Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

İçeri – Dışarı Oyunu

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı - İçeriği: İçeri – Dışarı (Oyun, İç – Dış, İçeri – Dışarı)

Etkinliğin Çeşidi: Oyun (Büyük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Engelin üzerinden atlar. )
M G : K : Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Belirlenen noktadan çift ayakla ileriye doğru atlar.)
M G : K : Kazanım 2: Denge hareketleri yapar. (Atlama, konma, başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar. )
Ö B : K : Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Tehlikeli olan durumları söyler.)
Ö B : K : Kazanım 7: Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur. (Kendini tehlikelerden ve kazalardan korumak için yapılması gerekenleri söyler.)

MATERYALLER : Minder

SÖZCÜKLER : Çember

KAVRAMLAR : İç-Dış , İçinde-Dışında , İçeri-Dışarı

ÖĞRENME SÜRECİ
• Minderler kullanılarak sınıfın ortasına içerisine tüm çocukların sığabilecekleri büyüklükte bir çember oluşturulur.
• Çemberin içinin ve dışının neresi olduğu sorularak çocukların cevapları alınır, çemberin içi ve dışı çocuklara gösterilir.
• Çocuklardan oluşturulan çemberin dışarısında çember oluşturmaları istenilerek bir oyun oynayacakları bilgisi verilir.
• İçeri denildiğinde minderlerin üzerinden atlayarak çemberin içerisine girileceği, dışarı denildiğinde ise yine minderlerin üzerinden atlayarak çemberin dışarısına çıkılacağı bilgisi verilir.
• Oyunun hareketli bir oyun olması sebebiyle oyun süresince yaşanabilecek tehlikeli durumlar öğretmen tarafından paylaşılarak çocuklardan bu tehlikeli durumlardan korunmak için yapılması gerekenler hakkında düşünceleri alınır ve oyuna başlanır.
• Yönergeler verilirken başlangıçta ardışık olarak içeri ve dışarı komutları kullanılır. Oyun kavrandıktan sonra çocukları şaşırtmaya yönelik komutlar (içeri, içeri, dışarı, dışarı vb.) verilir.
• Dışarı denildiğinde içeride kalan veya içeri denildiğinde dışarıda kalan çocuklar oyundan çıkar.
• Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda devam ettirilir.

DEĞERLENDİRME
• Bu oyunu nasıl oynadık?
• Bu oyunu oynamak sana ne hissettirdi?
• Sınıfımızın içinde neler var?
• Sınıfımızın dışında neler var?
• Daha önce böyle bir oyun oynadın mı? Nerede? Ne zaman? O oyun nasıl oynanıyordu? Kuralları nelerdi?
Bunların haricinde:
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan içinde-dışında kavramı ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

UYARLAMA
Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa; yorulduğu durumlarda dinlenmesi için fırsat verilir. Bu sürede komutları vermek ile görevlendirilebilir.

ÖNERİLER
• Oluşturulan çemberin büyüklüğü çocukların birbirlerine çarpmayacakları büyüklükte olmalıdır.
• Yeterli miktarda minder bulunmaması durumunda tebeşir, ip veya renkli bant kullanılarak da çember oluşturulabilir.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst