Programdaki Etkinliğin Adı: Fen – Doğa Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Yumurta Yüzdürmece
Kavram: İçinde – Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 25 dk .
Materyaller: Cam bir kap , Su , Tuz , Yumurta
Gelişim Alanı: Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1 Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder
Kazanım 3 Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Kazanım 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen önce cam bir kaba su doldurur ve su dolu kabın içine yumurtayı bırakır. Suyun dibine yumurtanın battığını çocukların fark etmesini sağlar ve çocukara bunun neden oldugunu sorar . Çocuklardan uygun cevaplar aldıktan sonra suya bir miktar tuz ekler ve bu kez yumurtanın yavaş yavaş suyun yüzeyine çıktığını yine çocukların fark etmesini sağlar . Çocuklarla birlikte bunun nasıl olduğu tartışılır .
Değerlendirme: Çocuklara aynı yumurta ve suyun içinde nasıl durumunu değiştirtiği sorulur
Matematik Etkinliğinin Adı: Yumurta Yüzdürmece
Kavram: İçinde – Dışında
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 25 dk .
Materyaller: Cam bir kap , Su , Tuz , Yumurta
Gelişim Alanı: Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanım 1 Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder
Kazanım 3 Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanım 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
Kazanım 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
Öğrenme Süreci:
Öğretmen önce cam bir kaba su doldurur ve su dolu kabın içine yumurtayı bırakır. Suyun dibine yumurtanın battığını çocukların fark etmesini sağlar ve çocukara bunun neden oldugunu sorar . Çocuklardan uygun cevaplar aldıktan sonra suya bir miktar tuz ekler ve bu kez yumurtanın yavaş yavaş suyun yüzeyine çıktığını yine çocukların fark etmesini sağlar . Çocuklarla birlikte bunun nasıl olduğu tartışılır .
Değerlendirme: Çocuklara aynı yumurta ve suyun içinde nasıl durumunu değiştirtiği sorulur