Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Hangi Mevsimde Doğdum?

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Hangi Mevsimde Doğdum? (Mevsimler)

Etkinlik Çeşidi : Müzik ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K18:
Zamanla ilgili kavramları açıklar. (Zaman ile ilgili kavramları anlamına uygun şekilde açıklar.)

DG: K11: Okuma farkındalığı gösterir. (Çevresinde bulunan yazılı
materyaller hakkında konuşur. Okumayı taklit eder.)

SDG: K1: Kendisine ait özellikleri tanıtır. (Yaşını söyler.)

MG: K5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. (Müzik ve ritim
eşliğinde dans eder.)

MATERYALLER: Mevsim görselleri, çiçek, yaprak, kar tanesi, güneş resimleri, sembol kolyeler, kumaş, pamuk, kozalak vb. artık malzemeler, yapıştırıcı, boya.

SÖZCÜKLER: Sembol, mevsim

KAVRAMLAR: Zaman: Sonbahar, kış, ilkbahar, yaz.

ÖĞRENME SÜRECİ

Üzerinde isimleri yazan mevsim görselleri çocuklara gösterilerek yazıları tahmin etmeleri istenir.
• Önceden hazırlanan mevsime uygun sembol resimler çocuklara gösterilerek “Bu sembolleri hangi mevsimlerle eşleştirebiliriz?” diye sorulur. *Çiçek (İlkbahar) * Sarı yaprak (Sonbahar) *Kar
tanesi (Kış) * Güneş (Yaz)
• Çocuklardan alınan cevaplarla, semboller mevsim görsellerinin üzerine yapıştırılarak mevsimlerin özellikleri hakkında sohbet
edilir.
• Çocuklara hangi mevsimde doğdukları sorulur.
• Çocuklar doğdukları mevsime göre gruplanır.
• Her çocuk sırayla doğduğu mevsime uygun önceden hazırlanmış sembol şeklindeki kolyeyi alıp takar. Kolyeler takıldıktan
sonra aynı mevsimde doğanlar ayrı ayrı sayılır. “En çok hangi
mevsimde doğan var? En az hangi mevsimde doğan var?” gibi
sayma çalışmaları yapılır.
• Mevsimler şarkısını öğretmen bir kez söyler. İkinci söylenişte
sonbaharda doğan çocuklar ortaya gelip sonbahara ait sözler
bitene kadar ritme uygun dans ederler. Diğer çocuklar da şarkıya eşlik eder.
• Kış, ilkbahar, yaz kıtalarında da o mevsimde doğan çocuklar
ortaya sırayla çıkıp aynı şekilde ritme uygun dans ederler.
• Bayrağım nakaratında bütün çocuklar kalkıp hep beraber ritme uygun dönerler. Çocukların isteğine göre tekrar edilir.
Mevsimler
Hep sarıdır elbiselerim. Ben bu rengi pek çok severim.
Sonbaharı cicim. Çok sevdiğim için
Hep sarıdır elbiselerim.
Hep beyazdır elbiselerim. Ben bu rengi pek çok severim.
Kış babayı cicim. Çok sevdiğim için
Hep beyazdır elbiselerim.
Hep yeşildir elbiselerim. Ben bu rengi pek çok severim.
İlkbaharı cicim. Çok sevdiğim için
Hep yeşildir elbiselerim.
Hep mavidir elbiselerim. Ben bu rengi pek çok severim.
Yaz babayı cicim, Çok sevdiğim için
Hep mavidir elbiselerim.
Hep kırmızı elbiselerim. Ben bu rengi pek çok severim.
Bayrağımı cicim, Çok sevdiğim için
Hep kırmızı elbiselerim.
Anonim​
• Ayrı ayrı masalara büyük boy kâğıtlar, artık malzemeler, yapıştırıcı ve boyalar konur. Çocuklardan doğdukları mevsim masasına giderek grupça mevsim afişi oluşturmaları istenir

DEĞERLENDİRME

• Mevsimler grafiği hazırlanarak her çocuğun doğduğu mevsimin bölümünü verilen renkle boyaması istenir.
• Oluşturulan grafik çocuklar tarafından incelenerek sonuçlar
açıklanır.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden; aile bireylerinin hangi mevsimde doğduğu hakkında çocuklarıyla sohbet etmeleri istenebilir.

UYARLAMA

• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan bir çocuk varsa, kolyesini
seçerken rehberlik edilir.

ÖNERİLER

• Sembol resimler yerine her mevsime sembol olarak renk kartları kullanılabilir

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst