmeleri istenir.
• “Çocuklar biliyor musunuz, ilkbaharın bir de kokusu var, ilkbaharda doğadaki tüm kokular birleşip, etrafa yayılırmış. Haydi şimdi gözlerimizi kapatıp derin bir nefes alalım ve ilkbaharı
koklayalım” denerek “Sence bu kokunun içine nelerin kokusu
karışmış olabilir?” sorusuyla bulundukları çevreyi özümsemeleri
sağlanır.
• “Doğada Bulmaca” oyunu oynanacağı söylenir. Yakın çevrede belirlenen bitkiler, renkler, dokular hakkında çocuklara ipuçları verilir (sert, yumuşak pütürlü, kaygan çilek renginde, iki ağacın arasında, sarı çiçeğin yanında vb.) ve ipuçları doğrultusunda
tahminlerini söylemeleri istenir. Oyuna çocukların ilgilerine göre
devam edilir.
• Çocuklara kâğıt ve boya kalemleri verilerek hayallerindeki ormanın resmini çizmeleri istenir.
• Resimler tamamlandığında sınıfa dönülür.
DEĞERLENDİRME
• Ormanda neler gördük?
• Nelerin sesini duyduk?
• Nelerin kokusu vardı?
• Gezide en çok hoşlandığınız/hoşlanmadığınız ne oldu?
• Bundan sonra farklı yerlere geziler yapmak konusunda ne düşünürsün?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte doğa yürüyüşü yapmaları ve
ilkbaharla yaşanan değişimi incelemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfınızda görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan
incelemeler sırasında uygun varlıklara dokunmasına fırsat verilerek, o varlıkla ilgili ayrıntılı bilgiler sunulmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Gezi sürecinde çocuklara, doğaya ve doğada yaşayan tüm varlıklara karşı sorumluluklarının olduğu gerekçeleriyle anlatılmalı,
bu konuda bilinçli bireyler olmaları için doğayı özümsemeleri
sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Orman gezisi esnasında yapılan resimlerden öykü oluşturulabilir.
• Ormana gidilemezse etkinlik okul bahçesinde veya çevresinde de yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Alan Gezisi, Oyun ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BG: K5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın adını
söyler. Nesne/varlığın rengini söyler. Nesne/varlığın uzunluğunu söyler. Nesne/varlığın dokusunu söyler. Nesne/varlığın sesini
söyler. Nesne/varlığın kokusunu söyler.)
K18: Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Olayları oluş zamanına
göre sıralar. Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde
açıklar.)
DG: K1: Sesleri ayırt eder. (Sesin kaynağının ne olduğunu
söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.)
K8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
(Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.)
MATERYALLER: A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı, kraft kâğıdı
KAVRAMLAR: Zaman: İlkbahar Duyu: Sert-yumuşak, Kaygan-pütürlü Yön/Mekânda Konum: Arasında, yanında
ÖĞRENME SÜRECİ
“İşte geldi artık ilkbahar
Güneş gökyüzünden bize göz kırpar
Ağaçlar yemyeşil, çiçekler mutlu,
Herkese huzur verir baharın kokusu…”
D.Özdemir
Ezgili bir şekilde söylenerek çocukların dikkati çekilir.Güneş gökyüzünden bize göz kırpar
Ağaçlar yemyeşil, çiçekler mutlu,
Herkese huzur verir baharın kokusu…”
D.Özdemir
• ”Bugün hava nasıl?” sorusu sorularak cevaplar alınır. Ardından mevsim sıralama kartları çocuklara gösterilir ve sıralama
sorularla yapılır.
• Okula başladığımız ilk günlerde hava nasıldı? O mevsimin adı
neydi?
• Sonbahardan sonra hangi mevsim geldi? Nasıldı?
• Şimdi havalar nasıl? Peki bu mevsimin adı ne olabilir?
• ”Şimdi ormana gidelim ve toprakta, bitkilerde, gökyüzünde
neler değişmiş birlikte inceleyelim.” denerek ormanlık alanda
gözlem yapılır.
• Baharın gelmesiyle doğada oluşan değişikliklere dikkat çekilir. Bu esnada ülkemizdeki doğal alanları korumamız ve çoğaltmamız gerektiğine, insanlar ve doğada yaşayan bütün canlıların
buna ihtiyacı olduğuna vurgu yapılır.
• Ardından söylenen şarkı bir kez daha tekrar edilerek uygun bir
yerde oturulur. “Çocuklar değişiklileri hep birlikte inceledik. Peki
ilkbaharın sesi var mıdır? Haydi gözlerimizi kapatıp dinleyelim.”
denir ve duydukları sesleri taklit etmeleri, kaynağını tahmin etmeleri istenir.
• “Çocuklar biliyor musunuz, ilkbaharın bir de kokusu var, ilkbaharda doğadaki tüm kokular birleşip, etrafa yayılırmış. Haydi şimdi gözlerimizi kapatıp derin bir nefes alalım ve ilkbaharı
koklayalım” denerek “Sence bu kokunun içine nelerin kokusu
karışmış olabilir?” sorusuyla bulundukları çevreyi özümsemeleri
sağlanır.
• “Doğada Bulmaca” oyunu oynanacağı söylenir. Yakın çevrede belirlenen bitkiler, renkler, dokular hakkında çocuklara ipuçları verilir (sert, yumuşak pütürlü, kaygan çilek renginde, iki ağacın arasında, sarı çiçeğin yanında vb.) ve ipuçları doğrultusunda
tahminlerini söylemeleri istenir. Oyuna çocukların ilgilerine göre
devam edilir.
• Çocuklara kâğıt ve boya kalemleri verilerek hayallerindeki ormanın resmini çizmeleri istenir.
• Resimler tamamlandığında sınıfa dönülür.
DEĞERLENDİRME
• Ormanda neler gördük?
• Nelerin sesini duyduk?
• Nelerin kokusu vardı?
• Gezide en çok hoşlandığınız/hoşlanmadığınız ne oldu?
• Bundan sonra farklı yerlere geziler yapmak konusunda ne düşünürsün?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte doğa yürüyüşü yapmaları ve
ilkbaharla yaşanan değişimi incelemeleri istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfınızda görme yetersizliği olan bir çocuk varsa, yapılan
incelemeler sırasında uygun varlıklara dokunmasına fırsat verilerek, o varlıkla ilgili ayrıntılı bilgiler sunulmalıdır.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Gezi sürecinde çocuklara, doğaya ve doğada yaşayan tüm varlıklara karşı sorumluluklarının olduğu gerekçeleriyle anlatılmalı,
bu konuda bilinçli bireyler olmaları için doğayı özümsemeleri
sağlanmalıdır.
ÖNERİLER
• Orman gezisi esnasında yapılan resimlerden öykü oluşturulabilir.
• Ormana gidilemezse etkinlik okul bahçesinde veya çevresinde de yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."