İlk Çiçeğim
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amaç ve Kazanımlar
PMA
A2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K2: Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
K3: Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer.
K6: Nesneleri ipe vb. dizer.
SDA
A12: Çevredeki güzellikleri koruyabilme
K1: Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
K2: Çevredeki güzellikleri korumak icin yapılması gerekenleri açıklar.
K3: Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme:
Saksı, toprak, sulu boya, patlamış mısır, su, yapıştırıcı.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Boş bir saksının içi toprakla doldurulur.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Amaç ve Kazanımlar
PMA
A2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K2: Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
K3: Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer.
K6: Nesneleri ipe vb. dizer.
SDA
A12: Çevredeki güzellikleri koruyabilme
K1: Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
K2: Çevredeki güzellikleri korumak icin yapılması gerekenleri açıklar.
K3: Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Malzeme:
Saksı, toprak, sulu boya, patlamış mısır, su, yapıştırıcı.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uygulama:
Boş bir saksının içi toprakla doldurulur.
- Patlamış mısırlar dallara yapıştırılarak sulu boya ile mısırların üzerleri boyanır.
- Daha sonra ağaç dalları çocukların isteklerine göre kutunun içine yerleştirilerek çiçek tamamlanır.
- Çocuklarla çevredeki güzellikleri neden korumamız gerektiği ve bunun için neler yapılması gerektiği hakkında sohbet edilir.
- Sonrasında konuşulanlar özetlenerek etkinlik sonlandırılır.
- Bu etkinliğin yapıldığı hafta çevrede bulunan bir ormana ya da botanik bahçesine gezi düzenlenerek çocukların farklı canlı türlerini tanımaları sağlanır. Çevreyi koruma konusunda da çocuklar bilgilendirilir.