Çocuklardan sınıf içinde bulunan bir nesneyi seçip bu nesnenin bir boyutunu ölçmeleri istenir.
Çocuklar önce o nesnenin boyutunun uzunluğunu tahmin ederler, ardından da getirdikleri ölçme aracıyla ölçerler.
· Çocuklar tahminleriyle ölçme sonuçlarını karşılaştırırlar.
· Boyumuzu ölçmek için hangi ölçme aracını kullanabileceğimiz sorulur. Çocukların yanıtlarından sonra boyları ölçülür.
· Çocuklardan ikişerli eş olmaları istenir. Öğretmen her çifte büyük bir kraft kâğıdı verir. Çocuklardan biri kâğıdın üzerine yatar, arkadaşı onun vücudunun kalıbını çizer. İşlem her iki çocuk için de tekrarlanır. Her çocuk çizdiği kalıbın içini arkadaşına bakarak uygun şekilde boyayıp tamamlar. Çizilen kalıplar kesilir.
· Kalıplar boy sıralamasına göre duvara asılır. Çocuklar boy uzunlukları ile ilgili konuşurlar.