Tarih: 15/04/2011
Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Sepete Fırlat
Kavram: İçinde – Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 30 dk.
Materyaller: 10 ar tane sayılı toplar
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Söyleyip yaptırtma
Gelişim Alanı: Psikomotor alan, Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 15 . Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanım 5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanım 5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Kazanım 6. Sayıca 10'dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Öğrenme Süreci: Çocukların karşısına iki tane sapet belli bir mesafede konulur. Çocuklar iki gruba ayrılır ve her gruba 10 ar tane verilir . Sırayla çocuklar kendi sepetlerine topları atarlar . Sepetin içine atılan toplar sayılır ve daha çok atan grub galip gelir ve alkışlanır .
Değerlendirme: Oyun birkaç kez tekrarlanır. Kazanan grup alkışlanarak ödüllendirilir .
Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Sepete Fırlat
Kavram: İçinde – Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 30 dk.
Materyaller: 10 ar tane sayılı toplar
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Söyleyip yaptırtma
Gelişim Alanı: Psikomotor alan, Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 15 . Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanım 5. Varlıkların sayısını söyler.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanım 5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
Kazanım 6. Sayıca 10'dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Öğrenme Süreci: Çocukların karşısına iki tane sapet belli bir mesafede konulur. Çocuklar iki gruba ayrılır ve her gruba 10 ar tane verilir . Sırayla çocuklar kendi sepetlerine topları atarlar . Sepetin içine atılan toplar sayılır ve daha çok atan grub galip gelir ve alkışlanır .
Değerlendirme: Oyun birkaç kez tekrarlanır. Kazanan grup alkışlanarak ödüllendirilir .