- Katılım
- 4 Eki 2013
- Mesajlar
- 14
- Tepki Skoru
- 0
- Puanları
- 0
OYUNUN ADI: SEBZE VE MEYVE TOPLAMA
YAŞ GRUBU:6YAŞ
KULLANILAN MATERYALLER:
Evde kullanılan bazı temizlik malzemelerinin resimlerinin bulunduğu kartlar
(bulaşıl leğeni, sünger, deterjan, şampuan, diş fırçası, diş macunu, el sabunu, toz bezi, elektrik süpürgesi)
Tamir aletlerinin resimlerinin bulunduğu kartlar
(tornavida, kerpeten, pense, çekiç, çivi, vida, balyoz, keser, matkap, metre, balta, testere)
Çocukların yaş ve gelişim seviyelerine müzik parçası
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKO- MOTOR ALAN
AMAÇ1: Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
K 6: Belli bir mesafeyi sürünerek gider.
AMAÇ 4: Kendi kendini güdeleyebilme
K 2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
K 6: Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
AMAÇ 9: Nesneleri sayabilme
K 4: Gösterilen belirli sayıdaki nesneleri doğru olarak sayar.
ÖĞRENİM SÜRECİ
Çocuklar eşit sayıda sayışma yoluyla (EK-1DOKTOR ) ayrılır. Ayrılan gruplar aralarında belirli bir mesafe bırakılarak birbirlerine, paralel olarak arka arkaya dizilirle. Gruplardan 3 veya 4 metre kadar uzak bir yere temizlik malzemelerinin (,bulaşık deterjanı, leğen, sünger, şampuan, diş fırçası, diş macunu, el sabunu, toz bezi, elektrik süpürgesi, bulaşık teli, gırgır)yer aldığı kartlar ve tamir aletlerinin (tornavida, keser, çekiç, çivi, vida, balyoz, balta, testere, kerpeten, pense, matkap, metre)yer aldığı kartlar karışık olarak bırakılır. Grupların yanlarına da birer tane boş kutu konulur. Grubun birinden temizlik malzemelerini toplaması, diğerlerinden de tamir aletlerini toplaması istenir ve müzik eşliğinde oyun başlatılır.
Grup başındaki çocuklar sürünme hareketleriyle kartların olduğu yerlere kadar giderler. Kendi grupların toplaması gereken kartlardan birer tane alarak sürünerek geri yerlerine gelirler. Kartları kutulara attıktan sonra sıranın arkasına geçerler. Diğer arkadaşları da oyunu aynı şekilde devam ettirirler. Müzik duruncaya kadar oyun bu şeklide devam eder. Öğretmen tüm çocukların oyunu en az bir kez oynamış olmasına dikkat etmelidir. Müzik durduktan sonra kutulardaki kartlar hep birlikte sayılır. Doğru materyali en çok toplamış olan grup birinci olur ve alkışlanır.
BİLGİ YAPRAĞI
YAŞ GRUBU:6YAŞ
KULLANILAN MATERYALLER:
Evde kullanılan bazı temizlik malzemelerinin resimlerinin bulunduğu kartlar
(bulaşıl leğeni, sünger, deterjan, şampuan, diş fırçası, diş macunu, el sabunu, toz bezi, elektrik süpürgesi)
Tamir aletlerinin resimlerinin bulunduğu kartlar
(tornavida, kerpeten, pense, çekiç, çivi, vida, balyoz, keser, matkap, metre, balta, testere)
Çocukların yaş ve gelişim seviyelerine müzik parçası
AMAÇ VE KAZANIMLAR
PSİKO- MOTOR ALAN
AMAÇ1: Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
K 6: Belli bir mesafeyi sürünerek gider.
AMAÇ 4: Kendi kendini güdeleyebilme
K 2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
K 6: Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
AMAÇ 9: Nesneleri sayabilme
K 4: Gösterilen belirli sayıdaki nesneleri doğru olarak sayar.
ÖĞRENİM SÜRECİ
Çocuklar eşit sayıda sayışma yoluyla (EK-1DOKTOR ) ayrılır. Ayrılan gruplar aralarında belirli bir mesafe bırakılarak birbirlerine, paralel olarak arka arkaya dizilirle. Gruplardan 3 veya 4 metre kadar uzak bir yere temizlik malzemelerinin (,bulaşık deterjanı, leğen, sünger, şampuan, diş fırçası, diş macunu, el sabunu, toz bezi, elektrik süpürgesi, bulaşık teli, gırgır)yer aldığı kartlar ve tamir aletlerinin (tornavida, keser, çekiç, çivi, vida, balyoz, balta, testere, kerpeten, pense, matkap, metre)yer aldığı kartlar karışık olarak bırakılır. Grupların yanlarına da birer tane boş kutu konulur. Grubun birinden temizlik malzemelerini toplaması, diğerlerinden de tamir aletlerini toplaması istenir ve müzik eşliğinde oyun başlatılır.
Grup başındaki çocuklar sürünme hareketleriyle kartların olduğu yerlere kadar giderler. Kendi grupların toplaması gereken kartlardan birer tane alarak sürünerek geri yerlerine gelirler. Kartları kutulara attıktan sonra sıranın arkasına geçerler. Diğer arkadaşları da oyunu aynı şekilde devam ettirirler. Müzik duruncaya kadar oyun bu şeklide devam eder. Öğretmen tüm çocukların oyunu en az bir kez oynamış olmasına dikkat etmelidir. Müzik durduktan sonra kutulardaki kartlar hep birlikte sayılır. Doğru materyali en çok toplamış olan grup birinci olur ve alkışlanır.
BİLGİ YAPRAĞI