Öğrencilerimle traktörler ile ilgili konuşuyorduk derken benim zekilerden birisi laf arasında "ben de ineğe binerim traktörü geçerim" dedi. Nasıl geçersin dedim "ineğe mazutu koyarım" dedi. Sen ineğine mazut mu koyuyorsun dedim. "he" dedi. Nasıl koyuyorsun dedim "ineğin kuyruğunu kaldırıp pompayı arkasına takıyorum, mazut dolunca pompayı çekiyorum" dedi. Güleyim mi kızayım mı şaşırdım kaldım. Dudaklarımı gevmeye başladım(gülmemek için). Fakat öğrencim de aslında ne söylediğinin tam farkında değil ve gayet sakin...
Bu arada iki yıl önce karşılaştığım bir durum hakkında tavsiyelerinizi bekliyorum. İki yıl önce görev yaptığım sınıfta oğlanlardan birisi serbest resim etkinliğinde benim talimatım doğrultusunda(ailenizin resmini yapın demiştim) ilk olarak babasının resmini yapıp bana göstertti ve sonra "öğretmenim çü.... de yapıym mı" diye sordu. "Hayır" dedim. Sanat etkinliğinde ise tuz seramiğinden serbest çalışırken bu öğrencimin elinde hamur öylece duruyor "hadi H. neden sen de yapmıyorsun" dediğimde aklıma bir şey gelmiyor öğretmenim" dedi. Bir süre sonra elindeki hamuru uzatıp pipisinin önüne tuttu ve arkadaşlarına doğru farklı hareketler yaptı. Kızlar şaşkın bir şekilde bakarken oğlanlar gülmekten kopmuştu. Ben o an öğrencime bir daha bunu yapma demiştim. Bu öğrencim aile büyükleri tarafından hep "aslan oğlum, oğlumun pipisine de bak..." gibi telkinlerle büyümüş olmalı, olmalı diyorum çünkü annesiyle görüşemediğim için babasına da bu durumu anlatmaya çekindim doğrusu ve bu öğrencimin sürekli olarak hep pipisini ön plana çıkartmasını engelledim ve unutturdum çünkü çocuk pipisini aklına getirdiğinde başka fikirlere kendini kapatıyor ve yaratıcılığı bitiyordu. Acaba yanlış mı yaptım? Ne yapmalıydım?...
Bu arada iki yıl önce karşılaştığım bir durum hakkında tavsiyelerinizi bekliyorum. İki yıl önce görev yaptığım sınıfta oğlanlardan birisi serbest resim etkinliğinde benim talimatım doğrultusunda(ailenizin resmini yapın demiştim) ilk olarak babasının resmini yapıp bana göstertti ve sonra "öğretmenim çü.... de yapıym mı" diye sordu. "Hayır" dedim. Sanat etkinliğinde ise tuz seramiğinden serbest çalışırken bu öğrencimin elinde hamur öylece duruyor "hadi H. neden sen de yapmıyorsun" dediğimde aklıma bir şey gelmiyor öğretmenim" dedi. Bir süre sonra elindeki hamuru uzatıp pipisinin önüne tuttu ve arkadaşlarına doğru farklı hareketler yaptı. Kızlar şaşkın bir şekilde bakarken oğlanlar gülmekten kopmuştu. Ben o an öğrencime bir daha bunu yapma demiştim. Bu öğrencim aile büyükleri tarafından hep "aslan oğlum, oğlumun pipisine de bak..." gibi telkinlerle büyümüş olmalı, olmalı diyorum çünkü annesiyle görüşemediğim için babasına da bu durumu anlatmaya çekindim doğrusu ve bu öğrencimin sürekli olarak hep pipisini ön plana çıkartmasını engelledim ve unutturdum çünkü çocuk pipisini aklına getirdiğinde başka fikirlere kendini kapatıyor ve yaratıcılığı bitiyordu. Acaba yanlış mı yaptım? Ne yapmalıydım?...