Programdaki Etkinliğin Adı: Drama Etkinliği
Matematik Etkinliğinin Adı: Sevimli Hayvanlar
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 40 Dk.
Materyaller: İp, çeşitli hayvan resimlerinin bulunduğu kartlar, ritim için davul.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Söyleyip yaptırtma
Gelişim Alanı: Psikomotor alan, Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
Kazanım 2. Yönergelere uygun olarak mekanda konum alır.
Öğrenme Süreci:
· Eğitimci sınıfın ortasına ipi çember şeklinde yerleştirir.
· Eğitimci, çemberin içine üzerinde çeşitli hayvanların resimlerinin bulunduğu kartları ters çevrilmiş bir şekilde yerleştirir.
· Çocuklardan, yerden bir kart seçmelerini ve bunu kimseye göstermemelerini istenir.
· Eğitimci çocuklara davulla bazı ritimler vereceğini söyler ve ritme uygun olarak kartlarındaki hayvanlar gibi çemberin etrafında yürümelerini ister.
· Ritim durduğunda herhangi bir organın adını söyleyerek “kol – bacak – topuk – dirsek – parmak – diz çemberin içinde” yönergesini verir.
· Çocuklar da söylenen organlarını çemberin içine koyar.
· Tüm çocuklar istenilen organı çemberin içine yerleştirdikten sonra, tekrar ritim verilir ve çemberin etrafında ritim eşliğinde yürümeleri istenir.
· Çemberin içindeki resimler her ritmin başında değiştirilir.
· Oyun tüm vücut organları söylenene kadar devam eder.
Değerlendirme:
· Eğitimci, çocuklar yerlerine oturduktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını sorar:
Resimdeki hayvanlar gibi nasıl hareket ettiniz?
Ritme uygun olarak nasıl hareket ettiniz?
Bu hareketleri yapmak hoşunuza gitti mi?
Başka hangi hayvan gibi hareket etmek isterdiniz?
Başka hangi hareketleri yapmak isterdiniz?
Matematik Etkinliğinin Adı: Sevimli Hayvanlar
Yaş grubu: 5 – 6 Yaş
Süre: 40 Dk.
Materyaller: İp, çeşitli hayvan resimlerinin bulunduğu kartlar, ritim için davul.
Uygulanan Yöntem ve Teknikler: Söyleyip yaptırtma
Gelişim Alanı: Psikomotor alan, Bilişsel alan
Amaç ve Kazanımlar:
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi, durumu, olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne, durum, olay üzerinde yoğunlaştırır.
Amaç 12. Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme.
Kazanım 2. Yönergelere uygun olarak mekanda konum alır.
Öğrenme Süreci:
· Eğitimci sınıfın ortasına ipi çember şeklinde yerleştirir.
· Eğitimci, çemberin içine üzerinde çeşitli hayvanların resimlerinin bulunduğu kartları ters çevrilmiş bir şekilde yerleştirir.
· Çocuklardan, yerden bir kart seçmelerini ve bunu kimseye göstermemelerini istenir.
· Eğitimci çocuklara davulla bazı ritimler vereceğini söyler ve ritme uygun olarak kartlarındaki hayvanlar gibi çemberin etrafında yürümelerini ister.
· Ritim durduğunda herhangi bir organın adını söyleyerek “kol – bacak – topuk – dirsek – parmak – diz çemberin içinde” yönergesini verir.
· Çocuklar da söylenen organlarını çemberin içine koyar.
· Tüm çocuklar istenilen organı çemberin içine yerleştirdikten sonra, tekrar ritim verilir ve çemberin etrafında ritim eşliğinde yürümeleri istenir.
· Çemberin içindeki resimler her ritmin başında değiştirilir.
· Oyun tüm vücut organları söylenene kadar devam eder.
Değerlendirme:
· Eğitimci, çocuklar yerlerine oturduktan sonra aşağıdaki değerlendirme sorularını sorar:
Resimdeki hayvanlar gibi nasıl hareket ettiniz?
Ritme uygun olarak nasıl hareket ettiniz?
Bu hareketleri yapmak hoşunuza gitti mi?
Başka hangi hayvan gibi hareket etmek isterdiniz?
Başka hangi hareketleri yapmak isterdiniz?