Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

High scope yaklaşımı nedir?

Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
1,533
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
High Scope programı, Amerika Birleşik Devletlerin’ de okul öncesi dönemden başlayıp Jean Piaget’ nin kuramları doğrultusunda, eğitim sisteminde çeşitli değişiklikler yaparak bireylerin hayat şartlarını yükseltmeyi amaçlayan eğitim programıdır.
Eğitim programının dayandığı temel felsefe tüm duyuları kullanarak aktif olarak öğrenmedir. Çocuklar çeşitli materyalleri, istekleri ve seçimleri doğrultusunda inceleyerek neden, nasıl yapacağına kendi karar vererek, etkin olarak öğrenir. Öğretmenler çocuklara aktif olarak öğrenebileceği ortamlar yaratıp, çocukları malzemelerle uğraşmaya teşvik eder.
Çocuklar aktif öğrenme ortamı içerisinde birçok temel kavramı ( Çok yönlü gelişimsel dizeler---- Sosyal-duygusal, bilişsel, fiziksel----- ) çeşitli malzemeler, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla ilişki halindeyken öğrenme fırsatı bulur. Bu kavramlar; sayı, dil, sınıflandırma, zaman, alansal ilişkiler gibi çocuklarımızın hayatları boyunca karşılaşıp kullanacakları temel kavramlardan oluşur. Temel deneyimleri pekiştirmek üzere oluşturulmuş faaliyetler sırasında öğretmen çocukların güçlü oldukları yönleri, yeteneklerini ve özel ilgi alanlarını fark edip o yöndeki gelişimini sağlarlar.
High Scope eğitim sisteminde tutarlı bir günlük program sayesinde, çocuklar ne zaman ne ile karşılaşacaklarını bildiklerinden kendine güvenen bireyler haline gelirler. Günlük program planla yap değerlendir sürecini içerir. Bu süreç çocukların özgüvenlerini ve bağımsızlıklarını destekleyen, sorumluluk alma ve zaman denetimini geliştiren bir oyun oynama sürecidir. Çocuklar oynayacakları oyunları planlarlar, oynarlar (yap), nasıl oynadıklarını değerlendirirler.
ALINTI
 
Katılım
30 Ocak 2008
Mesajlar
46
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
High Scope programı, Amerika Birleşik Devletlerin’ de okul öncesi dönemden başlayıp Jean Piaget’ nin kuramları doğrultusunda, eğitim sisteminde çeşitli değişiklikler yaparak bireylerin hayat şartlarını yükseltmeyi amaçlayan eğitim programıdır.
Eğitim programının dayandığı temel felsefe tüm duyuları kullanarak aktif olarak öğrenmedir. Çocuklar çeşitli materyalleri, istekleri ve seçimleri doğrultusunda inceleyerek neden, nasıl yapacağına kendi karar vererek, etkin olarak öğrenir. Öğretmenler çocuklara aktif olarak öğrenebileceği ortamlar yaratıp, çocukları malzemelerle uğraşmaya teşvik eder.
Çocuklar aktif öğrenme ortamı içerisinde birçok temel kavramı ( Çok yönlü gelişimsel dizeler---- Sosyal-duygusal, bilişsel, fiziksel----- ) çeşitli malzemeler, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla ilişki halindeyken öğrenme fırsatı bulur. Bu kavramlar; sayı, dil, sınıflandırma, zaman, alansal ilişkiler gibi çocuklarımızın hayatları boyunca karşılaşıp kullanacakları temel kavramlardan oluşur. Temel deneyimleri pekiştirmek üzere oluşturulmuş faaliyetler sırasında öğretmen çocukların güçlü oldukları yönleri, yeteneklerini ve özel ilgi alanlarını fark edip o yöndeki gelişimini sağlarlar.
High Scope eğitim sisteminde tutarlı bir günlük program sayesinde, çocuklar ne zaman ne ile karşılaşacaklarını bildiklerinden kendine güvenen bireyler haline gelirler. Günlük program planla yap değerlendir sürecini içerir. Bu süreç çocukların özgüvenlerini ve bağımsızlıklarını destekleyen, sorumluluk alma ve zaman denetimini geliştiren bir oyun oynama sürecidir. Çocuklar oynayacakları oyunları planlarlar, oynarlar (yap), nasıl oynadıklarını değerlendirirler.
ALINTI
uygulamnası nasıl bu programın
 
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
1,533
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
uygulamnası nasıl bu programın
Sosyal Alan:
• Çocukların olabildiğince aktif olması sağlanır ve yetişkinler çocuğa maksimum hareket imkanı sağlar.

• Çocukları grup halinde çalışmaya teşvik eder, bu nedenle high scope
müfredatı içinde farklı grup çalışmalarına imkan sağlayan zaman dilimleri bulunmaktadır.

• Sınıf içinde oluşabilecek her türlü problem tartışılarak ve öğrenciler tarafından çözüm bulunarak halledilir.

• Öğretmenin en önemli sorumluluklarından biri çocuğu iletişime açmaktır, bu nedenle çocuğa kapalı sorular yerine (cevabı evet ya da hayır olan sorular) sormak yerine neden, niçin, nasıl gibi sorular sorarak çocuğu düşünmeye teşvik ederler...

• Bu programın öğrencileri takip etmek için geliştirdiği bir inceleme formu bulunmaktadır, çocuklar yıl boyunca öğretmenler tarafından incelenerek gelişimleri bu forma kaydedilir ve çocuğun gelişimi periyotlar halinde öğretmen ve aileler tarafından incelenir.

Müfredat İçeriği:
• Bu porgramda “anahtar deneyim” adıyla anılan 8 farklı konsepten bahsedilir. Çocukların eğitmleri bu anahtar deneyimler ve onların alt başlıkları çevresinde gelişir. Anahtar deneyimler:
1. Sınıflandırma
2. Sıralama
3. Dil gelişimi ve okuma/yazma
4. Sosyal ilişkiler
5. Sayılar
6. Hareket
7. Müzik
8. Zaman

• “Planlama ve hatırlama zamanı” bu programın en önemli kısımlarından birini oluşturur. Çocuklar oyun ya da çalışma zamanına geçmeden önce yapacakları aktivite hakkında plan yaparlar, aktivite bittikten sonra da yaptıkları aktiviteyi hatırlama çalışmasında arkadaşlarına anlatırlar. Planlama ve hatırlama zamanı, çocukların yaptıkları iş hakkındaki farkındalıklarını arttırmayı amaçlar.

• Toparlanma ve temizlik zamanı her aktivite sonunda çocuğun aktivitesini tamamlayıp yeni aktivite için gereken düzeni sağlaması amacıyla dizayn edilmiş geçiş periyotlarıdır. Çocuk bu zaman dilimini materyalleri toplayarak, sınıfın temizlenmesine ve toplanmasına yardımcı olarak geçirir.

• Bu programda çocukların sahip olduğu günlük bir rutin vardır. Aktiviteler bu rutin içinde gerçekleşir. Böylece çocuk ne zaman ne yapılacağını bilir ve zaman kavramını kendi kafasında somut öğelerle anlamaya çalışır.

Çevre Dizaynı:
• Materyal bakımından oldukça zengin sınıflara sahiptir. Materyallerin yerleri etiketlerle çocuğun anlayacağı şekilde dizayn edilmiştir. Böylece çocuklar toplanma zamanında herhangi bir sorunla karşılaşmadan materyalleri kolaylıkla toplayabilir ve eski yerlerine yerleştirebilirler.

• Malzemeler çocukların ulaşabileceği ve kendi başlarına alabilecekleri yerlere konur. Böylece çocuklar çevrelerini kendileri keşfedebilirler.

• Sınıfta farklı çalışmaların yapılabilmesi için farklı köşeler oluşturulmuştur. Örneğin, blok köşesi, evcilik köşesi, kitap köşesi gibi...

alıntı
 
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
13
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
çalıştığım anaokulunda BU proğramla çalışıyoruz.çok değişik ve güzel bir program,çocuklar çok eğleniyor,hemde öğreniyor.
 
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
1,533
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
çalıştığım anaokulunda BU proğramla çalışıyoruz.çok değişik ve güzel bir program,çocuklar çok eğleniyor,hemde öğreniyor.
ne güzel, bu yaklaşımla ilgili elinizde örnekler vardır ozman bizimle paylaşırsanız seviniriz;)
 
Katılım
25 Kas 2009
Mesajlar
3
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
29
sınav sorumuzdu bilmediğimden yapamadım ama okuyunca kavradım
 
Katılım
24 Eyl 2009
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
30
benımde calıstıgım ana okulunda uyguluyoruz. Her öğretmenın bununla ilgili defterı var ve cocukların gun ıcınde sorular soruyoruz ve çocugun her söylediğini bu deftere yazıyoruz bunu çember saatınde yapıyoruz. Planlama zamanında çocuk istediği birkaç köşe seciyor ve belırlenen köşelerde bellirlenen zamanda oynuyorlar.
gecen senede aynı kurumda calıstıgım halde uygulamıyordum tam içerini bilmediğim için bu sene uyguluyorum ve cocuklarda dagözledım kendılerınden daha da eminler ve güvenleri daha fazla. test ettim onayladım:D
 
Katılım
8 Nis 2009
Mesajlar
370
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
37
çocuk blok, köşesinde bloklarla büyük bir gemi modeli yapmışsa ve yaptığı modele yönelik öğretmenine çeşitli sorular yöneltiyorsa öğrenme çocuk tarafından başlatılmıştır. Öğretmenin desteğiyle ve çocuğun bu durumu devam ettirme isteğiyle etkin öğrenme gerçekleşmiş olur.
“Etkin öğrenme” yaratıcılığında gelişmesine yardımcı olur. Çocuk pek çok malzemeyi (eşarp, boş kutular, bloklar, diş fırçaları vb.) başka bir amaçla kullanır. Örneğin; eşarbı başına takar, gelin olduğunu düşünür ve bunun rolünü alır. Ya da blok köşesinde bulunan bir uçağı eline alır ve çeşitli sesler çıkarır. Her köşede bulunan pek çok malzemeyi değişik amaçlarla kullanma fırsatı olduğundan yaratıcılıkları da desteklenmiş ve geliştirilmiş olur.
 
Katılım
6 Ara 2008
Mesajlar
37
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
48
Arkadaşlar güzel bir uygulama açıklamalar için teşekküler. Aranızda Timi çoklu zeka testi yada uygulaması ile ilgili bir şey bilen yada kaynak önerebilecek olan varmı.
 
Katılım
12 Ağu 2010
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bende bu sene calıstıgım okulda bu teknık kullanmalıymısım ve hıc bır fıkrım de yok bu konuyla ılgılı bana yardım edermısınz
 
Katılım
7 Ocak 2011
Mesajlar
1
Tepki Skoru
0
Puanları
0
.ben elt yüksek lisans öğrencisiyim seçmeli olarak erken çocukluk eğitimi dersi aldım. O ders kapsamında high scope hakkında sunum ve araştırma yaptım sizinle paylaşıyorum. Bütün yönleri ele alınmıştır :)
 

Ekli dosyalar

Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
57
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
36
değişik bi uygulama.ama açıkçası bu uygulama hakkında yaptığınız açıklamalar yeterli değil.yani kafamda net bir şekil çıkaramadım.belli saatlerde etkinlikler yaptığınızı ve çember etkinliğinden bahsetmişsiniz.ancak ne olduğunu bilmiyorum bizlerle paylaşırsanız mutlu olurum.yada bu yaptığınız uygulama hakkında kaynağın neresi olduğu hakkında bilgi verirseniz mutlu oluruz.
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst