- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Haydi Gel Tanışalım (Ritim, Şarkı Söyleme)
Etkinlik Çeşidi : Müzik (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken
nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu
ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri
yerine getirir.)
SDG: K15: Kendine güvenir. (Gerektiğinde liderliği üstlenir.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: Ritim materyaller
SÖZCÜKLER: Lider, ritim
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen bir materyal ile ritmik sesler çıkararak yürür ve çocukları bu ritmik yürüyüşe katılmaya teşvik eder.
• Bütün çocuklar katıldığında ritme uygun olarak
“ Haydi tutuş el ele, sen de katıl çembere” sözleriyle çember
oluşturmaları ve oturmaları sağlanır.
• Öğretmen ritim aletini bırakır ve bedenini kullanarak basit bir
ritim oluşturur. Çocuklardan bu ritmi tekrar etmeleri istenir.
• "Bedenimizi kullanarak başka nasıl ritimler oluşturabiliriz?”
diye sorularak sırayla bütün çocukların bedenleriyle ritim oluşturmaları ve gruba liderlik yapmaları sağlanır.
• Ardından çocuklara, bir şarkı söyleneceği, bu şarkının müziğinin ise bedenimizden çıkardığımız ritimlerle oluşturulacağı söylenir.
• İlk aşamada öğretmen, iki kez dizine vurup iki kez el çırparak
ritmi başlatır ve çocuklardan bu ritme eşlik etmelerini ister. Bütün çocuklar ritme uygun sesler çıkarmaya başladığında şarkıya
girilir.
“Haydi gel tanışalım,
Dost olalım seninle,
Haydi gel tanışalım,
Bana ismini söyle…”
• Şarkı birkaç kez tekrarlandıktan sonra ikinci kısma geçilir. Öğretmen ritme devam ederek “Benim adım…” der. Çocuklar da
aynı ritimle “Senin adın …” diyerek tekrar ederler.
• Bütün çocukların isimlerini sırayla ve ritme uygun olarak söylemesi sağlanır. Çocukların ilgi ve isteklerine göre çalışma tekrarlanır.
DEĞERLENDİRME
• Ritim tutmak için ne kullandık?
• Şarkımızın müziğini başka nasıl seslerle yapabilirdik?
• Bedeninle ritim tutarken ne hissettin? Neden?
• Gruba ritminle ve isminle liderlik ederken ne hissettin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evde bedenlerini kullanarak bildikleri şarkılara ritim oluşturmaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Şarkı ritim çubukları kullanılarak söylenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Müzik (Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K2: Sesini uygun kullanır. (Konuşurken/şarkı söylerken
nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu
ayarlar. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin hızını ayarlar.)
K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel yönergeleri
yerine getirir.)
SDG: K15: Kendine güvenir. (Gerektiğinde liderliği üstlenir.)
MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Bedenini kullanarak ritim çalışması yapar. Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.)
MATERYALLER: Ritim materyaller
SÖZCÜKLER: Lider, ritim
ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen bir materyal ile ritmik sesler çıkararak yürür ve çocukları bu ritmik yürüyüşe katılmaya teşvik eder.
• Bütün çocuklar katıldığında ritme uygun olarak
“ Haydi tutuş el ele, sen de katıl çembere” sözleriyle çember
oluşturmaları ve oturmaları sağlanır.
• Öğretmen ritim aletini bırakır ve bedenini kullanarak basit bir
ritim oluşturur. Çocuklardan bu ritmi tekrar etmeleri istenir.
• "Bedenimizi kullanarak başka nasıl ritimler oluşturabiliriz?”
diye sorularak sırayla bütün çocukların bedenleriyle ritim oluşturmaları ve gruba liderlik yapmaları sağlanır.
• Ardından çocuklara, bir şarkı söyleneceği, bu şarkının müziğinin ise bedenimizden çıkardığımız ritimlerle oluşturulacağı söylenir.
• İlk aşamada öğretmen, iki kez dizine vurup iki kez el çırparak
ritmi başlatır ve çocuklardan bu ritme eşlik etmelerini ister. Bütün çocuklar ritme uygun sesler çıkarmaya başladığında şarkıya
girilir.
“Haydi gel tanışalım,
Dost olalım seninle,
Haydi gel tanışalım,
Bana ismini söyle…”
• Şarkı birkaç kez tekrarlandıktan sonra ikinci kısma geçilir. Öğretmen ritme devam ederek “Benim adım…” der. Çocuklar da
aynı ritimle “Senin adın …” diyerek tekrar ederler.
• Bütün çocukların isimlerini sırayla ve ritme uygun olarak söylemesi sağlanır. Çocukların ilgi ve isteklerine göre çalışma tekrarlanır.
DEĞERLENDİRME
• Ritim tutmak için ne kullandık?
• Şarkımızın müziğini başka nasıl seslerle yapabilirdik?
• Bedeninle ritim tutarken ne hissettin? Neden?
• Gruba ritminle ve isminle liderlik ederken ne hissettin? Neden?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden çocuklarıyla birlikte evde bedenlerini kullanarak bildikleri şarkılara ritim oluşturmaları istenebilir.
ÖNERİLER
• Şarkı ritim çubukları kullanılarak söylenebilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."