- Katılım
- 25 Nis 2006
- Mesajlar
- 5,063
- Tepki Skoru
- 25
- Puanları
- 38
GÜNAYDIN
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 36 – 48 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken durum/olaya odaklanır.)
Dil Gelişimi
Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/
şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
Motor Gelişim
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür.)
Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının
duygularını açıklar. (Göstergeleri: Başkalarının duygularını
söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.)
MATERYALLER
Çeşitli hayvan resimleri, kutu.
SÖZCÜKLER
Fısıltı
KAVRAMLAR
------------
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bu etkinlikte neler yaptık? Hangi hayvanların resimlerini oyunda
kullandık?
*Oyun oynarken neler hissettiniz?
*Ayrıca, çocuklar kendilerini, anne ve babalarını mutlu ve mutsuz
eden şeyler ile ilgili resim yaparlar. Resimler bittikten sonra mutlu
ve mutsuz eden şeyler hakkında konuşulur?
AİLE KATILIMI
*Gösterilen parmak oyunu eve gönderilerek çocuklarıyla
beraber oynamaları istenir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
* Çocuk için “Uyuyormuş gibi yapma” zor olabilir. Bu nedenle sınıfta bu çocuğa model olabilecek bir akranı seçilip, onunla birlikte yan yana uyuyormuş gibi yapmaları sağlanabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla birlikte “Toprak Ev” parmak oyunu oynanır.
Toprak Ev
Toprak evde kimler varmış ( Etrafa bakılır, eller arkada saklanır)
Buradan bir solucan çıkmış (sağ baş parmak gösterilir)
Buradan da bir tırtıl (sol serçe parmak gösterilir)
İşte ben de geldim demiş karınca (sağ işaret parmağı gösterilir.)
Hepsi bir den gerinmiş(gerinme hareketi yapılır)
Birbirlerine günaydın demiş (parmaklar hareket ettirilir)
Geç uyanan köstebek ben de varım ben de varım demiş (sol başparmak gösterilir)
*Çocuklar küçük bir kutunun içine olan “karınca”, “solucan”, “köstebek”, “tırtıl” vb.
gibi çeşitli hayvan resimlerinin olduğu A4 boyutundaki kâğıtlardan birer tane
alırlar.
*Öğretmen çocukların sırtına seçmiş oldukları hayvan resimlerini yapıştırır. Çocuklar
arkadaşlarının sırtındaki hayvan resimlerini incelerler. Resimler incelendikten
sonra çocuklar uyuyormuş gibi yüz üstü yere uzanır.
*İlk oyunda öğretmen ebe olur uzanan çocukların sırtına hafifçe dokunup
fısıldayarak “günaydın tırtıl” (çocuğun sırtında hangi resim varsa o adla uyandırılır)
der.
*Uyandırma sırasında ebe, bazen solucan gibi sürünür, bazen karınca gibi hızlı
hızlı yürür, bazen de kaplumbağa gibi yavaş yavaş ilerler. Aynı zamanda bazen
yüksek sesle, bazen hızlı bir şekilde, bazen çok yavaş bir şekilde günaydın diyerek
hayvanlar uyandırılır. Uyanan çocuklar da ebenin hareketlerini taklit ederler.
*Uyandırılan her çocuk ebenin arkasına dizilir. Oyun tek bir çocuk kalana kadar
devam ettirilir.
*En son uyandırılan çocuk ebe olur oyun sınıfın isteği doğrultusunda tekrar edilir.
*Hayvan resimleri yan yana dizilir. Öğretmen “Bu hayvanlar bir çiftlikte yaşıyorlarmış.
*Karınca dışında tüm hayvanlar sabah uyandıklarında birbirlerine günaydın
diyorlarmış. Ama karınca hiç kimseye günaydın demiyormuş.” der.
*Çocuklar karıncanın neden günaydın demediği, günaydın demediğinde diğer
hayvanların neler hissetmiş olabileceği, neden bu şekilde hissettikleri, günaydın
demesi için karıncanın ve diğer hayvanların neler yaptığı hakkında konuşurlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
Etkinlik Çeşidi: Türkçe ve Oyun (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu: 36 – 48 Ay
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Bilişsel Gelişim
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken durum/olaya odaklanır.)
Dil Gelişimi
Kazanım 2. Sesini uygun kullanır. (Göstergeleri: Konuşurken/
şarkı söylerken sesinin tonunu, hızını ve şiddetini ayarlar.)
Motor Gelişim
Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. (Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür.)
Kazanım 4. Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının
duygularını açıklar. (Göstergeleri: Başkalarının duygularını
söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.)
MATERYALLER
Çeşitli hayvan resimleri, kutu.
SÖZCÜKLER
Fısıltı
KAVRAMLAR
------------
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
*Bu etkinlikte neler yaptık? Hangi hayvanların resimlerini oyunda
kullandık?
*Oyun oynarken neler hissettiniz?
*Ayrıca, çocuklar kendilerini, anne ve babalarını mutlu ve mutsuz
eden şeyler ile ilgili resim yaparlar. Resimler bittikten sonra mutlu
ve mutsuz eden şeyler hakkında konuşulur?
AİLE KATILIMI
*Gösterilen parmak oyunu eve gönderilerek çocuklarıyla
beraber oynamaları istenir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
* Çocuk için “Uyuyormuş gibi yapma” zor olabilir. Bu nedenle sınıfta bu çocuğa model olabilecek bir akranı seçilip, onunla birlikte yan yana uyuyormuş gibi yapmaları sağlanabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ
*Çocuklarla birlikte “Toprak Ev” parmak oyunu oynanır.
Toprak Ev
Toprak evde kimler varmış ( Etrafa bakılır, eller arkada saklanır)
Buradan bir solucan çıkmış (sağ baş parmak gösterilir)
Buradan da bir tırtıl (sol serçe parmak gösterilir)
İşte ben de geldim demiş karınca (sağ işaret parmağı gösterilir.)
Hepsi bir den gerinmiş(gerinme hareketi yapılır)
Birbirlerine günaydın demiş (parmaklar hareket ettirilir)
Geç uyanan köstebek ben de varım ben de varım demiş (sol başparmak gösterilir)
*Çocuklar küçük bir kutunun içine olan “karınca”, “solucan”, “köstebek”, “tırtıl” vb.
gibi çeşitli hayvan resimlerinin olduğu A4 boyutundaki kâğıtlardan birer tane
alırlar.
*Öğretmen çocukların sırtına seçmiş oldukları hayvan resimlerini yapıştırır. Çocuklar
arkadaşlarının sırtındaki hayvan resimlerini incelerler. Resimler incelendikten
sonra çocuklar uyuyormuş gibi yüz üstü yere uzanır.
*İlk oyunda öğretmen ebe olur uzanan çocukların sırtına hafifçe dokunup
fısıldayarak “günaydın tırtıl” (çocuğun sırtında hangi resim varsa o adla uyandırılır)
der.
*Uyandırma sırasında ebe, bazen solucan gibi sürünür, bazen karınca gibi hızlı
hızlı yürür, bazen de kaplumbağa gibi yavaş yavaş ilerler. Aynı zamanda bazen
yüksek sesle, bazen hızlı bir şekilde, bazen çok yavaş bir şekilde günaydın diyerek
hayvanlar uyandırılır. Uyanan çocuklar da ebenin hareketlerini taklit ederler.
*Uyandırılan her çocuk ebenin arkasına dizilir. Oyun tek bir çocuk kalana kadar
devam ettirilir.
*En son uyandırılan çocuk ebe olur oyun sınıfın isteği doğrultusunda tekrar edilir.
*Hayvan resimleri yan yana dizilir. Öğretmen “Bu hayvanlar bir çiftlikte yaşıyorlarmış.
*Karınca dışında tüm hayvanlar sabah uyandıklarında birbirlerine günaydın
diyorlarmış. Ama karınca hiç kimseye günaydın demiyormuş.” der.
*Çocuklar karıncanın neden günaydın demediği, günaydın demediğinde diğer
hayvanların neler hissetmiş olabileceği, neden bu şekilde hissettikleri, günaydın
demesi için karıncanın ve diğer hayvanların neler yaptığı hakkında konuşurlar.
"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."