Programdaki Etkinliğin Adı: Dil Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Kayıp Tavşan
Kavram: İçinde - Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 25 Dk.
Materyaller: Tavşan Maskesi , Hikaye kartları Kostüm
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Hikaye Tamamlamaca
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan , Sosyal- Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar:
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
Kazanım 2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanım 2. Duygularının nedenlerini açıklar.
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanım 1. Kendiliğinden bir işe başlar.
Öğrenme Süreci : Günlerden bir gün sevimli şaşkın tavşan ormanda ailesinden ayrılarak kendi başına havuç bulmaya gider . Ormanın içinde kaybolan tavşan yolunu bulmak için gezer. Ardından karşısına bir mağara çıkar ve içine girer , karanlığın içinde izini kaybeden tavşan dışarı çıkmak için çeşitli yollardan gider …
Değerlendirme: Eğitimci hikayeyi yarıda bırakır öğrencilere maske ve kostümleri vererek yarım kalan hikayeyi tamamlamaları istenir .
Matematik Etkinliğinin Adı: Kayıp Tavşan
Kavram: İçinde - Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 25 Dk.
Materyaller: Tavşan Maskesi , Hikaye kartları Kostüm
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Hikaye Tamamlamaca
Gelişim Alanı: Bilişsel Alan , Sosyal- Duygusal Alan
Amaç ve Kazanımlar:
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
Kazanım 2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanım 2. Duygularının nedenlerini açıklar.
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanım 1. Kendiliğinden bir işe başlar.
Öğrenme Süreci : Günlerden bir gün sevimli şaşkın tavşan ormanda ailesinden ayrılarak kendi başına havuç bulmaya gider . Ormanın içinde kaybolan tavşan yolunu bulmak için gezer. Ardından karşısına bir mağara çıkar ve içine girer , karanlığın içinde izini kaybeden tavşan dışarı çıkmak için çeşitli yollardan gider …
Değerlendirme: Eğitimci hikayeyi yarıda bırakır öğrencilere maske ve kostümleri vererek yarım kalan hikayeyi tamamlamaları istenir .