Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

GÜNLÜK PALN ÖRNEĞİ BENDEN

Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
GÜNLÜK PLAN
01.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K4
Amaç 2 : K9,13
Amaç 4 : K2,3,4
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 3 : K2
Amaç 4 : K2
Amaç 11 : K7
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K2
Amaç 4 : K1,9
Amaç 16 : K3
Amaç 17 : K1,2
Dil Alanı
Amaç 3 : K1,2
Amaç 4 : K2,7,8
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K1,7
Amaç 4 : K1

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
DRAMA
SDA A3 : K2
SDA A11 : K7
BA A3 : K2
BA A4 : K9
BA A17 : K1,2
DA A4 : K2,7,8
DA A3 : K1,2 • Öğretmen o gün çocukları beyaz önlük giyerek ve boynuna steteskop takarak karşılar.
• Çocukları hazırlanan sağlık köşesine götürür.
• Malzemeleri tanıtıp onlarla ilgili sohbet eder.
• Giysileri ve malzemeleri onlara vererek doktorculuk oynayabileceklerini söyler.
• Ardından çocuklardan dramatizasyon yapacak bir grup oluşturmaları istenir.
• Öğretmen çocuklardan “Doktor ve Hastalar” konulu bir oyun kurgulamalarını ister.
• Çocukların oyunlarını sergilemeleri için destek olunur.
• Çocuklardan oyunda geçen olayları oluş sırasına göre anlatmaları istenir.
• Çeşitli sorular sorarak “Önce”, “Sonra” kavramlarını zaman ekleri ile birlikte doğru kullanmaları sağlanır.
TÜRKÇE
OYUN VE HAREKET
SDA A4 : K2
BA A16 : K3
PMA A1 : K4
ÖB A4 : K1 • “Doktor abla doktor abla, / Hastalığım ne söyle bana. / Ağlamam ki iğne olurken, / Söyle bana” dizeleri okunarak çocukların dikkati çekilir.
• Daha sonra “Bir gün bir gün çocuk, / Eve gelmiş kimse yok. / Açmış bakmış dolabı, / Şeker sanmış ilacı…” şarkısı hikâyeleştirilerek söylenir. Yarım kalan kısmını çocukların tamamlamaları istenir.
• Daha sonra çocuklarla “Hastalar ve Doktorlar” adlı oyun oynanır.
• Sınıf dört gruba ayrılır. İki gruba hastalar, iki gruba doktorlar rolü verilir. Belli bir mesafe üzerine minder veya bloklarla engeller hazırlanır. Engelli yolun bir ucunda doktorlar diğer ucunda hastaların arka arkaya sıraya girmeleri istenir. İki köyde çocukların salgın hastalığa yakalandıkları ve acil doktor bekledikleri söylenir. Doktorların engelleri aşarak hastalara ulaşması, onlara müdahale etmesi ve hastaneye götürmesi söylenir.
• Doktorların sıra ile hastaları hastaneye taşımalarından sonra rol değişikliği yapılır.
SANAT
FEN VE MATEMATİK
PMA A2 : K9,13
PMA A4 : K2,3,4
BA A4 : K9
ÖB A1 : K1,7
• Çocuklar dinlendikten sonra masadaki yerlerine geçerler. Önceden hazırlanan çocuk yüzü şablonları dağıtılır.
• Çocuklardan yüzleri kesip eksik yerleri artık materyallerle tamamlamaları istenir.
• Çalışmanın birinci bölümü bitince masa ve yerlerin temizlenmesine rehberlik edilir.
• Yüz maskelerine kırmızı sulu boya ile parmak baskısı yapılarak kızamıklı çocuk yapılır.
• Çocukların yaptıkları yüz maskeleri iplere asılarak mobil yapılır.
• Çocuklarla kızamık hastalığı hakkında konuşulur. Sohbetin ardından “Burnuma mis gibi poğaça kokusu geliyor. Canım poğaça çekti. Ne yapabilirim?” diye sorularak çocukların cevapları dinlenir.
• Çocuklara “Biz de poğaça yapalım mı?” denilerek gerekli malzemeler çıkarılır.
• 125 gr. margarin / Yarım su bardağı sıvı yağ / 2 yumurta / Aldığı kadar un / Peynir / Maydanoz / Kabartma tozu
• Peynir ve maydanoz dahil olmak üzere bütün malzemeler yoğrulur. Yoğurma işlemi aşama aşama çocuklara anlatılır.
• Her çocuğun kendi poğaçasına şekil vermesi istenir. Poğaçalar pişirilir.
• Çocuklarla birlikte ayran yapılarak afiyetle yenilir.
• Daha sonra çocuklardan bir yemek programı sunuyor gibi poğaçanın yapılışını tarif etmeleri istenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A4 : K1,9 • Çocuklara alıştırma kitabındaki “Sinem o sabah ağlayarak uyandı.” ve “Kızamık bulaşıcı bir hastalıktır.” konulu etkinlik sayfaları yaptırılır.
• Alıştırma bitiminde çocuklar serbest oyun için yönlendirilir.
• Oyun bitiminde sınıf toparlanarak eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Kolaj Tekniği ile Çocuk Odası Halısı Yapalım” adlı 103. etkinlik evde yapılmak üzere çocuklarla gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
02.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K4,5
Amaç 2 : K12,13,14,15
Amaç 5 : K2
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4 : K1
Amaç 11 : K4
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K2,3
Amaç 16 : K1,2
Dil Alanı
Amaç 3 : K1,2
Amaç 5 : K1,2,3
Amaç 8 : K1,2,3
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K5

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
FEN VE MATEMATİK
PMA A5 : K2
PMA A2 : K15
BA A3 : K2,3
BA A16 : K1,2
DA A5 : K3
SDA A11 : K4
ÖB A1 : K5

• O gün çocuklar sınıfa girmeden önce yere uzun ve kalın bir halat ile 8 rakamı oluşturulur.
• Etrafına iplerden kare, daire, çiçek vb. şekiller oluşturulur.
• Öğretmen sınıfa gelen çocuklara “Sınıfımızda tuhaf şekiller bulundu, bunların ne olduğunu bilen var mı?” der.
• Çocukların cevabını aldıktan sonra yerdeki 8 rakamını incelemelerini, üzerinden yürüyerek, içinden ya da dışından atlayarak oyunlar oynamalarına rehberlik edilir.
• Daha sonra 8 rakamı hariç diğer ipleri kullanarak çocuklardan yeni şekiller oluşturmaları istenir.
• Çocuklardan oluşturdukları şekilleri anlatmaları istenir.
• Daha sonra etkinliğe son verilerek diğer etkinliğe geçilir.
• Ardından çocuklarla birlikte “Sıcak-Soğuk-Ilık Deneyi” yapılır.
• 3 ayrı tas içinde soğuk sıcak ve ılık su masaya konularak sıra ile çocukların uygulama yapmalarına fırsat verilir.
• Farklı ortamlarda ellerimizin ortam sıcaklığını farklı hissettiği sonucunu bulmaları sağlanır.
SANAT
PMA A2 : K12,13,14 • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Keselim, Katlayalım, Köpek Başı Yapalım” adlı 104. etkinlik çocuklara yaptırılır. İsteyen çocuklar yaptıkları çalışmaları ayrı bir kâğıda yapıştırarak etkinliklerini zenginleştirebilirler.
OYUN VE HAREKET
TÜRKÇE
DA A3 : K1,2
DA A5 : K1,2,3
• Ardından “Eşeği Suladın mı?” adlı oyun oynanır.
• Çocuklardan eşleşmeleri istenir.
• Bir çocuğun sandalyeye oturması, diğerinin sandalyenin arkasına geçerek arkadaşının kulaklarını tutması istenir.
• Çocukların karşılıklı soru cevap şeklinde oynamalarına rehberlik edilir.
“Eşeği suladın mı? / Suladım. / Soğuk suyla mı, sıcak suyla mı? / Soğuk suyla suladım, sıcak suyla suladım.
Eşek yandı, yandı yandı. / Eşek dondu, dondu, dondu.”
• Oyun çocukların yerleri değiştirilerek tekrarlanır.
• Daha sonra “Bir sağa bakalım, / Bir sola bakalım. / Masal anlatalım, / Hop hop hop” diyerek sınıfta dolaşılır.
• Çocuklardan minderlere oturmaları istenir.
“Fasulye büyüdü, büyüdü, / Bulutlara kadar. / Ayşe tırmandı, / Ayşe tırmandı, çıktı tepeye kadar.
Üstünde dev var. / Üstünde dev var, / Kahkahalar atar. / Hah hah hah hah…” şarkısı neşeli bir şekilde söylenir.
• Şarkı çocukların isimleri kullanılarak tekrarlanır. Daha sonra “Bakalım fasulye bulutlara kadar nasıl büyümüş, anlayalım!” diyerek olayın sıra dışı bir hadise olduğunu fark etmeleri sağlanır.
• “Bir fasulye bulutlara kadar nasıl büyür?” denilerek çocukların beyin fırtınası yapmaları konusunda rehberlik edilir.
• Daha sonra “Cek ve Fasulye Ağacı” adlı masal çocuklara okunur.
• Masalda geçen olayların mümkün olup olmayacağı konusunda çocuklarla konuşulur.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
DA A8 : K1,2,3
SDA A4 : K1
• Sabahleyin sınıfta yerde oluşturulan 8 rakamının yanına gidilir.
• Çocuklardan sıra ile bu rakamı ilk önce parmakları ile havada çizmeleri istenir.
• Daha sonra üzerinden zıplayarak, sekerek ve koşarak yürümelerine rehberlik edilir.
• Ardından çocuklar masadaki yerine oturur. Çocuklara 20 cm. uzunluğunda ipler verilir.
• Çocuklara bu iplerle sekiz rakamı oluşturarak kâğıda yapıştırmaları söylenir.
• Yaptıkları sekiz rakamını boyaları kullanarak yeni bir şekle dönüştürmeleri istenir.
• Yapılan çalışmaları panoda sergilenir.
• Ardından alıştırma kitabındaki “Sıcak ve soğuk nesneleri ayırt ediyorum.” ve “Sekiz rakamını tanıyalım.” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Program açısından;

Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
05.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K12,13,14
Amaç 4 : K2,4,5
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 4 : K1
Amaç 6 : K6,10
Amaç 11 : K8
Amaç 13 : K3
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K2,3,4
Amaç 16 : K1,3
Dil Alanı
Amaç 4 : K6
Amaç 8 : K5
Özbakım Becerileri
Amaç 3 : K3
Amaç 5 : K2

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
SANAT
PMA A2 : K12,13,14
PMA A4 : K2,4,5
SDA A11 : K8
• Çocuklar sınıfa girdikten sonra onlara bir liste hazırlanacağı söylenir.
• Her çocuktan ilk önce hangi köşede, kimlerle ne oyunu oynayacağını düşünmesi istenir.
• Çocukların söyledikleri listeye not edilir. Ardından çocukların kurdukları oyunlar gözlemlenir.
• Serbest zaman etkinliği sonunda kimin planını uygulayıp uygulamadığı nedenleri ile birlikte konuşulur. Toplanma zamanından sonra her çocuğun başına bone takılarak neler yapacağımız sorulur.
• Tahminlerini dinledikten sonra “Sizler küçük pasta ustalarısınız.” diyerek un, tutkal, irmik, su ve birkaç damla yağ ile bir tutkallı hamur hazırlanır. (Tutkal su ile akışkan hâle getirilir. Sonra irmik ve un ilave ederek koyu bir kıvam oluşturulur. İşlemler kaşık ile karıştırılarak yapılır. Çatlama yapmaması için birkaç damla yağ damlatılır. Hamur kıvamına gelene kadar un ilave edilir.)
• Toz boya katılarak renk renk hamurlar hazırlanır.
• Çocuklardan istedikleri şekilde pastalar yapmaları istenir. Boncuklarla süsletilir.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Bayram Kutlama Mobili Yapalım” adlı 105. etkinlik çocuklara yaptırılır.
DRAMA
TÜRKÇE
SDA A4 : K1
SDA A6 : K6,10
SDA A13 : K3
BA A16 : K1,3
ÖB A3 : K3
DA A8 : K5
• Ardından masa hazırlama çalışması yapılarak (tabak, kaşık, bıçak, masa örtüsü, peçeteler, su bardakları vb…)
• Çocuklardan pastasını istediği bir arkadaşına ikram etme olayını dramatize etmeleri istenir.
• Bütün çocuklar dramatize ettikten sonra minderlere oturmaları söylenir.
“Pastaları yapalım. / Üstüne süsler koyalım, / Arkadaşlarımızla yiyerek, / Tatlı tatlı konuşalım.” diyerek anne ve erkek çocuk kuklası kullanarak hikâye anlatılır. Anlatılan hikâyenin sonu çocuklara tamamlatılır.
Selim her sabah uyandığında annesi kahvaltısını hazırlamış olurdu. O sabah da uyanır uyanmaz annesine “Günaydın!” demek için mutfağa gitti. Annesi mutfakta yoktu. Kahvaltı masası da hazır değildi. Annesini banyoda, salonda aradı, yoktu. Yatak odasının kapısını tıklayarak içeri girdi annesi hâla yatıyordu. Annesini yumuşak bir sesle uyandırdı.
-Anneciğim “Günaydın!” dedi.
Annesi kısık bir sesle “Günaydın yavrum! Bu sabah bütün vücudum ağrıyor. Kendimi çok yorgun hissediyorum. Sana ve babana kahvaltı hazırlayamadım. Çok üzgünüm.” diye cevap verdi.
Selim annesine kendisini düşünmemesini ve dinlenmeye devam etmesini söyledi. Odanın kapısını yavaşça kapatarak dışarı çıktı. “Bugün annem için bir şeyler yapmalıyım.” diye düşünmeye başladı. İlk iş olarak………. N. AYÇİÇEK
• Selim’in evde ne gibi işler yaptığını ve annesine nasıl yardım ettiği konusundaki tahminleri dinlenir.
• Çocukların evde hangi işleri nasıl yapabildikleri sorulur. Bilgi ve deneyimlerini paylaşmaları istenir.
• Daha sonra çocuklara “Kendimiz için bir pasta hazırlamıştık. Pekĭ bu pastaların gerçeklerinin nasıl hazırlandığını biliyor musunuz?” diye sorulur. Onlara bir sürprizin olduğu söylenerek beklemeleri istenir.
FEN VE MATEMATİK
OYUN VE HAREKET
MÜZİK
BA A3 : K2,3,4
ÖB A5 : K2
• Daha sonra pastaneye gezi düzenlenir.
• İmalat bölümünde pasta yapımı izlenir. (Yumurtaların şekerle çırpılması, köpük hâline getirilmesi, kremanın kıvamının giderek koyulaşmasına dikkat çekilir.)
• Kullanılan araç-gereçlerin özelliklerini anlatması istenir. Yaş pasta ve kurabiye alınarak sınıfa dönülür.
• Ardından gerekli el ve yüz temizliği yapılarak pastalar yenir.
• Daha sonra müzik eşliğinde pasta yapma taklidi yapılır. Müzik hızlandıkça pasta yapımı hızlandırılır.
• Ardından Zambak müzik CD’ sinden “Küçük Obur” adlı şarkı dinlenilerek söylenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
PMA A2 : K14
DA A4 : K6 • Çocuklara alıştırma kitabındaki “Ahmet dede ve Murat Bey çay içerek sohbet ediyorlardı.” ve “Meyve çıkartmalarıyla yukarıdaki yaş pastayı süsler misin?” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Ardından çocuklara kâğıtlar verilerek 1’den 6’ya kadar rakamları öğretmenin verdiği yönergeler doğrultusunda yazmaları istenir.
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
06.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K4,5
Amaç 2 : K8,9,15
Amaç 5 : K5
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 1 : K2
Amaç 6 : K9
Amaç 9 : K5
Amaç 11 : K1
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 9 : K3,4
Amaç 11 : K2,3
Dil Alanı
Amaç 5 : K3
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K7
Amaç 3 : K3

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
FEN VE MATEMATİK
BA A2 : K1,2
DA A5 : K3
ÖB A1 : K7
ÖB A3 : K3
• Çocuklar güler yüzle karşılanarak serbest oyun için yönlendirilir.
• Öğretmen daha önceden hazırladığı arı kostümünü giyerek sınıfa girer. (Siyah giysiye mümkünse sarı şeritler tutturulur. Fon kartonundan arı kanatları ve antenler yapılarak takılır.)
• Daha sonra her çocuğun etrafında dolaşarak elleriyle başlarını okşar.
• Onların da minik arılar olduğunu söyleyerek “Çalışkan arılar, sınıfı çabucak toplarlar.” denilir. Eller yıkanır.
• Getirilen petek balı ve farklı bal türleri masaya yerleştirilerek incelenir. (Şekil, renk, düzen vb…)
• Daha sonra tost ekmeklerine bal sürülür. Çocuklardan farklı bal çeşitleri sürülmüş ekmekleri sırayla yemeleri istenir.
• Tat farklılıkları hakkında düşünceleri söyletilir. “Bal gibi tatlı başka neler vardır?” sorusuna cevap vermeleri istenir.
MÜZİK
SANAT
SDA A11 : K1
PMA A2 : K8,9,15
• Çocuklar yan yana dizildikten sonra “Arılar” adlı şarkının sözleri söylenir.
“Kırda uçan şen arılar, Uç uç güzel arı.
Renk renk çiçeklere konar. Bilsen ne çok severiz,
Bize bal yapmak için, Yaptığın tatlı balı.
Durmadan çalışırlar. Bilsen ne çok severiz,
Vızvız güzel arı, Biz seni güzel arı.” şarkısı hep birlikte tekrar edilir.
• Çocukların özgün dans hareketleri ile dans etmelerine rehberlik edilir.
• Daha sonra bayan çorabı, elyaf, pamuk, sünger vb… dolgu malzemeleri kullanılarak boğumlu tırtıl etkinliği yapılır.
• Çocuklar önce çorabın içini elyafla doldurur. Daha sonra paket lastiği ile 8 boğum yapmaları konusunda yönlendirilir. Tırtılın baş bölümüne artık materyaller ile göz, ağız, anten yapılır.
• İsteyen çocuklara “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Çekirdekleri Yapıştırarak Ayçiçeği Oluşturalım” adlı 106. etkinlik yaptırılır.
OYUN VE HAREKET
TÜRKÇE
PMA A1 : K4,5
PMA A5 : K5
BA A11 : K2,3
SDA A6 : K9
SDA A9 : K5
• Masaya 1’den 8’e kadar rakamların yazılı olduğu kartlar yerleştirilir.
• Çocuklardan söylenilen rakam kartını alarak verilen yönergeye uygun hareket etmeleri istenir. “4 rakamını al, çift ayakla sıçrayarak kukla köşesine git. Tavşan kuklaların önüne koy. Çift ayak sıçrayarak yerine dön.” vb.
• Çocukların da birbirlerine yönerge verip uygulamaları istenir.
• Oyun bitiminde yine arı kostümü giyilir. “Arı” adlı parmak oyunu oynanır.
Ben bir arıyım, (Eller ile anten hareketi yapılır.)
“Vız vız vız” diye uçarım. (Eller açılarak kendi etrafında dönülür.)
En güzel çiçeklerle konuşur, (Eller ile konuşma işareti yapılır.)
Onlardan bal yaparım. (Eller ile çalışma işareti yapılır.)
Balımı yiyen çocuklar,
Daha sağlıklı olurlar.
• Daha sonra “Mumi Yardımlaşıyor” adlı hikâye okunur. Ardından sınıfta bloklarla labirent yollar yapılır.
• Yolun çıkış kısmına koliden hazırlanan bal kovanı yerleştirilir. Labirent yollara bloklardan bal petekleri konur.
• Arı çocuklar sıra ile bal peteklerini toplayarak labirentte ilerler. Kovana ulaşır ve aldığı bloğu (bal peteğini) kovana koyarak geri döner.
• Oyun sıra ile tekrarlanır.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
ÖB A3 : K3
SDA A1 : K2
BA A9 : K3,4 • Alıştırma kitabındaki “Bal çok besleyici bir gıdadır.” ve “İrem ne hayal ediyor.?” konulu sayfalar yaptırılır.
• Daha sonra isteyen çocuklara eğik çizgi çalışmaları yaptırılır.
• Ardından eve gidiş zamanına kadar etkinlik köşelerinde serbest oyun oynanır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI Sevimli Faaliyetler Kitabı’ndaki “Davranış Tablosu” konulu 16. etkinlik evde yapılması için velilere gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
07.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K2
Amaç 2 : K1,8
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 3 : K1
Amaç 6 : K4
Amaç 11 : K4
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 3 : K1
Amaç 4 : K7
Amaç 12 : K1,2
Amaç 17 : K1
Dil Alanı
Amaç 4 : K3,7,8
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K7

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
SANAT
BA A3 : K1
BA A12 : K1
SDA A11 : K4
PMA A2 : K8
ÖB A1 : K7
• Sınıfa çeşitli boyutlarda, renklerde kutular getirilir. İçlerine aynı miktarda şekerler konur.
• Şeker kutuları çocukların sandalyesinin altına, üstüne, önüne ve arkasına yerleştirilir.
• Çocuklar sınıfa girdikten sonra kutuları fark etmeleri sağlanır. Kutulara dokunabilecekleri fakat açamayacakları söylenir.
• Çocuklar kutuları inceledikten sonra serbest olarak oynamaları istenir. Oyun sonunda sınıf toplanır. Eller yıkanır.
• Daha sonra her çocuğa “Senin hediye paketin sandalyenin neresinde?” sorusu sorularak cevap vermesi beklenir.
• Doğru cevabı veren çocuk paketi açarak şekerlerini yer.
• Daha sonra herkesten paketlerini incelemeleri istenir.
• Kutunun şeklinin bir dikdörtgen prizma olduğu belirtilerek kutu ile palyaço kukla yapacakları belirtilir.
• Kutular el işi kâğıdı ile kaplanır. Yün, düğme, ipler, pul, kumaş, kartonlar kullanılarak kuklalar yapılır. (Kutunun kapak bölümü altta olacak şekilde çalışma yapılır.)
• Palyaço kuklalara birer isim takılarak kukla gösterisi sunulur.
TÜRKÇE
MÜZİK
SDA A3 : K1
BA A3 : K1
BA A12 : K1
DA A4 : K3,7,8 • Daha sonra çocuklara sınıftaki eşyaların konumları ile ilgili sorular sorulur.
• Çocuklar kuklalarını konuşturarak cevaplar. Bütün çocuklara kuklasını konuşturma imkânı verilir. Ardından “Ellerim Başımda” adlı şarkı söylenir.
Ellerim Başımda
Ellerim başımda, başımın üstünde, / Ellerim omzumda, omzumun üstünde. / Ellerim yanımda,
Ellerim arkamda saklanıyorlar. / Kaldırınca yukarı parmaklarım uçar. / 1-2-3-4-5 / 1-2-3-4-5. / Şimdi ise sustular…
FEN VE MATEMATİK
OYUN VE HAREKET
BA A2 : K1
BA A4 : K7
BA A17 : K1
PMA A2 : K1
SDA A6 : K4
• Şarkının bitiminin hemen ardından çocuklardan gözlerini kapatmaları istenir.
• Ellerini öne doğru uzatmaları söylenerek her çocuğun avucuna bir miktar pamuk konulur.
• Çocuklardan gözlerini açmadan avuçlarındakinin ne olduğunu tahmin etmeleri istenir.
• Gözlerini açmaları istenir. Ellerinde tuttukları nesnenin pamuk olduğu söylenir.
• Pamuğun özellikleri (yumuşaklığı, rengi, kokusu, neye benzediği vb.) hakkında konuşulur.
• Önceden hazırlanan pamuğu anlatan poster incelenerek fen ve matematik köşesine bırakılır.
“Teker tokmak, teker tokmak yuvarlanalım.
Yumuşak sert bir şey bulalım…” diyerek çocuklar oyuna davet edilir.
• Yer minderleri uç uca yere serilir. Önüne sepet konur.
• Çocuklar arka arkaya sıralanarak minderin üzerinde ya da halının üzerinde dönerek yuvarlanır. Öğretmen sert, yumuşak zemin diyerek yönlendirir. Yuvarlanan çocuk yuvarlandığı zeminle aynı özellikte bir aracı alarak sepete bırakır. Çocuklardan “Ben yumuşak bir kukla koydum.” “Ben sert bir büyüteç koydum.” vb. cümleleri söylemeleri istenir.
• Çalışma sonunda her çocuğun aldığı oyuncağı yerine koyması istenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A2 : K1,2
BA A12 : K1,2 • Çocuklarla “Karakulak hediye paketlerinin neresinde duruyor?” ve “Çevremizdeki bazı nesneler yumuşak bazı nesneler serttir.” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Alıştırma bitiminde günün değerlendirmesi yapılır.
• Ardından eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI • Bir sonraki gün yapılacak etkinlik için çocukların küçülmüş kilotlu çoraplarını okula getirmeleri istenir.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Dede Maskesi Yapalım” adlı 107. etkinlik evlere gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
08.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K8,12,13
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K9
Amaç 9 : K2
Amaç 11 : K1,3,7,8
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 4 : K9
Dil Alanı
Amaç 4 : K2,3,4,8
Amaç 5 : K5
Amaç 8 : K5
Özbakım Becerileri
Amaç 4 : K1

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
DRAMA
SDA A6 : K9
BA A2 : K2
DA A4 : K2,3,4,8
DA A5 : K5
• Çocuklar belli bir süre etkinlik köşelerinde serbest oyun oynar.
• Ardından çocuklar etkinlik masalarına otururlar.
• Önceden istenilen çocukların küçülmüş külotlu çorapları çocuklara dağıtılır.
• Hazırlanan renkli ponponlar, altı yapışkanlı yıldız, çiçek vb. figürler çocuklara dağıtılır.
• Çorapların uç kısımları kesilerek bağlanır. Bacak yerlerine elyaf doldurulur.
• Daha sonra şapkalar verilen malzemelerle süsletilerek şapkalar çocuklara taktırılır.
• Ardından çocuklara, “Bu şapkaları takınca neye benzediniz?” sorusu sorulur.
• “Kimler şapka takar?”, “Şapka çeşitleri nelerdir?” gibi sorularla şapkalar tanıtılmaya çalışılır.
• Daha sonra çocuklar şapkalarını takarak palyaço taklidi yapar. Sonra çocuklardan minderlere uzanmaları istenir.
• “Gözlerini kapat. Çok sakinsin. Çevredeki sesleri dinle. Şu anda bir çocuk parkındasın. Çevredeki oyuncaklara dikkatle bak. Bineceğin oyuncağı seçiyorsun. Evet şimdi atlıkarınca yapma zamanı” denilir ve 10’a kadar sayıp çocukların gözlerini açarak yerlerine geçmeleri istenir.
SANAT
MÜZİK
PMA A2 : K8,12,13
SDA A11 : K1,3
BA A4 : K9
ÖB A4 : K1

• Çocuklara “Binmekten hoşlanacağınız bir atlıkarınca hazırlayalım.” denir.
• Fon kartonundan çift yönlü ayakta durabilecek hayvan modelleri çizilir.
• Kesme katlama tekniği ile hayvanların hazırlanmasına rehberlik edilir.
• İki tane plastik tabak ters-düz (iç-dış) olarak maşa raptiye ile orta yerinden birleştirilir.
• Dış bölümü üstte olan tabağa hazırlanan hayvan figürleri yapıştırılır.
• Diğer tabak kenarlarından tutulup döndürülerek hayvanlar hareket ettirilir.
• Çalışmasını tamamlayan çocukların burunları kırmızı yüz boyası ile boyanır.
• Neden yüzlerini boyadığımızı tahmin etmeleri istenir.
• Hazırlanan şapkalar takılır. Hareketli ritmi olan “Palyaço” şarkısı teypten dinlenerek dans edilir.
Palyaço
Düşe kalka, düşe kalka, düşe kalka koşuşuruz, Çocukların gözdesiyiz, Askılıdır pantolonumuz,
Şaka yollu, şaka yollu, şaka yollu konuşuruz. Güldürüde biz öndeyiz. Kocamandır papyonumuz.
Pinpon topu burnumuzla, Pinpon topu burnumuzla Tüm dünyanın gözünde biz,
Biz sevimli palyaçoyuz. Biz sevimli palyaçoyuz. Neşe veren palyaçoyuz.
• Çocukların serbest olarak dans etmelerine izin verilir.
• Ardından çocuklara çok yoruldukları, dinlenmeleri için minderlere oturmaları söylenir.
TÜRKÇE
OYUN VE HAREKET
SDA A9 : K2
SDA A11 : K7,8
DA A8 : K5
DA A4 : K3,4 • Hacivat-Karagöz kukla gösterisi için sahne hazırlanır.
• Çocuklarla birlikte kuklalar kullanılarak parkta uyulması gereken kurallar ve sebepleri hakkında sohbet edilir.
• Sonra çocuklar sıra ile çağrılarak kuklalarını konuşturmaları ve “Parkta oyun oynarken nelere dikkat etmeliyiz?” sorusuna cevap vermeleri sağlanır.
• Her çocuk kuklaları konuşturduktan sonra üçerli gruplar oluşturulur.
• Sınıfta bir sahne alanı oluşturulur.
• Çocuklar gruplar hâlinde sahneye alınarak arkadaşlarını komik hareketlerle güldürmeleri istenir.
• Daha sonra en komik grup seçilerek alkışlanır.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A2 : K1,2 • Çocuklarla alıştırma kitabındaki “Kerem ile İrem dedesini çok seviyor.” ve “Murat Bey, çocuklarını parka götürmek için evden çıktı.” alıştırma sayfaları yapılır.
• Ardından hazırlanan eğik çizgi çalışmalarına yönelik sayfalar çocuklara yaptırılır.
• Etkinlik bitiminde köşelerde serbest oyun oynanır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Plan açısından;
AİLE KATILIMI • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Keselim, Katlayalım, Kümes Hayvanları Yapalım” adlı 108. etkinlik evlere gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
09.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K8,12,13,14
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 10 : K1
Amaç 11 : K3,7,8
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 11 : K2,3
Dil Alanı
Amaç 4 : K6,7
Amaç 8 : K1,2,3,4,5
Özbakım Becerileri
Amaç 5 : K2

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
OYUN VE HAREKET
SDA A10 : K1
SDA A11 : K3
PMA A2 : K8
BA A11 : K2,3
• Mümkünse sınıfa bir vitrin mankeni getirilir.
• Postacı kıyafeti giydirilip üzeri büyük bir kumaş parçası ile örtülür.
• Masaya içi boş bir çanta konulur.
• Evcilik köşesine bir postacı şapkası konulur.
• Sınıfa giren çocuklar üzeri örtülü mankeni merak ettikleri için bunun ne olduğu hakkında çeşitli sorular sorarlar. Merak duygularını arttırmak için “Öğrenmek için biraz daha beklemelisiniz?” denir.
• Çocuklar kendi kurdukları oyunları oynarken “Masada bir çanta var, hanginize ait?” sorusu sorulur. Çantanın sahibinin örtünün altında olabileceği sorusunu sormaları sağlanır.
• Bir müddet sonra evcilik köşesine yerleştirilen şapkaya dikkatleri çekilir.
• Yine sahibinin örtünün altında olabileceği sonucuna vardırılır. Sınıf toplanarak çocuklar masadaki yerlerine oturur.
• Çocuklara “Çantasını ve şapkasını bulduk, sizce bu örtünün altında kim olabilir?” sorusu tekrar sorulur.
• Postacı cevabını aldıktan sonra örtü açılır. “Şapkayı başına, çantasını omzuna asalım.” denir.
• Postacının çevresinde “Postacı” şarkısı söylenerek dans edilir.
• Ardından “Mektup Taşıma Yarışması” yapılır.
• Çocuklar ikişer eşleştirilerek sıra ile mektup taşıyarak yarış yapılır.
FEN VE MATEMATİK
DRAMA
SANAT
ÖB A5 : K2
SDA A11 : K3
DA A8 : K1,2,3,4,5
PMA A2 : K12,13,14
BA A2 : K1,2

• Gerekli idari izin işlemlerini aldıktan sonra bir tül perde dekorasyon mağazasına gezi yapılır.
• Öncelikle perde ve tül desenleri dikkatle incelenir. (İncelik, kalınlık, parlak, mat vb.)
• Perde imalatçısına bir perdeyi nasıl hazırladıkları aşama aşama anlattırılır. (Perde ölçüsü alma, odaya, ofise uygun kumaşları seçme, kumaşlardan renk ve desen seçme vb.)
• Perde çeşitlerine (Klasik tül perde, stor perde, jaluzi perde…) bakılır.
• Gezi tamlandıktan sonra çocuklarla birlikte okula dönülür.
• Çocuklarla gezi hakkında sohbet edilir.
• Daha sonra gözlerini kapatmaları, rahatlamaları ve kendi odalarındaki perdeyi düşünmeleri istenir.
• Ardından perdelerinin yerine daha önce hiç görülmemiş bir perde astıklarını hayal etmeleri istenir.
• Sonra çocuklara kâğıtlar dağıtılır.
• Verilen kâğıtlara düşündükleri ve daha önce görülmemiş perdeyi çizmeleri ve boyamaları istenir.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Keselim, Katlayalım, Kurbağa Başı Yapalım” adlı 109. etkinlik çocuklara yaptırılır.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
DA A4 : K6,7
SDA A11 : K7,8
• Çocuklarla birlikte bilinen şarkılar tekrarlanır.
• Zambak müzik CD’sinden “Posta Güvercini” adlı şarkı dinletilir.
• Şarkılara müzik aletleri eşliğinde ritim tutulur.
• Daha sonra çocuklara alıştırma kitapları dağıtılır.
• Kitaptaki “Karakulak’ın elinde hangi rakam yazıyor?” ve “Eda Hanım çocuklarının odası için ilginç bir perde alacak.” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Plan açısından;
AİLE KATILIMI • Pazartesi yapılacak etkinlik için çocukların pijamalarını giyerek okula gelmeleri istenir.
• Evlerinden birer tane tabak getirmeleri istenir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
12.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K4
Amaç 2 : K6,15
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 3 : K4
Amaç 6 : K9,10
Amaç 9 : K2
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K1,2,3,4
Amaç 6 : K1,2,3,6
Amaç 16 : K3
Dil Alanı
Amaç 3 : K1
Amaç 4 : K8
Özbakım Becerileri
Amaç 4 : K1,2,3,4

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
DRAMA
SDA A3 : K4
SDA A9 : K2
DA A4 : K8
ÖB A4 : K1,2,3,4
• Çocuklara bir gün önceden okula pijamalarını giyerek gelmeleri söylenir.
• Öğretmen de okula uygun bir pijama getirerek giyer.
• Çocuklar “Günaydın!” diyerek sınıfa alınır.
• Çocukların pijamaları ile nasıl oyunlar kuracakları gözlemlenir.
• Serbest olarak oynamalarına rehberlik edilir.
• Toplanma zamanı ardından çocuklarla birlikte yatmaya hazırlık aşamalarının öykünmeleri yapılır.
• Pijama giyme, el-yüz, ayak yıkama, dişleri fırçalama vb. Esneme, esnerken ağzını kapatma vb. taklitlerden sonra yatağa girip uyuma draması yapılır.
• Öğretmen uyuma öykünmesi yapan çocuklara “Mırmır’ın Rüyası” adlı hikâyeyi okur.
• Çocuklar bir süre dinlendirilir.
TÜRKÇE
OYUN VE HAREKET
BA A16 : K3
BA A3 : K1
PMA A1 : K4
DA A3 : K1
SDA A6 : K9,10

• Çocuklar daire şeklinde otururlar.
“Gece ile gündüz, / Birinde dinlenirim. / Diğerinde çalışırım, / Geceleri uykuyu. / Gündüzleri çalışmayı,
Çok severim. / Erken yatarım, / Erken kalkarım. / Hep sağlıklı yaşarım.” şiiri okunur.
• Daha sonra “Esneme Zinciri Oluşturma” adlı oyun oynatılır.
• Çocuklar sırasıyla esner ve “Esniyorum, çünkü….” cümlesini tamamlar. Cümleleri mümkünse not alınır.
• Ardından bir köpek maskesi ve bir kemik hazırlanır. “Köpeğim Uyan” adlı oyun oynanır.
• Çocuklardan sandalyelere halka oluşturacak şekilde oturmaları istenir.
• Bir ebe seçilerek köpek maskesi takılır.
• Halkanın ortasına bir minder konur.
• Ebenin mindere yatıp uyuması söylenir. Bu arada bir çocuğa kemiği saklaması söylenir. Ve “Köpeğim Uyan” diyerek ebe uyandırılır. Ebe esneyerek uyanır. Ve kemiği aramaya başlar.
• Halkadaki çocukların ebe kemiğe yaklaştığında “Sıcak, sıcak, …” kemikten uzak bir yerde durduğunda “Soğuk, soğuk, …” diyerek yönlendirmeleri istenir.
• Çocukların sırayla ebe olmaları sağlanır. Kedi, köpek, kuş, aslan, at vb. hayvanların esneme taklitleri yaptırılır.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
SANAT
BA A3 : K2,3,4
BA A6 : K1,2,3,6
PMA A2 : K6,15
• Çocukların evden getirdikleri tabaklar masalarda sergilenir.
• Çocukların dolaşarak tabakları incelemeleri istenir.
• Tabakları kaç değişik biçimde gruplayabileceklerini bulmalarına rehberlik edilir. (Boyutlarına, şekillerine, desenlerine, yapıldığı malzemelere göre.)
• Çocuklardan tabakları şekli, deseni ve yapıldığı malzemeye göre yan yana dizmeleri istenir.
• Tabaklar birlikte sayılır.
• Her tabak grubu için farklı renk legolar alınır.
• Tabak sayısı kadar lego üst üste taktırılır.
• Daha sonra kâğıt tabaklar hariç diğerleri kaldırılır.
• Kâğıt tabaklar masalara dağıtılır.
• Tabaklar delinip, bağlanarak bir ipe dizilir. İpin uç kısmına tabak sayısı kadar çatal ya da kaşık bağlanır. Mobil yapılır.
• Ardından çocuklara alıştırma kitabındaki “İrem tabakları inceliyor.” ve “Eda Hanımın çok uykusu gelmiş.” konulu alıştırma sayfaları yaptırılır.
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Keselim, Katlayalım, Yumurta Yapalım” adlı 110. etkinlik evlere gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
13.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K7,8
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K9,10
Amaç 9 : K3
Amaç 11 : K5,6
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K2,4
Amaç 4 : K9
Amaç 5 : K1,2,3,4
Amaç 17 : K1
Dil Alanı
Amaç 3 : K1,2
Amaç 5 : K5
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K5,7

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A3 : K2,4
BA A5 : K1,2,3,4
ÖB A1 : K5,7
• Çocuklar gelmeden önce sınıfın bütün dolap kapakları, camları, oyun sepetlerinin ağzı açılır.
• Boya kutularının kapakları, tükenmez kalemlerin kapakları açılır. Çocukların dikkatini çekecek bir şekilde yerleştirilir.
• Sınıfa girince dağınıklık ve her şeyin açık olmasından dolayı şaşıran çocuklarla nesnelerin durumu hakkında konuşulur. Kaç tane nesnenin açık olduğu sayılır. Nesneler teker teker kapatılır. Kapatma işlemlerinin ardından çocukların serbest olarak oynamalarına izin verilir.
• Toplanma saatinin ardından masadaki yerlerine geçmeleri istenir.
• Çeşitli kapaklar getirilerek masalara dağıtılır.
• Çocuklara kapakların niçin yapıldığı sorulur. Şişe kapakları ile ilgili sorular sorulur.
• Bu kapak neye ait olabilir? Bu kapağın şişesinin şekli nasıl olabilir? vb.
• Çocukların eline aldıkları kapak hakkında tahminlerde bulunmalarına rehberlik edilir.
• Kapaklara ait şişeler çıkarılır. Şişe ve kapaklarını eşleştirmeleri istenir.
• Daha sonra her çocuğa birer şişe ya da kavanoz verilir.
• Kavanozların içine farklı sayılarda nohut ve fasulye koymaları istenir.
• Daha sonra çocuklara alıştırma kitabındaki “İrem, Kerem ve Karakulak bahçede oyun oynuyorlardı.” ve “Kapağı kapalı olan çaydanlıkları çember içine alalım.” konulu sayfalar yaptırılır.
MÜZİK
SANAT
SDA A11 : K5,6
SDA A9 : K3
PMA A2 : K7,8
BA A17 : K1
BA A5 : K5
• “Orman” adlı şarkı ritim tutularak söylenir.
“Dağlar ardında, Yağmur yağarmış,
Bir orman varmış. Güneş açarmış.
Orda bütün insanlar, Orda bütün insanlar,
Mutlu yaşarmış. Mutlu yaşarmış…
• Şarkı birkaç kez tekrar edilir. Şarkıyla ilgili sorular sorulur.
• Ardından şarkının resmini yapmaları istenir.
• Yapılan resimler olayların oluş sırasına göre sıralanır.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Üç Boyutlu Ağaç Yapalım” adlı 111. etkinlik çocuklara yaptırılır.
TÜRKÇE
OYUN VE HAREKET
DA A3 : K1,2
BA A4 : K9
SDA A6 : K9,10
• Sıralanan resimler panoya asılır.
• Her çocuğun zamanla ilgili kavramları ve ekleri doğru kullanarak olayları hikâyeleştirerek anlatmalarına rehberlik edilir. Daha sonra;
“Ormandaki yavru kuş, (Elle kuş gagası gibi yapılır.)
Guguk guguk ötermiş.
Ağaçları canlıları, (Ellerimizle büyük bir daire çizelim.)
Koruyalım diye dua edermiş.” adlı parmak oyunu oynanır.
• Ardından “Ne yapalım?” adlı oyun birlikte oynanır.
• Sayışmayla bir ebe seçilir. Çocuklarla halka olup, el ele tutuşulur. Ebe halkanın ortasında bekletilir.
“Ne yapalım, ne yapalım, / Siz söyleyin biz yapalım. / Haydi şöyle oynayalım, / Ebe yapsın biz yapalım.” diyerek şarkı söylenir. (Ebenin açma kapama ile ilgili öykünmeler yapması istenebilir.)
“Ellerimi açarım, ellerimi kaparım. / Gözlerimi açarım, gözlerimi kaparım. / Perdeyi açarım, perdeyi kaparım.
• Ebenin yaptığı öykünmeyi halkadaki çocukların da yapması istenir.
• Daha sonra ebenin kendi yerine başka bir ebe seçmesi istenir.
• Seçilen ebeden öykünmeler yapması istenir.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Plan açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
14.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K7,8,9
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K2,9,10
Amaç 10 : K3
Amaç 11 : K2
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 3 : K3,4
Amaç 5 : K3,9
Amaç 10 : K1
Dil Alanı
Amaç 5 : K3
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K7

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
TÜRKÇE
SDA A10 : K3
BA A2 : K1
BA A3 : K3,4
DA A5 : K3
• Yöresel bir giysi giyerek sınıfa girilir.
• Çocuklardan bu giysinin diğer giysilerden farkını söylemelerine rehberlik edilir.
• Yöresel giysilerin özelliklerini algıladıkları gibi söylemeleri istenir. Giysimizdeki aksesuarların ismi söylenir.
• Daha sonra bir halk oyunu CD’si çocuklarla birlikte seyredilir.
• Kızlar ve erkeklerin kendi içinde aynı şekilde giyindikleri gösterilir.
• Ardından çocuklar serbest bırakılarak oyun oynamalarına izin verilir.
• Oyunlarında izledikleri halk oyunları hareketlerini uygulamaları istenir. Toplanma zamanından sonra,
“Tik tik tak tak, / Tiki tiki tak tak.. / Etrafına bir bak, / Bütün çocuklara.” denilerek çocuklar masalara oturtulur.
• Çocuklara çeşitli bilmeceler sorulur. Bilmeceyi doğru olarak cevaplayanlardan masal anlatmaları istenir.
• Masalını anlattıktan sonra istediği bir arkadaşına dönerek “Giysinde hangi desenler var?” sorusu sorulur.
• Çocuklara sabah seyredilen CD’de görülen kıyafetlere benzer giysiler” giydirilir.
OYUN VE HAREKET
SANAT
ÖB A1 : K7
SDA A11 : K2
SDA A6 : K2,9,10
PMA A2 : K7,8,9
• Yöresel giysileri giydirilen çocuklarla “Patlıcan oymadın mı?”adlı oyun oynanır.
Patlıcan oymadın mı? Dön dön dönelim,
Tadına doymadın mı? Sırt sırta verelim.
Kınama anneciğim. Vur elleri ellere,
Sen çocuk olmadın mı? Koy elleri bellere.
• Çocukları ikişerli eşleştirerek sözlere uygun hareketler yapmaları istenir.
• Oyunun ardından çocuklardan masadaki yerlerine geçmeleri istenir. Strofor baskı yöntemiyle desen oluşturulur. Çeşitli büyüklükte renkli ya da beyaz pamuklu kumaşlar hazırlanır. Çeşitli çiçek motifler, geometrik şekiller, hayvan motifleri bulunan kalıplar hazırlanır. Çocuklara 10x15 cm ebadında beyaz strofor dağıtılır.
• Hazırlanan kalıpları alarak strofor üzerine şekil çıkarması istenir.
• Çizgilerin üzerinden makas ya da kalem ucuyla deldirilir. Oluşan şekilleri kumaş boyası ile boyatarak baskı yapmaları, desenler oluşturmaları söylenir.
• Çalışma bitiminde desenler üzerinde konuşulur.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Parmak Boyası İle El Ağacı Yapalım” adlı 112. etkinlik çocuklara yaptırılır.
MÜZİK
BA A2 : K2
BA A10 : K1
• “Elbiselerim” şarkısının sözleri değiştirilerek söylenir.
• Şarkıda adı geçen desen grubundan giysisi olan çocuğun ortaya geçerek özgün dans etmeleri istenir.
Elbiselerim
“Hep çiçekli giysilerim. Hep kareli giysilerim. Hep puanlı giysilerim.
Ben bu deseni pek çok severim. Ben bu deseni pek çok severim. Ben bu deseni pek çok severim.
Baharı cicim çok sevdiğim için, Çizgileri cicim çok sevdiğim için, Çemberi cicim çok sevdiğim için,
Hep çiçekli giysilerim Hep kareli giysilerim. Hep puanlı giysilerim.
• Çocuklardan giysilerinde bulunan desenlerin benzer yönlerini bulmaları ve anlatmaları istenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A5 : K3,9 • Çocuklarla çalışma kitabındaki “Ayşe Nine İrem’e elbise dikecek.” ve “Sence Ayşe nine İrem’e hangi kumaştan elbise dikmiş olabilir?” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Daha sonra eve gidiş zamanına kadar köşelerde serbest oyun oynanır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Plan açısından;
AİLE KATILIM • Sevimli Faaliyetler Kitabı’ndaki “Domino” konulu 17. etkinlik evde yapılmak üzere ailelere gönderilir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
15.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K1
Amaç 4 : K1,4
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K4,9
Amaç 9 : K4
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K1
Amaç 6 : K1
Dil Alanı
Amaç 1 : K4
Amaç 5 : K4
Amaç 6 : K1,3
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K1
Amaç 4 : K1

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
SANAT
PMA A4 : K1,4
SDA A6 : K4
SDA A9 : K4
BA A3 : K1
BA A6 : K1
• Sınıfa birkaç saksı çiçek getirilir. Bunlar fen ve matematik köşesine konulur.
• Ayrıca farklı renkte üçer tane araba getirilerek sınıfın ortasına konulur.
• Çocuklar bir süre serbest oyun oynar. Çocuklara “Yeşil renkli arabaları park et.”, “Sen sarı renkli arabaları park et.” vb. gibi yönergeler verilir.
• Daha sonra fen ve matematik köşesine gidilir. Boş toprak saksılarla neler yapabileceği sorulur.
• Tahminlerde bulunmaları sağlanır.
• Toplanma zamanı geldiğinde herkese sorumluluk vererek sınıfın daha çabuk ve düzenli bir şekilde toplanmasına rehberlik edilir. Sanat etkinliği için masalara oturulur.
• Kil hamurundan saksı yapımı çocuklara gösterilir. Saksılar kuruduktan sonra boyanarak verniklenir.
FEN VE MATEMATİK
TÜRKÇE
SDA A6 : K4,9
SDA A9 : K4
ÖB A1 : K1
DA A5 : K4
DA A6 : K1
• Yapılan boş saksılara çiçek tohumları ekilerek sulanır.
• Saksılar fen ve matematik köşesine yerleştirilir. Çocuklara “Bu çiçeklerin sahipleri artık sizlersiniz. Onlara düzenli olarak su vermelisiniz. Ayrıca çiçekler sevgi de ister. Onların büyümesi için çiçeklerimizi sevmeliyiz.” denir.
• El-yüz temizliği yapıldıktan çocuklar minderlere oturur. “Çiçek çocuk, çocuk çiçek” adlı şiir okunur.
Çocuk çiçek gibi kokar,
Çiçek çocuk gibi.
Çocuğu çiçek ile çarpın tomurcuk,
Çiçeği çocuk ile çarpın yumurcak çıkar.
Çiçeğe suyunu, güneşini, toprağını, gübresini… F. ERUÇAR
• Şiir üzerine çocuklarla sohbet edilir.
• Ardından “Yaşlı Tavşan” adlı masal okunur.
MÜZİK
DA A1 : K4
• “Bahçemizde Gül Açar” adlı şarkı Zambak müzik CD’sinden dinletilir.
Bahçemizde gül açar,
Çardaklara sarılır… çocuklar sınıfta şarkının sözlerini tekrar ederek dolaşırlar.
OYUN VE HAREKET
DRAMA
SDA A6 : K9
ÖB A4 : K1
• Daha sonra “Zıldırzıp Çiçek Açtı” adlı oyun oynanır.
• Çocuklardan el ele tutuşarak halka oluşturmaları ve sonra ellerini bırakmaları istenir.
• Çocuklara iki yönerge karışık olarak söylenir. “Zıldırzıp çiçek açtı.”, “Zıldırzıp çiçek açmadı.” çiçek açtığı söylenince ayakta olmaları, çiçek açmadığı söylenince çömelerek oturmaları istenir.
• Oyun tamamlandıktan sonra çocuklardan yere uzanmaları istenir.
• Gözlerini kapatmaları ve yüzlerine konacak mutluluk çiçeğini beklemeleri söylenir.
• Yüz boyası ile sıra ile her çocuğun yüzüne çiçek motifleri çizilir.
• Bu sırada da “Her çocuğun bir mutluluk çiçeği varmış. Gözlerini kapatarak dinlenmeyi seven çocukların yanaklarında açarmış. Kokusu her çocuk için mis gibi olurmuş.” denilir ve yüzüne çiçek çizilen çocuklardan gözlerini açmaları istenir. Daha sonra bu masalı çocuklardan tamamlamaları istenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
PMA A1 : K1
DA A6 : K3 • Çocuklara çalışma kitabındaki “İrem çiçekleri çok seviyor.” ve “Eda Hanım çiçekleri renk sırasına göre dizmek istiyor.” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Alıştırma bitiminde eve gidiş zamanına kadar “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Yırtma, Yapıştırma Tekniği İle Aslanı Tamamlayalım” adlı 113. etkinlik çocuklara yaptırılır.
• Etkinliğini bitiren çocuklar eve gidiş hazırlıkları yapar.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Plan açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
16.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K3,4,5,6,7,8
Amaç 2 : K13,14
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2 : K1
Amaç 5 : K2
Amaç 11 : K5
Amaç 15 : K1,2
Bilişsel Alan
Amaç 6 : K1,2,3,4
Amaç 20 : K1,2
Dil Alanı
Amaç 4 : K7
Amaç 5 : K5
Özbakım Becerileri
Amaç 4 : K1

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
TÜRKÇE
SDA A2 : K1
SDA A5 : K2
SDA A15 : K1
BA A20 : K1,2
• Öğretmen sınıfa bir asker gibi yürüyerek girer.
• “Sağ-sol” diyerek adımlar düzene konulur. Çocuklar da öğretmenin arkasından yürüyüşe katılır.
• Onlara birer asker oldukları söylenir. Asker gibi selam vererek sıraya geçmeleri istenir.
“Nasılsın asker? / Sağ ol / Sen de sağ ol / Şimdi serbest olarak oynayabilirsin asker.” diyerek serbest oynamaları sağlanır.
• Toplanma zamanından “Örümcek Teyze” adlı parmak oyunu oynanır.
Örümcek teyze yuvasından çıkmış, Karnı doyunca neşesi gelmiş,
Bir dala tırmanmış, tırmanmış. Başlamış oynamaya şıkır şıkır.
Derken karnı acıkmış, Birden rüzgâr esmiş,
Bir yaprak yemiş kıtır kıtır. Örümcek yuvasına dönmüş.” diyerek sohbet saatine geçilir.
• Daha sonra Atatürk’ün kişisel özellikleri ve hayatıyla ilgili bilgileri kukla ile anlatılır.
“Çanakkale içinde aynalı çarşı
Anne ben gidiyorum düşmana karşı”
Ooof gençliğim eyvah…” Çanakkale türküsü teypten dinlenerek çocuklara tekrar ettirilir.
• Ardından “Haydi askerlerim, canlı ve dinamik olmalıyız.”denilerek hareket yapılır.
OYUN VE HAREKET
SANAT
PMA A1 : K3,4,5,6,7,8 PMA A2 : K13,14
BA A6 : K1,2,3,4 • Tırmanma, engellerden atlama, yuvarlanma, sürünme için uygun parkurlar hazırlanarak hareketler yaptırılır.
“Dik duralım, / Jimnastiğe hazır olalım. /1, 2, 3, 4 sayalım, / Jimnastiğe hazır olalım.” denilerek hareket yapılır.
• Sonra çocuklar masalarda toplanır. Masalara çeşitli büyüklük ve renkte boncuklar ve ip konulur. Beş tane kırmızı boncuk, beş tane büyük boncuk, beş tane yassı boncuk vb… Çalışmalar sırasında çocukların doğru gruplamalar yapıp yapmadıkları kontrol edilir. Kolyeler tamamlandıktan sonra çocukların boyunlarına takılır.
• “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Tavşan Şapkası Yapalım” adlı 115. etkinlik çocuklara yaptırılır.
MÜZİK
DRAMA
SDA A11 : K5
SDA A2 : K1
ÖB A4 : K1
DA A4 : K7
DA A5 : K5
• Söz ve müziği M. DİNÇER’e ait olan “Atatürk’ü Severim” adlı şarkı söylenir.
Atatürk’ü severim, Atatürk’ü severiz,
Atatürk’ü severim. Atatürk’ü severiz.
Sevgi dolu yüreğim, Annem, babam, hepimiz,
Atatürk’ü severim. Atatürk’ü severiz.
• Sonra çocuklardan sınıfın her köşesine dağılmaları ve yere yüzükoyun yatarak kollarını çapraz bağlayıp başlarına yastık yapmaları istenir. Aşağıdaki drama uygulanır.
Küçük Tırtıl Uyanıyor
“Hepiniz küçük bir tırtılsınız. Yumuşacık tüylü bir tırtıl… Karnınız acıktı, hem de çok acıktı… Yanı başınızda taze dut yaprakları var. Onlardan yiyebilirsin. Kıtır kıtır yaprakları yiyorsun. Karnın doyuncaya kadar ye. Büyüyorsun. Oldukça iri bir tırtıl oldun. Şimdi dinlenme zamanı. Kendine ipekten bir yuva ör. Vücudun ipek yuvanın içinde sıcacık oldu. Uykun geldi. Mışıl mışıl uyuyorsun… Haydi çok uyudun, artık uyanma zamanı. İpek evde hareket edemiyorsun, bir an önce dışarı çıkmak istiyorsun. Haydi biraz kıpırda, gayret et… Dışarı çıkacak bir çıkış buldun. Küçük tırtıl sen muhteşem bir kelebek oldun. Haydi kırlara uçma zamanı…” N. AYÇİÇEK
• Çocuklardan yerlerinden kalkarak bir kelebek gibi uçma taklidi yapması ve bir çiçeğe (sandalyeye) konması istenir. Her çocuğa kanatlarının ne renk olduğu sorulur. Kelebeklerin neler hissettiklerini anlatmaları istenir.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A20 : K1,2
SDA A15 : K1,2 • Sonra çalışma kitabındaki “Kerem ile İrem bahçede oynuyorlardı.”, “Çevremizde birçok böcek yaşar.” ve “Çanakkale Savaşı” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Alıştırma bitiminde kitap genel olarak incelenerek evlere götürülür.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
19.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 1 : K5
Amaç 2 : K8,13,14
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K9,10
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 3 : K1
Amaç 4 : K9
Amaç 7 : K4
Dil Alanı
Amaç 5 : K3
Amaç 8 : K1
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K1

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
FEN VE MATEMATİK
DA A8 : K1
BA A3 : K1
ÖB A1 : K1
• Öğretmen, çocuklar sınıfa gelmeden ilkbahar mevsimine ait resimleri sınıfa asar.
• Çocuklar geldiğinde “Günaydın!” denilerek karşılanır.
• Asılan resimlere çocukların dikkatleri çekilir.
• Tüm çocuklar sınıfa geldiğinde bahçeye çıkılır.
• Çocuklara doğadaki tüm değişiklikler izletilir.
• Kırların yeşermesi, dalların tomurcuklanması, doğanın çiçeklerle süslenmesi anlatılıp, mis gibi bahar kokusunu derin bir nefes alarak hissetmeleri sağlanır. Kuş sesleri dinletilir. Büyüteçle karıncaları, böcekleri incelemeleri istenir.
• Ardından sınıfa geri dönülür, sınıfa gelindiğinde çocuklarla gördükleri hakkında konuşulur.
• Mevsimlerin nasıl oluştuğu basit bir şekilde çocuklara anlatılır.
SANAT
PMA A2 : K8,13,14
• Öğretmen, çocuklara çevredeki ağaçların ilkbahar mevsiminde nasıl değişiklikler geçirdiğini sorar.
• Ağaçlar hakkında çocuklarla yapılan konuşmanın ardından “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Keselim Yuvarlayalım, Bahar Ağacı Yapalım” adlı 114. etkinlik yaptırılır.
• Etkinlik bitiminde tüm ağaçlar bir araya getirilerek proje çalışması olarak da değerlendirilebilir.
TÜRKÇE
DA A5 : K3
BA A4 : K9
Çocuklar, rahat edebilecekleri bir şekilde minderlere oturtulurlar. “İlkbahar” adlı şiir söylenir.
İlkbahar
İlkbahar geliyor, Kuzular meleşiyor,
Kırlar yeşilleniyor. Kuşlar cıvıldaşıyor.
Çiçekler açıyor, İlkbahar geliyor,
Neşe saçıyor. Neşe saçıyor.
• Şiir birkaç kez tekrar edildikten sonra “Tintin Kaplumbağa” adlı hikâye çocuklara anlatılır.
OYUN VE HAREKET
SDA A6 : K9,10
PMA A1 : K5
• Çocukların, gözlem yapabilmelerine de olanak sağlayan “Gölgem Oyunu” oynanır.
• Oyun güneşli bir havada bahçede oynanabilir.
• Çocuk sayısına göre bir yer belirlenir.
• Oyun sırasında bu alanın dışına çıkılmaz.
• Çocuklar sayışarak aralarından bir ebe seçerler.
• Ebe, arkadaşlarını kovalayarak, birinin gölgesine basmaya çalışır.
• Kimin gölgesine basarsa, ebelikten kurtulur.
• Gölgesine basılan veya oyun alanının dışına çıkan çocuk ebe olur.
• Oyun çocukların istekleri doğrultusunda sürdürülür.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A2 : K1,2
BA A7 : K4
• Öğretmen çocukları masalara alarak alıştırma kitaplarını dağıtır.
• Alıştırma kitaplarının 6. kitapları olduğuna çocukların dikkati çekilir.
• Ardından “Çıkartmaları ağaçta belirtilen yerlere yapıştıralım.” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
• Çalışma sayfasının yapımından sonra öğretmen, çocuklara değişik renk tonların bulunduğu kartlar dağıtır. Çocuklardan örneğin: yeşil rengi açıktan-koyuya doğru sıralamalarını ister. (Kartları çocukların arkalarına takarak, sınıftan bir çocuğu seçerek sıralamaları da istenebilir.)
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
20.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K8,15
Amaç 5 : K2
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 2 : K4
Amaç 4 : K1
Amaç 6 : K9
Amaç 9 : K4
Amaç11 : K4
Bilişsel Alan
Amaç 2 : K1,2
Amaç 3 : K1,2,3
Amaç 4 : K9
Dil Alanı
Amaç 3 : K1
Amaç 4 : K2,7
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K1,2,3

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
SANAT
BA A3 : K1,2
BA A2 : K1,2
PMA A2 : K8,15
SDA A11 : K4
ÖB A1 : K1,2,3
• Çocuklar sınıfa gelmeden önce çiçek kokulu bir oda spreyi ile sınıfın havası değiştirilir.
• Öğretmen, çocukları “Günaydın!” diyerek karşılar.
• Sınıfa gelindiğinde çocuklar sınıftaki değişik kokuyu fark ederler.
• Öğretmen, eline bir sepet alarak içerisine çiğdem, lale, mor sümbül, karanfil, papatya vb. çiçekler yerleştirir. Çiçeklerin adları söylenerek çocuklara tanıtılır. “Almak isteyen var mı?” diye sorulur.
• Çocukların çiçekleri alarak incelemeleri istenir. (Renkleri, yaprakları, görünüşleri, yaprak dizilişleri, sayısı vb.)
• Daha sonra yumurta kartonları çiçek motifi şeklinde kesilerek her çocuk için üçer tane hazırlanır.
• Parmak boyaları kullanarak boyamaları istenir. Çiçeklerin orta bölümlerine yünlerle ponpon ya da kumaşlarla küçük toplar hazırlanır ve kurumaya bırakılır.
• Çiçekler pipetlere yapıştırılarak tamamlanır.
MÜZİK
DA A4 : K2
• Daha sonra çocuklar ellerini yıkayarak minderlere otururlar.
• İlkbahar mevsiminin özelliklerinden bahsedilir.
• Doğada meydana gelen değişiklikler hakkında konuşulur. Ardından ilkbahar şarkısı söylenir.
“Mis gibi kokuyor çiçekler,
Vızır vızır uçuyor böcekler.
Beyaz papatyalar,
Kırmızı gelincikler.
Bahar gelince doğayı süsler.
OYUN VE HAREKET
DRAMA
SDA A6 : K9
BA A4 : K9
DA A3 : K1 • Çocuklar halka şeklinde oturtulur.
• “İsim Zinciri” adlı oyun oynanır. Öğretmen bir çocuk ismini söyler. Adı söylenen çocuktan kendi adını söyleyerek bir ikinci arkadaşının ismini söylemesi istenir. Adı söylenen diğer çocuktan kendinden önceki çocuğun ismini, kendi adını ve üçüncü bir arkadaşının ismini söylemesi istenir. İsim zincirinde en son adı söylenen arkadaşının adını söyleyerek yeni bir arkadaş eklemesi istenir. Zincirde yanlış söyleme olduğu an oyuna yeniden başlanır.
FEN VE MATEMATİK
BA A3 : K1,2,3
• Öğretmen, gerekli izinler ve tedbirleri aldıktan sonra çocuklarla beraber bir kır gezisi düzenler.
• Kır gezisi sırasında çocukların doğadaki canlılık ve değişiklere dikkatleri çekilir.
• Gezi sırasında çocuklarla çiçek toplanır. Sınıfa gelindiğinde çiçekler, kitapların arasına konur.
• Öğretmen çalışmayı çocuklara anlatır. Kitapların arasına konan çiçeklerin kuruyacakları söylenir.
• Kitap arasına konan çiçeklere ara sıra bakılarak kuruma aşamaları gözlemlenir.
• Çiçeklerin kurama aşamaları sona erdikten sonra çiçekler değişik etkinliklerde kullanılır.
TÜRKÇE
BA A4 : K9
DA A4 : K7
SDA A2 : K4
SDA A4 : K1 “A a asma, / Ayağıma basma / S s sümbül / M m menekşe gül” tekerlemesi çocuklara söylenir.
• Birkaç kez tekrar edildikten sonra öğretmen çocuklara pastel boyalarını almalarını söyler.
• Öğretmen çocuklara resim kâğıtlarını dağıtarak ilkbahar mevsimini anlatan bir resim yapmalarını ister.
• Çocukların resimleri bittiğinde, isteyen çocukların resimlerini bir hikâye gibi arkadaşlarına anlatmaları istenir. Çocukların anlattıkları kâğıda not alınır.
OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
PMA A5 : K2
SDA A9 : K4 • Öğretmen, hazırladığı çiçekleri belirli aralıklarla sınıfta yere bantla yapıştırır.
• Çocuklardan bu çiçeklerin üzerine basmadan etkinlik masalarına oturmalarını ister.
• Masalara oturan çocuklara çalışma kitapları dağıtılır. “İrem, başına papatyadan taç takmış, şarkı söylüyor.” ve “Çerçevenin içerisine en sevdiği arkadaşının resmini çizer misin?” konulu alıştırma sayfaları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Palyaçonun Yüzünü Çizelim” adlı 116. etkinlik çocuklara yaptırılır.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
21.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K7,9,12,13
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K9
Amaç 9 : K3
Amaç 11 : K1,5
Bilişsel Alan
Amaç 5 : K8
Amaç 7 : K1
Amaç 10 : K1
Amaç 19 : K1,2
Dil Alanı
Amaç 4 : K6
Amaç 5 : K2,3
Amaç 8 : K1,5
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K5

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
FEN VE MATEMATİK
ÖB A1 : K5
BA A19 : K1,2
PMA A2 : K12,13
DA A8 : K1,5 • Öğretmen çocuklar sınıfa geldiğinde “Günaydın!” diyerek karşılar.
• Çocuklara hayvanların çoğalma (üreme) şekilleriyle ilgili belgesel izletilir.
• İzlenen belgesel sonunda çocuklarla sohbet edilir.
• Hayvanların değişik şekillerde çoğaldığı çocukların seviyelerine uygun bir şekilde anlatılır.
• Ardından öğretmen, çocuklara dergi-gazete vb. yayınlardan hayvan resimleri dağıtır.
• Çocuklardan bu hayvan resimlerinden yumurtlayarak çoğalanları kesmeleri istenir.
• Kesilen resimlerle yumurtlayarak çoğalan hayvanların kavram haritası oluşturulur.
OYUN VE HAREKET
BA A7 : K1
SDA A6 : K9 • Sınıfa farklı büyüklükte 6 top getirilir.
• Çocuklardan büyükten-küçüğe ya da küçükten-büyüğe doğru sıralamaları istenir.
• Farklı büyüklükteki toplar çocuklara gösterilerek hangi hayvana ait olabileceği sorulur.
• Ardından çocuklara hayvan taklitleri yaptırılır.
TÜRKÇE
SDA A9 : K3
DA A5 : K2,3
“Cik cik cik minik serçecik,
Cık cık cık güzel kıvırcık.
Cak cak cak çocuklar toplanacak.” tekerlemesi çocuklara söylenir.
• Hikâye anlatılacak yere çocuklar rahat edebilecekleri bir şekilde oturtulur.
• “Kıvırcık Piknikte” adlı hikâye çocuklara flaşkart tekniği ile anlatılır.
• Hikâye sonunda hikâyeyi çocukların anlatmasına rehberlik edilir.
• Piknikte geçen olaylar ve Kıvırcık’ın davranışları ile ilgili sorular sorulur.
• Çocuklardan zor durumda olan bir kuş gördüklerinde neler yapabileceklerini anlatmaları istenir.
• Çocukların kuşun yumurtadan çıktığını bulmalarına rehberlik edilir.
• Yumurtadan çıkan hayvanların neler olduğu sorulur.
• Bilmece şeklinde hayvanların özelliklerini söyleyerek bulmalarına yardımcı olunur.
SANAT
PMA A2 : K7,9 • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Parmak Baskısı ile Geyik Yapalım” adlı 117. etkinlik çocuklara yaptırılır.
• Etkinlik bitiminde çocuklar parmak boyası ile serbest çalışma yapar.
• Daha sonra masalar temizlenerek eller yıkanır.
OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
BA A10 : K1
BA A5 : K8 • Öğretmen, çocuklara elips şeklinin çizili olduğu kâğıtları dağıtır. Şeklin adını çocuklara açıklar.
• Elips şeklinin hangi nesnelere benzediği sorulur.
• Ardından çocuklardan elips şeklini kullanarak neler yapabileceklerini göstermeleri istenir.
• Çocukların elips şekliyle yaptıkları çalışmalar çocuklara anlattırılarak kâğıtlarına not alınır.
• Daha sonra çocuklara çalışma kitapları dağıtılır.
• “Murat Bey bahçede bir yumurta buldu.” ve “Bazı hayvanlar yumurtlayarak çoğalır.” konulu sayfalar yapılır.
• Çalışmanın ardından hazırlanan sayı kartları çocuklara dağıtılarak eşleştirme çalışmaları yapılır.
MÜZİK
SDA A11 : K1,5 • “Temiz Çocuk Ol” adlı şarkı önce Zambak müzik CD’sinden dinletilir.
• Çocuklar müzik aletleri ile şarkıya ritim tutarlar.
• Ardından çocuklar şarkının sözlerine uygun hareket yaparlar.
• Daha sonra eve gidiş hazırlıkları yapılır.
DEĞERLENDİRME Çocuk açısından;

Öğretmen açısından;

Program açısından;
AİLE KATILIMI • 23.03.2007 tarihindeki etkinlik için ailelerden minik fidan istenir.

Sınıf Öğretmeni Uygundur … / … / …
İmza :
Adı Soyadı :
Okul Müdürü :

GÜNLÜK PLAN
22.03.2007

AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
Psikomotor Alan
Amaç 2 : K10,15
Amaç 4 : K2,5
Sosyal-Duygusal Alan
Amaç 6 : K9,10
Amaç 9 : K5
Bilişsel Alan
Amaç 3 : K1,2
Amaç 10 : K1
Amaç 16 : K3
Dil Alanı
Amaç 1 : K4
Amaç 5 : K2,3
Özbakım Becerileri
Amaç 1 : K1,2,3

ETKİNLİKLER ÖĞRENME SÜRECİ
SERBEST ZAMAN
BA A3 : K1,2
SDA A9 : K5
ÖB A1 : K1,2,3
• Öğretmen, çocuklar sınıfa gelmeden masalara hayvanların yediği değişik yemler koyar.
• Çocuklar, geldiğinde günaydın denilerek karşılanır.
• Masalardaki yemlere çocukların dikkati çekilir.
• Çocukların dikkatlice yemleri incelemeleri sağlanır.
• Çocuklara hangi hayvanların nasıl beslendiği sorulur.
• Ardından yemlerle ilgili çocuklarla sohbet edilir.
• Hayvanların hangi yiyeceklerle, insanların hangi yiyeceklerle beslendiği hakkında çocuklarla konuşulur.
• Sonra kahvaltı saatine kadar çocukların köşelerde serbest oynamalarına izin verilir.
SANAT
PMA A2 : K10
PMA A4 : K2,5 • “Her Güne Bir Etkinlik-3” kitabındaki “Meyveler Çizelim, Sonra da Hamurla Yapmayı Deneyelim” adlı 118. etkinlik çocuklara yaptırılır.
• Yapılan hamur çalışmaları sergilenir.
TÜRKÇE
BA A10 : K1
BA A16 : K3
DA A5 : K2,3
• Çocuklara geometrik şekillerle ilgili bilmeceler sorulur.
Evin çatısıyım Ne üçgene benzerim
Çadırın kapısıyım Ne dikdörtgen, kareyim
Denizdeki yelkenim Sivri köşem yok benim
Bilin bakalım ben kimin (üçgen) Öğrendin mi adım ne? (daire)
• Ardından çocuklara küçük Elif’in başından geçen bir olay anlatılır: “Bir gün Elif ve annesi çarşıya çıkmışlardı. Dolaşırken ördeklerin sesiyle Elif birden irkildi. Sesin nereden geldiğini anlamaya çalıştı. Sağına soluna bakarken ördeklerin sepet içinde neşeyle “vak vak, vik vik” diye eğlendiğini gördü. Yumuşacık tüylerine dokundu. Çok sevimliydi bu yavrular. Annesinden uzun süredir bakabileceği bir hayvan almasını istiyordu. Yavru ördekleri görünce bu isteğini annesine hatırlattı. Bir yavru ördek almasını rica etti. Annesi bakımını üstlenirse alabileceğini söyledi. Sonunda annesi istediği ördek yavrusunu almıştı. Elif çok mutlu olmuştu. Eve gelir gelmez bir koliden ona yuva yaptı. Evcilik oyuncaklarından iki tane tabak olarak yuvaya yerleştirdi. Hatta oynaması için küçük bir top bile koydu. Annesine söz vermişti, minik ördeğine o bakacaktı. Hemen annesinin ona “Süt içersen çok güzel büyürsün.” dediği aklına geldi. Tabaklardan birine süt, diğerlerine de zeytin, peynir… Ördeğinin yiyip içmesini heyecanla bekliyordu. Bekledi bekledi minik ördek hiçbir şey yiyip içmedi. Tok olduğunu ya da kendisi gibi bazı yiyecekleri az sevdiğini düşündü. Sonra köfte, patates ve meyve suyu getirdi. Ördeği hiçbir şey yemedi, içmedi. Annesi Elif’in odasına geldi ve yavru ördek için hazırladığı yiyecekleri gördü. Gülmeye başladı&
 
Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
5
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Hocam www.okuloncesiforum.org adresinden word belhesi olarak yüklerseniz daha iyi olur.Teşekkürler.
 
Katılım
23 Şub 2007
Mesajlar
9
Tepki Skoru
0
Puanları
0
bizim hocalar genelde öle istiyo çünkü yapılan etkinlikler tek bir amaca ya da kazanıma yönelik olamaz dedikleri için böle bir plan çalışması yaptım
 
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
2
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
günlük plan örneği için çok teşekkürler çok ihtiyacım vardı
 
Katılım
28 Haz 2007
Mesajlar
5
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
33
ama bu günlük planın serbest zaman etkinlğinde adı üstünde serbest zaman yani çocukalrın özgür olmaları gerekir ki siz burda onları baskı altında tutuyor yaratıclıklarını engelliyorsnunz nasıl oluyo bu anlamadım doğrusu
 
Katılım
23 Nis 2008
Mesajlar
4
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
çok teşekkürler. hasta olduğum için planımı hazırlayamadım senin paylaşımın çok yardımcı oldu. çoooooooookkkkkkkk teşekkürler. ayrıca planlar da çok güzel
 
Katılım
12 Mar 2008
Mesajlar
28
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
31
slm açık ögretim isesinde ç.gelişimnde okuyorum we stajerim kordinatör ögretmenimiz kreş planı istedi bende 0-3 yaştaım ve hiç bulamadım ögretmenlerim kendileride yazmıyor bi fikir yada elnizde warsa gönderirseniz sevinirim tşk ederim
 
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
697
Tepki Skoru
0
Puanları
0
Yaş
35
arkadaşım harıka planlar bunlar çok yardımcı oldun teşekkür ederim .....
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst