Postahane
Memurları arı gibi,
Hiç durmadan çalışır.
Onun için haberler,
Bize çabuk ulaşır.
Mektup, haber, para, kart,
Ayrılır tane tane.
Ne verirsen gönderir,
Sahibine postahane.
FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI
Çocukların hazırladıkları kartları göndermek için, postahaneye gezi düzenlenir. Gezi öncesi çocuklara gezilecek yer ve yapılacak işlemler hakkında gerekli bilgiler verilir. Ayrıca serviste tehlike oluşturacak durumlardan kaçınmaları konusunda çocuklar uyarılır. Postahaneye gidildiğinde bir görevliden yardım alınır. Çocuklar zarflarını alırlar ve postahanede postaya atarlar. Gezi dönüşü sınıfta gezinin değerlendirilmesi yapılır.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ
Çocuklar yarım ay şeklinde oturur. Öğretmen eline bir telefon alır ve çocuklarla telefonun nasıl kullanılması gerektiği konusunda sohbet eder:
• Acil durumlarda kullanılmalı.
• Boş yere aramamalı.
• Konuşmalar uzatılmamalı.
• Önce kendimizi tanıtmalı.
• Başkalarını rahatsız etmemeli vb. örnekler verilir.
Sohbetin ardından “Telefon” adlı tekerleme önce öğretmen tarafından söylenir, ardından çocuklarla tekrar edilir.
Telefon
Zır Zırr Zırrrr !
Bu ses ne sesi ?
Bizim telefonun sesi.
Hayır, hayır!
Dayımın kol düğmesi.
Çıt pıt.
Nereden geldiysen,
Oradan çık.
Tekerlemenin ardından çocukların sevdiği bir hikâye seçilip okunur. Daha sonra hikâye hakkında sohbet edilir.
MÜZİK - OYUN ETKİNLİĞİ
Öğretmen yere tebeşirle zig zaglı, engelli iki yol çizer ve çocukları iki gruba ayırır. Çocukların ellerine zarflar verilir. İki yolun ucuna da posta kutusu konur. Öğretmen müzik çalınca çocuklar çizgi üzerinde dans ederek
dikkatlice yürürler. Müzik durunca çocuklar da dururlar. Müzik durunca yürüyen, yolda yanlış hareket eden çocuk oyun dışı kalır. Mektupları kutuya önce atan, işini bitiren grup oyunu kazanır. Çocuklar halka şeklinde yere oturur ve “Mektup” adlı şarkı tekrarlanır.
Mektup
Aldım kalemi elime,
Mektup yazdım aileme.
En samimî dileklerle,
Selâm babama, anneme.
Al mektubu postacı
Götür sevgili anneme.
Ayrılık bana çok acı,
Uyku girmez gözlerime.
Babamdan mektup alınca
Özlemim sona erer.
Annemden selâm alınca
Kalbim heyecanla titrer.
(M. AZİM)
Şarkı ritim tutularak bölüm bölüm tekrar edilir.
FEN VE DOĞA ÇALIŞMALARI
Oyunun ardından öğretmen, çocukları televizyon odasına alır. Televizyonun bölümleri tanıtılır. Televizyonun çalışabilmesi için elektriğe ihtiyacı olduğu ve kablolar ile bu ihtiyacın karşılandığı söylenir. Televizyonun fişine dokunmamak, televizyona ıslak elle dokunmamak vb. durumlar örnek olarak verilir ve çocuklara dikkatli olmaları söylenir. Sonra vcd’ ye çizgi film ya da belgesel cd’si takılır ve izlenir.
OKUMA - YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Öğretmen, çocukları etkinlik masasına alır. Çocuklara çalışma kitapları dağıtılır. “Televizyon günümüzde en yaygın kullanılan iletişim aracıdır.” konulu etkinlik sayfası çalışılır.
UMARIM İŞİNE YARAR