Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

GERİ DÖNÜŞÜM

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
26
Puanları
38
GERİ DÖNÜŞÜM

Etkinlik Çeşidi:
Drama (Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu: 48 – 72 Ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini
çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.)
Kazanım 13. Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
(Göstergeleri: Gösterilen sembolün anlamını söyler.)

Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir. Dinlediklerini/
izlediklerini açıklar.)
Sosyal ve Duygusal Gelişim
Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. (Göstergeleri:
Duygu, düşünce ve hayallerini özgün y

MATERYALLER
ÇEVKO’nun cam, plastik ve kâğıt geri kazanımına yönelik afişleri, geri kazanım sembolünün olduğu kartlar,
çevresine cam ve plastik şişelerin, kâğıtların atılmış olduğu bir çöp kutusunun fotoğrafı.

SÖZCÜKLER
Geri dönüşüm, sembol

KAVRAMLAR
-------

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:

*
Geri dönüşüm sembolünü kullanarak neler yaptık?

*Yaptığınız resimlere bakarak oluşturduğunuz öyküde sizi en çok
etkileyen şey ne idi?

*Daha önce geri dönüşüm sembolünü nerelerde gördünüz?

AİLE KATILIMI

*
Ailelere geri dönüşüm ile ilgili görselleri kullanarak bir albüm
hazırlamaları önerilebilir.

*Ailelerden çocukları ile birlikte sokakta (özelikle akşam saatlerinde)
gezintiye çıkmaları ve bu gezintide gördükleri çöp kutularının
fotoğraflarını çekip sınıfa göndermeleri istenebilir.

ÖĞRENME SÜRECİ

*
Çevre Koruma Vakfı’nın (ÇEVKO) cam, plastik ve kâğıt geri
dönüşümüne yönelik afişleri sınıfın duvarlarına asılır.

*Geri dönüşüm sembolünün olduğu kartlar çocuklara dağıtılır.

*Çocuklar kartlardaki şekli incelerler. Sembolü bedenleri ile
gösterirler. Daha sonra bu sembolün anlamı hakkında çocuklarla
konuşulur.

*Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler. Müzik durduğunda
öğretmenin yönergelerine göre süt şişesi, plastik su şişesi, gazete,
kâğıt, kavanoz vb. nesnelerin heykeli olurlar.

*Daha sonra çocuklar, çevresine cam ve plastik şişelerin, kâğıtların
atılmış olduğu bir çöp kutusunun fotoğrafını incelerler. Fotoğrafta
gördükleri ile ilgili konuşurlar.

*Öğretmen çocuklara “Fotoğraftaki şişeleri, kâğıtları kimler atmış
olabilir? Neden atmış olabilirler? Bu şişeler ya da kâğıtlar çöp
kutusu dışında başka nerede olmak isterlerdi?” gibi sorular sorar.

*Çocuklar şişeler ve kâğıtların olmak istedikleri yerler ile ilgili resim
yaparlar.

*Çocukların belirledikleri dört-beş resimden yola çıkılarak öykü
oluşturulur. Öykü oluşturulurken resimlerden birinde önemli bir
olayın yaşandığı vurgulanır. Oluşturulan öykü canlandırılır.

*Masalara farklı boyutlarda olan geri dönüşüm sembollerinin
yapıştırıldığı kâğıtlar ve boyalar konur. Geri dönüşüm sembolüne
dikkat çekilerek başka nerelerde gördükleri sorulur.

*Çocuklar kâğıtlarında bulunan geri dönüşüm sembollerini
kullanarak resimlerini tamamlarlar.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst