Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

GÜNLÜK PLAN HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

Katılım
9 May 2006
Mesajlar
729
Tepki Skoru
0
Puanları
16
Yaş
43
 Günlük planda hedeflerin belirli bir sayı sınırlaması bulunmamaktadır.
 Günlük planda sadece bir gelişim alanını temsil eden hedeflere değil, aynı gün farklı gelişim alanlarını temsil eden hedeflere yer verilmelidir
Öğretmen günlük planından dilediği hedefleri dilediği sıklıkta tekrar edebilir. Bir hedefin eğitim yılı boyunca ne kadar sıklıkla alınabileceği belli bir sayı ile sınırlandırılamaz. Planlanan günlük eğitim programında yer verilen kazanılması beklenen davranışlar çocuklara kazandırılıncaya kadar değişik yöntemler kullanılarak farklı günlerde tekrarlanabilir.
Günlük planda farklı gelişim alanlarından seçilen hedeflerin, kazanılması beklenen tüm davranışlarını aynı zamanda almak gerekmemektedir. Çocuklar arasındaki bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır.
 Günlük planda konu analizinin yazılması gerekmemektedir. Çünkü 1994 ve 2002 okul öncesi eğitim programları, konu eğitimine dayalı bir anlayışı kesinlikle kabul etmemektedir, ancak bu, konuların eğitim programlarında hiçbir şekilde kullanılmayacağı anlamına gelmemektedir. Konu planlanan eğitim durumunu hedefe ulaştıran bir araçtır. Dolayısıyla ünite kavramı da artık okul öncesi programda kullanılmamaktadır.
 Günlük planda araç olarak yer alan konular aynı başlıkla aynı yöntemle kesinlikle tekrar edilmemelidir.
 Günlük planda etkinliklerin süresi ve programdaki yeri fırsat eğitimi ve esneklik ilkeleri göz önüne alınarak zaman zaman değiştirilebilir.
 Günlük planda etkinlikler bütünleştirilmeli,bir ya da birden fazla etkinlik bir arada ele alınmalıdır. Bir eğitim durumundan diğerine geçerken bağlantılar kurulmalıdır.
 Günlük planda yer verilen eğitim durumlarının sayısı ve süresi eğitim durumlarının içeriğine bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir.
Bu seminerde örnek olarak sunulacak etkinlikler ayrıntılı yazılmıştır, “öğretmenler kendi planlarını bu kadar uzun yazmak durumunda değildir”.

Günlük plan hazırlanırken;
1. Serbest zaman etkinlikleri,
2. Türkçe dili etkinlikleri,
3. Oyun etkinlikleri,
4. Fen ve doğa çalışmaları,
5. Müzik etkinlikleri
6. Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları,
7. Rutin etkinliklere mutlaka yer verilmesi gerekmektedir
8. Değerlendirme günlük planın son basamağıdır. Uygulamanın hemen ardından çalışmalardaki aksaklıkları ya da çok iyi noktaları belirleyerek öğretmenin daha sonraki çalışmalarına ışık tutmak amacıyla yapılmaktadır. Değerlendirmenin üç boyutta ele alınması gerekmektedir;
1-Program açısından,
2-Çocuklar açısından,
3-Öğretmenin kendini değerlendirmesi açısından.

GÜNLÜK PLAN
Örnek 1
 YAŞ GRUBU: 6 YAŞ
HEDEF VE KAZANILMASI BEKLENEN DAVRANIŞLAR
 PSİKOMOTOR ALANI
 HEDEF-3: El ve göz koordinasyonu gerektiren hareketleri yapabilme.
 K.B.D-8 : Nesneleri yeni şekiller oluşturacak şekilde bir araya getirme.
 HEDEF-5: Büyük kaslarını kullanarak güç gerektiren hareketleri yapabilme.
 K.B.D-1 : Kollarını ve bacaklarını kullanarak nesneleri itme-çekme.
 HEDEF-4: Denge gerektiren hareketleri yapabilme.
 K.B.D-7: Belli bir yükseklikteki zemin üzerinde yürüme.
 HEDEF-6: Küçük kaslarını kullanarak güç gerektiren hareketleri yapabilme.
 K.B.D-1: Belli nesneleri sıkma.
 K.B.D-2: Yumuşak materyallere elleriyle şekil verme.

SOSYAL DUYGUSAL ALAN
 HEDEF-1: Duyguların fark etme.
 K.B.D-1 : Duygularını söyleme.
 K.B.D-2 : Duygularının nedenlerini söyleme.
 K.B.D-4: Duygularını müzik, dans vb. yollarla gösterme.
 HEDEF-11: Estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturabilme.
 K.B.D-3 : Resim, elişi vb. sanat etkinliklerinde özgün ürünler yapma.

BİLİŞSEL ALAN ve DİL ALANI

 HEDEF-1: Gözlem yapabilme.
 K.B.D-1: Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyleme.
 HEDEF-3: Verilen nesne,olay yada varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirme.
 K.B.D-2: Verilen nesneleri şekillerine göre eşleştirme.
 HEDEF-4: Verilen nesne,olay yada varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme.
 K.B.D-9: Verilen nesneleri ( yiyecek) tüketim çeşidine göre gruplama. (çiğ veya pişmiş)
 HEDEF-17: Sesleri ayırt edebilme.
 K.B.D-2 : Verilen sesin özelliğini söyleme.
 K.B.D-3 : Verilen sese benzer sesler çıkarma.
 K.B.D-4 : Belli durumlarda kendi sesini uygun kullanma.
 HEDEF-12: Verilen bir problem durumunu çözme.
 K.B.D-2: Probleme çeşitli çözüm yolları önerme.
 K.B.D-6: En uygun çözüm yoluna gerekçeleriyle karar verme.

ÖZ BAKIM BECERİLERİ
 HEDEF 1: Giysilerini giyip çıkarma ile ilgili davranışları gösterebilme.
 K.B.D -3 : Seçtiği giyeceği kendi kendine giyme.
 K.B.D-4: Giyeceklerini doğru şekilde giyme.
Kavram:Ekşi-tuzlu-acı
Çiğ-Pişmiş
Üzgün-Mutlu-Kızgın
Serbest Zaman Etkinlikleri
İLGİ KÖŞELERİ
 Evcilik Köşesi : Köşeye farklı özelliklerde giysiler ve aksesuarlar (elbise, fular, gömlek, kemer, kolyeler, pelerin, tüller, gözlükler) süslü bir kumaş içerisine bohça şeklinde katlanarak konulur öğretmen “ çocuklar burada süslü bir bohçamız var. Ne kadar da büyük. İçinde neler var acaba? Gelin neler olduğuna birlikte bakalım” diyerek dikkat çeker. Daha sonra bohça açılır ve içinden istedikleri elbiseleri giyip, çıkarmalarına rehber olur.
 Kitap Köşesi : Kitap köşesine üzerinde birden ona kadar rakamların yazılı olduğu çocuk dergileri köşeye dağınık bir şekilde bırakılmıştır. Sonra öğretmen “çocuklar kitaplarımız ne kadar dağılmışlar. Onları 1 den itibaren sıraya dizelim “ der. Daha sonra “ Acaba kitaplarımda nasıl resimler var gördünüz mü? Haydi birlikte inceleyelim” der ve kitaplar incelenir.
 Blok Köşesi : Köşeye birleşince palyaço şekline gelebilen sünger bloklar konmuştur.“Çocuklar sınıfımıza bir misafir gelmiş ve bu blokların arasında gizlenmiş. Ben kim olduğunu çok merak ediyorum. Hadi onu bulmaya çalışalım “ der. Süngerleri birleştirerek palyaço şekli ortaya çıkarılmasına rehberlik eder. Sonra “ başka neler yapılabilir diye “ sorulur. Ev, dondurma vb. şekillerin oluşumuna rehber edilir.
 Kukla Köşesi : Köşeye anne, kız çocuk, erkek çocuk karakterindeki parmak kuklalar bırakılmıştır. Anne kuklası konuşturulur: “ Merhaba çocuklar, ben üzgünüm. Çünkü kızımı ve oğlumu çarşıda kaybettim. Onları bulmaya yardımcı olur musunuz?” denilerek konuşturulur. (kız, erkek kukla köşede saklanmıştır.) Kuklalar bulununca duygularını ifade etmeleri sağlanır.
SANAT ETKİNLİKLERİ
 Yoğurma Maddeleri : Masaya kil bırakılmıştır. “ Çocuklar burada çok değişik bir çamur var. Acaba onunla neler yapacaksınız. Çok merak ediyorum. Herkes istediği şeyi yapabilir.” denir.
 Kağıt –Kolaj–Boya Çalışması : Duvara büyük mülan kağıdı yapıştırılmıştır. Yanına bir masa üzerinde grafon kağıdı, rafyalar, köpükler, yapraklar, ağaç dalları, pamuk, kürdan, kibrit çöpü, kumaş parçaları, renkli ipler, pastel boya, yapıştırıcı, makas bırakılmıştır. “ Çocuklar duvardaki kağıda bakın ne kadar da büyük. Yanındaki masanın üzerinde neler var haydi inceleyelim. Peki bu malzemelerle neler yapılabilir? denir ve onlara rehber olunur. Yapılan etkinlikler daha sonra sergilenir.

TOPLANMA ve TEMİZLİK
Öğretmen serbest zamanın sonunda çocuklara
“ Çocuklar şimdi sizinle küçük bir oyun oynayacağız. Ben zıp zıp zıplasın dediğimde herkes olduğu yerde zıplayacak. Hop hop hoplasın dediğimde de herkes istediği köşeye hoplayarak gidecek. Top top toplasın dediğimde de herkes bulunduğu köşeyi toplamaya başlayacak.” der ve öğretmen toplanma etkinliğinin bu şekilde gerçekleşmesine rehberlik eder. Her taraf toplandığında eğitimci, “kahvaltı için eller yıkansın” diyerek çocukları lavaboya gönderir.
TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ
 Hikaye Öncesi Sohbet : Öğretmen yarım ay şeklinde sıralanmış sandalyelere çocukları yönlendirmek için “ Çocuklar haydi şimdi hepimiz birer kelebek gibi uçarak sandalyelere konalım” der ve çocukların oturmaları için rehberlik eder ve sohbete geçer. Öğretmen “Çocuklar biliyor musunuz benim evimde bir kedim var. Ancak kedim son zamanlarda hiç yemek yemiyor, oynamıyor, hep bir köşede yatıyor. Kedim neden böyle davranıyor?
 ----Kaplumbağa susuz bir kuyuya düştü, ne yapabilir? Kuyudan nasıl çıkabilir?
 ----Leyla sabah uyandı. Okula gitmek istemiyor. Leyla niçin okula gitmek istemiyor olabilir?
 Leyla’nın okula gitmesi için ne yapabiliriz?
 Öğretmen yukarıdaki problem durumu içeren sorularla bir sohbet ortamı oluşturur. Çocukların yorumlarını önerilerini dinler, öneriler hakkında konuşulur.
Tekerleme:
 Öğretmen sohbetten sonra süslü bir zarf çıkarır ve çocuklara “Çocuklar kitaplarımın arasında bir zarf buldum. İçinde ne olduğunu çok merak ediyorum. Acaba ne çıkacak?” diyerek çocukların tahminlerin bekler. Sonra zarfı açar ve içinden çıkan tekerlemeyi çocuklara okur. Sonra tekerleme çocuklarla birlikte tekrarlanır. (Tekerleme ekte verilmiştir)
 Parmak Oyunu: (Çal Kapıyı)
 Öğretmen en son tekerlemeden sonra parmak oyununa geçerek çocukları hikaye dinlemeye hazırlar. (ekte sunulmuştur) Öğretmen parmak oyununun sonunda “Çocuklar küçük bir ördek yavrusu varmış. Bakalım başına neler gelmiş” diyerek hikaye anlatmaya geçer.
 Hikaye Anlatma:
 Küçük ördek adlı hikaye kartondan yapılmış göl maketi, yapay ağaçlar (orman görüntüsü için), kukla (balıkçı Hasan) ile anlatır.

Hikaye Sonrası& Oyun Etkinliği (Isındırıcı Oyun )
Öğretmen hikaye sonunda çocukların da hikayeyi anlatmalarına rehberlik eder. Sonra “Çocuklar biz de şimdi küçük birer ördek yavrusuyuz ve ormana geziye gidiyoruz.” der. Şimdi hikayedeki küçük ördek gibi yürümeye başlayalım. Evet yürüyoruz, yürüyoruz, çok üzgünüz. Üzgün ördek gibi yürüyelim. Şimdi de bakın karşıda bir göl var. Gölü görünce sevinmiş ördekler gibi yürüyelim. Aahh çocuklar ayağıma diken battı, yürüyemiyorum. Şimdi sizde ayağına diken batmış bir ördek gibi yürüyün.” Öğretmen bu yönergelerle sınıfta yürüme çalışmaları yapar.
 Öğretmen en son “ Çocuklar bir göl kenarına geldik. Şimdi bu gölü geçmemiz gerekiyor. Acaba nasıl geçebiliriz?” der.(Çocukların cevapları dinlenir)

 Öğretmen bu arada kenarda duran (saksılar ters çevrilerek ip geçirilmiştir.) yürüme araçlarını gösterecek “aa bakın çocuklar burada neler var? acaba biz bunları kullanarak karşıya geçebilir miyiz? der. Çocukların yüzme araçlarını incelemelerine daha sonra da ayaklarına takmalarına rehberlik edilir. Her çocuk aracını ayağına takar ve iplerinden gerdirecek tutar. (Öğretmen saksılarla nasıl yürüneceğini çocuklara gösterir ve dikkatli olmalarını ister. Öğretmen bütün çocuklar saksılarını giydikten sonra “şimdi hepiniz beni takip edin. Birbirinize çarpmayın, hızlı yürümeyin, suya düşebilirsiniz şeklinde yönergelerle çocukların ayaklarına taktıkları araçlarla yürümelerini rehberlik eder.
Hareketli Oyun :
Öğretmen ‘çocuklar artık gölü geçtik. Ayağımızdaki bu araçları çıkarıp koyalım. Belki gölü geçmek isteyen başkaları olabilir. onlar da bu araçları kullanmak isteyebilirler” der ve araçların çıkarılıp, kenara koyulmasına rehberlik eder. (Hareketli oyuna geçilir.) Öğretmen araçları koyduğu yerden bir torba çıkarır torbanın içinde kızgın, mutlu, üzgün yüz ifadeleri çizilmiş daire şeklindeki kartları (3 adet) çıkarır ve “Aaa çocuklar bakın burada ne var. bunlarla nasıl bir oyun oynayabiliriz acaba” der ve çocukların fikrini alır. Sonra üzgün yüz ifadesini içeren kartı eline alır ve şimdi müziği açtığımda herkes elimdeki kartta bulunan yüz ifadesinin şekliyle dans edecek” der. Oyunu çocuklara göstererek anlatır. Örn: Kızgın yüzü gösterir. Açılan müzik eşliğinde kızgın yüz ifadesiyle çocuklar diledikleri gibi dans ederler. Diğer yüz ifadeleri de kullanılarak, üzgün, mutlu, kızgın, şaşkın vb. yüz ifadeleriyle çocuklar müzik eşliğinde dans ederler.
Oyun çocukların ilgilerine göre bir süre oynatılır. En son müzik kapatıldığında çocukların oldukları yere oturmalarına rehberlik edilir. Öğretmen çocuklar çok dans ettik yorulduk, biraz dinlenelim der ve oturan çocuklarla sohbet ortamı oluşturularak Dinlendirici Oyun&Fen Etkinliğine geçilir.

Dinlendirici Oyun& Fen Doğa Etkinliği
Öğretmen bir kap içerisinde önceden kabuklu olarak dilimlendiği, mandalına, portakal gibi meyveleri bırakmıştır.
Öğretmen kabı çıkarır ve “çocuklar çok oynadık ve yorulduk. Keşke bir meyve suyumuz olsaydı da içseydik der ve bakalım bu kabın içinde ne var acaba? Diyerek kabı açar. (Bu arada Yrd. Öğretmen pet bardakları çocuklara dağıtarak onları masaya yönlendirir. Masaya gelen çocuklara Öğretmen” çocuklar meyve suyumuz yok ama meyvelerimiz var. biz bunların suyunu çıkabilir miyiz acaba? der ve öğretmen çocukların cevaplarını dinler. Her çocuğa portakal, mandalina dağıtılır ve bunları kuvvetlice herkes kendi bardağına sıksın der. Çocukların meyveleri sıkarak suyunu çıkartmalarına rehberlik eder. meyvelerin suyu sıkıldığında Öğretmen “şimdi ben 3’e kadar sayacağım “3” dediğinde herkes kendi sıktığı meyve suyunu içecek” der. Bardaklar elde hazır beklenir. Öğretmen 1, 2, 3 dediğinde herkes meyve suyunu içer. Meyve sularının tatları, hakkında konuşulur. (Ekşi, tatlı vb.) Meyve suları içildikten sonra öğretmen meyve kabından elmaları çıkarır çocukların elmaları çatalla ezmelerine rehberlik eder.
Meyve suları içilerek, meyvelerin de tatlarına bakılarak tatlar hakkında konuşulur. (Not: sıkma işlemi sıkacak kullanılarak da yapılabilir.)

MÜZİK ETKİNLİĞİ

Ses dinleme+Ayırt Etme+Nefes açma : Öğretmen eline bir poşet alır ve “çocuklar çöpleri elimdeki poşete atabilirsiniz” diyerek çocukların masalardaki çöpleri poşete atmalarına rehberlik eder. Yrd. Öğretmen de ıslak mendil dağıtarak çocukların ellerini temizlemelerine yardımcı olur. sonra müzik etkinliğine geçiş için Öğretmen” çocuklar meyve sularımızı da içtik. Bu arada Yrd. Öğretmen müzikli hikaye kitabındaki (kaşık seslerinden) seslerden birisine basarak çocukların ilgisin çeker. Öğretmen “aaa çocuklar bu ne sesi acaba, bir daha dinleyelim” diyerek kitaptaki sesleri çocuklara dinletir. Bu seslerin ne sesi olduğunu tahmin etmelerini bekler (Vapur, araba, helikopter sesleri) Araçların sesleri hızlı yavaş tempolarla çıkarılır. Örn: Helikopter sesi dinletilir. Haydi şimdi bir helikopter gibi ses çıkaralım. Ama helikopterimiz hızlı gidiyor. O nedenle hızlı ses çıkaralım. (Vapur sesi dinletilir.) Evet vapurumuz şimdi yavaş yavaş kalkıyor. Vapur yavaş kalkarken nasıl ses çıkarır. Vapurumuz hızlandı vb. aynı şekilde araba sesi de çıkarılarak nefes açma çalışmaları tamamlanır
Müzikli Öykü: Öğretmen bu arada müzikli öykü kitabını çıkarır ve çocuklar Tarık ve Tuğra yolculuk yapmışlar. Bakalım yolculuklarında hangi taşıtları kullanmışlar” diyerek müzikli öykü kitabını okur. (Öykü ekte sunulmuştur. )

 Ritim Tutma + Şarkı söyleme + Yaratıcı Hareket ve Dans:
Öğretmen kısa öyküyü bitirdiğinde Yrd. Öğretmen org kullanarak çocuklara “sende gel bizimle şarkılar söyle” adlı şarkıyı çalar. Çocuklar önce elleriyle, sonrada ayaklarıyla ritm tutarlar. Örneğin “şimdi çalınan parçayı dinleyin ve ellerinizle parçaya ritm tutun. Şimdi sadece ayaklarınızla ritm tutun” öğretmen yavaş yavaş şarkının sözlerini de söylemeye başlar. Bu arada çocukların Yardımcı Öğretmen halka şeklinde sıralanmalarına rehberlik eder.
 Şarkı çocuklarla birlikte söylenirken bir taraftan da şarkı sözlerine uygun çocuklar diledikleri gibi dans ederler.
 “Sen de gel bizimle şarkılar söyle
 Önce piyano çal önce piyono çal
 (Beng beng beng beng beng)
 Çocuklar diledikleri gibi piyano çalma hareketi yaparlar ve piyano sesleri çıkarırlar.)
 Sen de gel bizimle şarkılar söyle
 Önce davulu çal önce davulu çal
 (Güm güm güm güm güm)
 (Davul çalma hareketlerini ve sesini çıkarırlar.)
 Sen de gel bizimle şarkılar söyle
 Önce kemanı çal, önce kemanı çal
 ( Gıy gıy gıy gıy gıy)
 (Keman çalma hareketi)
 Sende gel bizimle şarkılar söyle
 Önce düdüğü çal, önce düdüğü çal
 Düt düt düt düt düt (düdük çalma hareketi
 Daha sonra bu etkinlik çocuklarla birlikte sessiz olarak tekrarlanır.(Şarkı Mehmet Vuralın ‘Ev Sınıf Etkinlikleri Antolojisi’ adlı kitabından alınmıştır.)
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Tekrarlanan şarkı ile birlikte çocuklar yere oturmaya yönlendirilir. Herkes oturduğunda eğitmen ortaya bir kap getirir ve “çocuklar bu bizim tenceremiz olsun” der. Büyük bir meyve tabağı ve ahşaptan hazırlanmış eğitici oyuncağı getirir. (Kare parçalar üzerine, çiğ yenen, pişmiş yenen hem çiğ hem pişmiş yenen sebzelerin, meyvelerin resimleri vardır.)
 Bu resimli parçalar bir fileye konmuştur. Öğretmen çocuklar şimdi pazardan geldim, bakalım neler almışım. Aldığım bu yiyeceklerin hangisinin pişirileceğini hangisinin pişirilmeyeceğini bilmiyorum. Siz bana yardım eder misiniz?” der ve ilk sıradaki çocuğa “Ahmet gel ve fileden bir yiyecek seç, arkadaşlarına göster” der. Çocuk gelir seçer ve arkadaşlarına gösterir. Hangi sebze olduğunu söyler ve ilgili yere koyar. (çiğ yeniyorsa tabağa, pişmiş yeniyorsa tencereye, hem çiğ hem pişmiş yeniyorsa ayrı bir tabağa koyulur. (havuç gibi)
 Öğretmen etkinlik sonunda ben bunları mutfağıma kaldırayım diyerek çocukların yardımıyla malzemeleri kaldırır ve kenardaki masaya koyar.
























Ek: 1 Parmak Oyunu
 Çal kapıyı (alna avuç içiyle hafifçe vurulur)
 Bak pencereden (ellerle gözlük yapılıp bakılır.)
 Çevir mandalı (Ellerle burun çevrilir)
 Gir içeriye (işaret parmağıyla ağızlar gösterilir.
 Çek bir sandalye (kulak memesi tutularak çekilir)
 Otur aşağı (diğer kulak memesi tutulur.
 Bu gün nasılsın Ayşe (çocuklara tek tek sorulur.)
 (Çeneden tutularak sallanır.)
Ek 2: Tekerleme
 Ayna ayna aya
 Beni göster bana
 Saçlarım lüle lüle
 Eteğim pile pile
 Aynadan kim bakıyor
 Saçlarımı sallıyor
Ek 3: Müzikli Öykü
Tarık ve ailesi kırmızı otomobilleriyle pikniğe gitmişlerdi. Tuğba annesine yardım ediyordu. Tarık da top oynuyordu. Tarık’ın aklı, yolda gelirken babasının kullandığı arabadaydı. Kendisini araba kullanırken hayal etti. Ertesi günü arkadaşı Kağan ile oynarken helikopter gördüler. Tarık Kağan’a dedi ki: “Bak bu helikopter kuş gibi uçar. (Helikopter sesine basılır.)Tarık bu defa kendisini helikopter kullanırken hayal etti. Evlerinin üstünden kuş gibi süzülüyordu. Evler çok küçük görünüyordu.Takır ve Tuğra sahilde gezinirken bir gemi gördüler. Tarık Tuğraya bu gemiye binerek istediğini söyledi. Tarık ve Tuğra bu gemiye bindiler. Bu bir hayal değildi. Çünkü bu gemi Tarığın amcasının gemisi idi. Gemi denize yol alırken Yunus balıkları da denizden sevinçle zıplıyordu.(Pandora Müzikli Kitaplar/3)
Ek 4: HİKAYE
 KÜÇÜK ÖRDEK
 O gün hava çok güzeldi. Çünkü bahar gelmişti. Ormandaki ağaçlar yapraklarını açmışlardı. Orman yemyeşil olmuştu. (ağaç maketleri bu arada masaya koyulur. ) Küçük ördek yavrusu ormanda gezmeye çıkmıştı. (ördek ağaçların arasında gezdirilir.) ancak küçük ördeğin canı çok sıkılıyordu. (küçük ördeğin canı neden sıkılıyor olabilir.) ve çok üzgündü. Çünkü hiç arkadaşı yoktu.
 Küçük ördek yavaş yavaş ormanda dolaşmaya başladı. Bir süre yürüdü. Başını kaldırdığında bir de ne görsün? (Ne görmüş olabilir?) Küçük bir göl! Sevinçle göle doğru koşmaya başladı. Gölde bir arkadaş bulabileceğini düşünüyordu.
 Küçük ördek göle doğru koşarken birden ayağında bir acı hissetti. Ayağına bir şey batmıştı. Bir dikendi bu. Ayağı çok acıyordu. Dikeni gagasıyla çıkarmaya çalıştı. Ama başaramadı. Küçük ördek acıyan ayağıyla yürümesine devam etti. Göle yaklaştı ve yavaşça gölün sularına girdi. Yüzmeye başladı. Küçük ördek bir süre gölde yüzdü. Etrafta kimsecikler yoktu. Birden yanıbaşındaki sular dalgalanmaya başladı. (Göl maketinin arkasından hafifçe vurularak, suların hafifçe dalgalanması canlandırılır.)
 Küçük ördek şaşırmıştı.” O da ne?” diye şaşkın şaşkın bakınırken bir de ne görsün? 3 tane kırmızı balık!
 - Merhaba ördek kardeş gölümüze hoş geldin, dediler.
 Merhaba, dedi küçük ördek.
 Senin hiç arkadaşın yok mu dedi, balıklar.
 Hayır yok, dedi küçük ördek.
 Biz senin arkadaşın oluruz istersen, dedi balıklar.
 Teşekkür ederim, buna çok sevindim dedi, küçük ördek.
 Ama biliyor musunuz ormanda ayağıma diken battı, dikeni çıkaramadım. Ayağım çok acıyor, rahat rahat yüzemiyorum.
 Küçük kırmızı balıklardan birisi küçük ördeğin ayağına doğru yüzdü ve dişleriyle küçük ördeğin ayağına batan dikeni tutup çıkardı.
 - Teşekkür ederim, dedi küçük ördek ve hep birlikte neşeyle yüzüp şarkı söylemeye başladılar.
 “Bahar geldi hoş geldi
 Ormanımız şenlendi
 Ağaçlar yeşillendi
 Bize arkadaş geldi”
 Bir süre sonra küçük ördek göle doğru gelen birisini gördü. “Bu gün hava çok güzel. Biraz balık tutalım” diye düşünen Balıkçı Hasan oltasını almış göle doğru geliyordu. Küçük ördek:
 -Hemen kaçın! Balıkçı Hasan sizi yakalamaya geliyor dedi.
 3 küçük kırmızı balık, gölün sularına dalıp, oradan uzaklaşırken küçük ördeğe teşekkür ettiler.
 Küçük ördek gölümüze her zaman gel. Beraberce eğlenir, şarkılar söyleriz, dediler.
 Geleceğim, dedi küçük ördek. “Sizinle arkadaş olmak çok güzel”.
 Küçük ördek balıklara el salladı ve Balıkçı Hasan’a doğru yüzerken çok mutluydu. Bir taraftan da yeni öğrendiği şarkıyı söylüyordu.
 “Bahar geldi hoş geldi,
 Balıkçı Hasan hoş geldi.”
 (Balıkçı Hasan kuklası göle doğru yürütülür. Ördek Balıkçı Hasan’a doğru yüzdürülür.)
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,073
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
43
bir de sunu şeklinde hazırlanmış olanı var....

http://www.okuloncesiforum.com/showthread.php?tid=1262
 
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
162
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
38
[size=small]sunu şeklindeki günlük plan örneği açılmıyor ancak 3.sınıftayım bu dönem yeniden staja başlıyacağım ve her hafta staja gitmeden önce o güne ait günlük plan örneğini hazırlayıp sataj hocamıza onaylatıp staj okulumuzda uygulamak gerekiyor bende bu amaçla sitemizde verilen örnekleri inceleyip kendi günlük planımı hazırlayacağım

güzel örneğin için çok teşekkürler arkadaşım :) :) :)
[/size]
 
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
çokkkkkkkkkkk teşekürler bana çok yardımcı oldu bu paylaşımın
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst