- Katılım
- 4 Eki 2013
- Mesajlar
- 14
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
OYUNUN ADI: DOKTORCULUK
YAŞ GRUBU:6 YAŞ
MATERYALLER:2 Adet kukla, 20 tane 1 den 10 a kadar hazırlanmış sayı kartları, Sayı kartlarını koyabileceğimiz torba
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 5
enge gerektiren belli hareketleri yapabilme
K 5:Tek ayakta sıçrayarak belirli bir mesafeye dengeli bir şekilde gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3
ikkatini toplayabilme
K 2
ikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır.
K 3
ikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler.
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen minderde oturan çocuklara ''çocuklar bizler hasta olduğumuzda ne yaparız? Nereye gideriz? '' diye sorar çocuklardan cevaplar alındıktan sonra '' Evet çocuklar bizler hasta olduğumuz zaman doktora gideriz, oda bizi muayene eder, ilaç verir, ateşimizi ölçer'' diye doktorlar hakkında bilgi verir. Sonra öğretmen kukla köşesini işaret ederek çocuklar bakın kukla köşesinden öksürük sesi geliyor, galiba kuklalarımız da hastalanmış, Onlara yardım etmeliyiz. Şimdi ben sizi iki gruba ayıracağım.(1en 20 ye kadar hazırlamış olduğu sayı kartlarını torbaya koyar).Şimdi elimde bulunan bu torbadan birer tane seçerek 1 den 10a kadar olanlar 1.grubu,10dan 20ye kadar olanlar 2. grubu oluşturacak şekilde sıraya geçerler. Böylece çocuklar 2 gruba ayrılmış olur.
Gruplardan biri bir hastaya diğeri diğer hastaya yardım etsin’ diyerek sınıfı iki gruba ayırır. Kukla köşesinden aldığı kuklalarda birini 1.grubun diğerini de 2.grubun önüne koyar. Orası başlangıç yeri olarak belirlenir. Başlangıç yerinin 8-10 metre ilerisine de 2 minder konulur ve orası da hastane olur. Gruplardan bir de ebe seçer. Her grubun kendi ebesi minderin arkasına geçer. Öğretmen ‘Çocuklar karşıda duran minderler hastane. Bu hasta kuklaları hastaneye götürmeliyiz. Ama yol çok dar. Ancak tek ayağımız üzerinde sıçrayarak götürebiliriz. Tek ayağımız üzerinde sıçrayarak hastamızı hastaneye(mindere)koyun. Daha sonra tek ayağınızda sıçrayarak geri gelin ve sıranızın arkasına geçin’ der. Çocuk sıranın arkasına geçtiğinde ebe kuklayı tekrar getirir ve öndeki çocuğun eline verir. Öğretmen ‘Bakın kuklamız yine hasta olmuş. Hadi ona yardım edelim’ der. Bütün çocuklar kuklaları hastaneye götürdüğünde oyun biter. Öğretmen ‘Aferin size çocuklar. Kuklalar artık daha iyi. Hepiniz çok başarılıydınız. Şimdi birbirimizi alkışlayalım’ der ve çocuklar birbirini alkışlar.
YAŞ GRUBU:6 YAŞ
MATERYALLER:2 Adet kukla, 20 tane 1 den 10 a kadar hazırlanmış sayı kartları, Sayı kartlarını koyabileceğimiz torba
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 5
K 5:Tek ayakta sıçrayarak belirli bir mesafeye dengeli bir şekilde gider.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 3
K 2
K 3
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen minderde oturan çocuklara ''çocuklar bizler hasta olduğumuzda ne yaparız? Nereye gideriz? '' diye sorar çocuklardan cevaplar alındıktan sonra '' Evet çocuklar bizler hasta olduğumuz zaman doktora gideriz, oda bizi muayene eder, ilaç verir, ateşimizi ölçer'' diye doktorlar hakkında bilgi verir. Sonra öğretmen kukla köşesini işaret ederek çocuklar bakın kukla köşesinden öksürük sesi geliyor, galiba kuklalarımız da hastalanmış, Onlara yardım etmeliyiz. Şimdi ben sizi iki gruba ayıracağım.(1en 20 ye kadar hazırlamış olduğu sayı kartlarını torbaya koyar).Şimdi elimde bulunan bu torbadan birer tane seçerek 1 den 10a kadar olanlar 1.grubu,10dan 20ye kadar olanlar 2. grubu oluşturacak şekilde sıraya geçerler. Böylece çocuklar 2 gruba ayrılmış olur.
Gruplardan biri bir hastaya diğeri diğer hastaya yardım etsin’ diyerek sınıfı iki gruba ayırır. Kukla köşesinden aldığı kuklalarda birini 1.grubun diğerini de 2.grubun önüne koyar. Orası başlangıç yeri olarak belirlenir. Başlangıç yerinin 8-10 metre ilerisine de 2 minder konulur ve orası da hastane olur. Gruplardan bir de ebe seçer. Her grubun kendi ebesi minderin arkasına geçer. Öğretmen ‘Çocuklar karşıda duran minderler hastane. Bu hasta kuklaları hastaneye götürmeliyiz. Ama yol çok dar. Ancak tek ayağımız üzerinde sıçrayarak götürebiliriz. Tek ayağımız üzerinde sıçrayarak hastamızı hastaneye(mindere)koyun. Daha sonra tek ayağınızda sıçrayarak geri gelin ve sıranızın arkasına geçin’ der. Çocuk sıranın arkasına geçtiğinde ebe kuklayı tekrar getirir ve öndeki çocuğun eline verir. Öğretmen ‘Bakın kuklamız yine hasta olmuş. Hadi ona yardım edelim’ der. Bütün çocuklar kuklaları hastaneye götürdüğünde oyun biter. Öğretmen ‘Aferin size çocuklar. Kuklalar artık daha iyi. Hepiniz çok başarılıydınız. Şimdi birbirimizi alkışlayalım’ der ve çocuklar birbirini alkışlar.