Kraft kâğıdının karşısına fener ya da spot gibi bir ışık kaynağı konulur. Çocukların kraft kâğıdının önüne geçerek vücut hareketleriyle gölge yapmaları ve incelemeleri sağlanır.
Öğretmen “Başka nerelerde gölgeler var?” “Gölge oluşturmak için başka nelere ihtiyacımız var?” ve “Gölgeleri nerede bulabiliriz?” gibi sorular yönelterek çocukların görüşlerini alır.
Çocuklardan başka hangi yöntemlerle gölge oluşturabilecekleri konusunda tahminlerde bulunmaları istenir.
Farklı gölgeler oluşturmak için açık alana çıkılır ve çocuklardan ikişerli gruplar oluşturmaları istenir.
Eşlerden birisinin kırmızı diğerinin de yeşil kartlı kolyeyi seçmeleri istenir. Müzik başladığında çocuklar hareket ederler. Müzik durduğunda farklı heykeller oluştururlar. Eşlerden kırmızı kolyeli olanlar heykel şeklinde durur, yeşil kolyeliler ise arkadaşının gölgesini yere tebeşirle veya çamur üzerine çöple çizer. Bu çalışma günün değişik zamanlarında tekrarlanır.
Gölgeler arasındaki farklar günün sonunda incelenir. Gölgelerin büyüklükleri çocuklar tarafından standart olmayan birimlerle ölçülür ve karşılaştırılır.