- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
Etkinlik Adı – İçeriği: Hareket Zamanı (Hızlı-Yavaş, Farklı Yürüme Çalışmaları, Galop, Denge)
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Isınma ve soğuma
hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak
sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Galop yaparak belirli mesafede
ilerler.)
K2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine
aktarır. Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Konma ile
ilgili denge hareketlerini yapar. Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar.)
K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
(Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Nesneleri çeker.)
ÖBB: K8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
(Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
MATERYALLER: Halat, minder
SÖZCÜKLER: Galop, halat
KAVRAMLAR: Zıt: Hızlı-yavaş
ÖĞRENME SÜRECİ
• “Haydi şimdi hareket zamanı, spor yaparak sen de koru sağlığını” sözleri ezgili bir şekilde söylenerek çocukların dikkati çekilir.
• Spor yapmanın neden gerekli olduğu, sağlığımızı korumak
için başka neler yapılabileceği gibi sorular sorulur.
• Çember oluşturularak ısınma hareketleri yapılır.
• İçinde hızlı ve yavaş ritimlerin olduğu müzik açılır. Ritme uygun olarak, parmak ucu ve topuk üzerinde yürüme, galop yaparak yürüme vb. hareketler yapılır.
• Çocuklardan ikili eş olmaları istenerek bu yürüyüşleri eşli olarak da yapmaları istenir.
• Farklı yürüyüşlerin ardından birer metrelik iki ucu düğümlü halatlar zemine, yarım metre aralıklarla yan yana dizilir.
• Çocuklardan merdiven görünümündeki halatların aralarından
tek ayak çift ayak zıplayarak ilerlemeleri istenir.
• Eşli yürüme çalışmasındaki eşlerin tekrar bir araya gelmeleri
istenir.
• Ardından eşlere birer minder verilir ve minderlerin aralarında
birer metre aralık bırakarak üzerine basmaları istenir.
• Minderin üzerindeki eşler, halatı karşılıklı tutar. Müzik açıldığında halatı karşılıklı çekerek eşini minderin dışına çıkarmaya
çalışırlar.
• Bu çalışmaya çocukların ilgilerine göre devam edilir.
• Çocuklardan minderlerini alıp çember şeklinde oturmaları istenir.
• Birlikte nefes egzersizleri yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde hangi yürüyüşleri yaptık?
• Spor yaparken hangi malzemeleri kullandık?
• Minderin üzerinde dengede kalabilmek için neler yaptın?
• Halat yerine hangi malzemeleri kullanabilirdik?
• Halat kullanılarak yapılan bir spor dalı biliyor musun?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden haftanın bir gününü spor günü olarak belirlemeleri,
okulda yapılan çalışmaları çocuklarıyla birlikte ister evde ister
açık havada tekrarlamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, düzeyine uygun olarak bağımsız hareket etmesini sağlayacak önlemler
alınmalıdır. Gerektiğinde fiziksel destek verilmeli, yorulduğu durumlarda dinlenmesi için fırsat verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Sağlıklı olabilmek için vücudumuza karşı sorumluluklarımızın olduğu, bu sorumluluklardan bir tanesinin de spor yapmak olduğu
vurgulanır.
ÖNERİLER
• Halatlarla ip atlama, halat altından sürünerek geçme vb. çalışmalar yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi : Hareket ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
DG: K7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. (Sözel
yönergeleri yerine getirir.)
MG: K1: Yer değiştirme hareketleri yapar. (Isınma ve soğuma
hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda yürür. Çift ayak sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Tek ayak
sıçrayarak belirli mesafe ilerler. Galop yaparak belirli mesafede
ilerler.)
K2: Denge hareketleri yapar. (Ağırlığını bir noktadan diğerine
aktarır. Atlama ile ilgili denge hareketlerini yapar. Konma ile
ilgili denge hareketlerini yapar. Bireysel ve eşli olarak denge
hareketleri yapar.)
K3: Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar.
(Bireysel ve eşli olarak nesneleri kontrol eder. Nesneleri çeker.)
ÖBB: K8: Sağlığı ile ilgili önlemler alır.
(Sağlığını korumak için yapması gerekenleri söyler.)
MATERYALLER: Halat, minder
SÖZCÜKLER: Galop, halat
KAVRAMLAR: Zıt: Hızlı-yavaş
ÖĞRENME SÜRECİ
• “Haydi şimdi hareket zamanı, spor yaparak sen de koru sağlığını” sözleri ezgili bir şekilde söylenerek çocukların dikkati çekilir.
• Spor yapmanın neden gerekli olduğu, sağlığımızı korumak
için başka neler yapılabileceği gibi sorular sorulur.
• Çember oluşturularak ısınma hareketleri yapılır.
• İçinde hızlı ve yavaş ritimlerin olduğu müzik açılır. Ritme uygun olarak, parmak ucu ve topuk üzerinde yürüme, galop yaparak yürüme vb. hareketler yapılır.
• Çocuklardan ikili eş olmaları istenerek bu yürüyüşleri eşli olarak da yapmaları istenir.
• Farklı yürüyüşlerin ardından birer metrelik iki ucu düğümlü halatlar zemine, yarım metre aralıklarla yan yana dizilir.
• Çocuklardan merdiven görünümündeki halatların aralarından
tek ayak çift ayak zıplayarak ilerlemeleri istenir.
• Eşli yürüme çalışmasındaki eşlerin tekrar bir araya gelmeleri
istenir.
• Ardından eşlere birer minder verilir ve minderlerin aralarında
birer metre aralık bırakarak üzerine basmaları istenir.
• Minderin üzerindeki eşler, halatı karşılıklı tutar. Müzik açıldığında halatı karşılıklı çekerek eşini minderin dışına çıkarmaya
çalışırlar.
• Bu çalışmaya çocukların ilgilerine göre devam edilir.
• Çocuklardan minderlerini alıp çember şeklinde oturmaları istenir.
• Birlikte nefes egzersizleri yapılır.
DEĞERLENDİRME
• Etkinliğimizde hangi yürüyüşleri yaptık?
• Spor yaparken hangi malzemeleri kullandık?
• Minderin üzerinde dengede kalabilmek için neler yaptın?
• Halat yerine hangi malzemeleri kullanabilirdik?
• Halat kullanılarak yapılan bir spor dalı biliyor musun?
AİLE KATILIMI
• Ailelerden haftanın bir gününü spor günü olarak belirlemeleri,
okulda yapılan çalışmaları çocuklarıyla birlikte ister evde ister
açık havada tekrarlamaları istenebilir.
UYARLAMA
• Sınıfta ortopedik yetersizliği olan bir çocuk varsa, düzeyine uygun olarak bağımsız hareket etmesini sağlayacak önlemler
alınmalıdır. Gerektiğinde fiziksel destek verilmeli, yorulduğu durumlarda dinlenmesi için fırsat verilebilir.
DESTEKLENEN DEĞERLER
• Sorumluluk
Sağlıklı olabilmek için vücudumuza karşı sorumluluklarımızın olduğu, bu sorumluluklardan bir tanesinin de spor yapmak olduğu
vurgulanır.
ÖNERİLER
• Halatlarla ip atlama, halat altından sürünerek geçme vb. çalışmalar yapılabilir.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."