Merhabalar Okul Öncesi Forum Resmi Web Sitesi 'Biz BÜYÜK Bir Aileyiz'

Foruma ücretsiz kayıt olarak mesaj gönderebilir, yeni konular oluşturabilir ve diğer üyeler ile etkileşim içine olabilirsiniz.

Geometrik Şekiller Canlanıyor

Nihal EROĞLU

YÖNETİM EKİBİ
Yönetici
Katılım
25 Nis 2006
Mesajlar
5,063
Tepki Skoru
25
Puanları
38
Etkinlik Adı – İçeriği: Geometrik Şekiller Canlanıyor (Geometrik Şekiller)

Etkinlik Çeşidi : Matematik, Oyun ve Sanat Etkinliği (Bütünleştirilmiş Büyük Grup)

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BG: K12:
Geometrik şekilleri tanır. (Gösterilen geometrik şeklin
ismini söyler. Geometrik şekillerin özelliklerini söyler. Geometrik
şekillere benzeyen nesneleri gösterir.)

SDG: K3:Kendini yaratıcı yollarla ifade eder(Nesneleri alışılmışın
dışında kullanır. Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur) K.10:
Sorumluluklarını yerine getirir. (Sorumluluk almaya istekli olduğunu
gösterir. Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.)

MG: K4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. (Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Çizgileri istenilen nitelikte
çizer.)

MATERYALLER: Geometrik şekil kartları,tıraş köpüğü,parmak boya, A4 kağıdı

SÖZCÜKLER: Geometrik şekil, tıraş, köpük

KAVRAMLAR: Geometrik Şekil: Daire, üçgen, kare, dikdörtgen kenar, köşe

ÖĞRENME SÜRECİ

• Üzerinde üçgen, daire, kare ve dikdörtgen şekillerinin bulunduğu kartlar gösterilir.
• Geometrik şekiller hakkında çocuklara sorular sorulur.
Üçgenin kaç kenarı vardır?
Dairenin köşesi var mıdır?
Sınıfta kare şekline benzeyen bir nesne gösterir misiniz?
Dikdörtgen ile kare arasındaki fark nedir?
• Çocukların cevapları dinlendikten sonra şekillerin özellikleri
tekrar edilir.
• “Şekilleri Biz Oluşturalım” oyunu için çocuklar oyun alanına
çağırılır. Geometrik şekilleri, arkadaşları ile birlikte, vücutlarını
kullanarak oluşturmaları söylenir.
• Oyuna katılmayan çocukların da şekli oluştururken arkadaşlarına yardım edebilecekleri hatırlatılır.
• Şekli oluşturduklarında diğer çocuklar ile geometrik şekle
benzeyip benzemediği hakkında konuşulur. Gerekli görülürse
düzenlemeler yapılır.
• Oyun tüm geometrik şekillerin (daire, kare, dikdörtgen) oluşturulması ile devam eder.
• “Geometrik Şekillerin Nesnelere Dönüşümü” isimli sanat çalışması için çocuklar masalara yönlendirilir.
• Her masaya tıraş köpüğü sıkılır. Çocuklara istedikleri renklerde boyalar verilerek tıraş köpüğünü renklendirmeleri istenir.
• Tıraş köpüğünün üzerine geometrik şekilleri çizme çalışması
yapılır.
• Çocuklara istedikleri bir geometrik şekli farklı bir nesneye dönüştürmesi söylenir.
• Her çocuk çizimini tamamladıktan sonra A4 kâğıdı verilir. Çizdikleri resmin üzerine A4 kâğıdını koyup bastırmaları söylenir.
Kâğıt kaldırılıp kurumaya bırakılır.
• Etkinlikler tamamlandıktan sonra çocukların çalışmasını anlatmasına fırsat verilir.

DEĞERLENDİRME

• Geometrik şekillerin isimleri neden farklı?
• Şekiller ne işimize yarar?
• Tıraş köpüğüne dokununca ne hissettin?
• Şekilleri çizerken nerelerde zorlandınız?
• Hangi şekli çizmek daha kolaydı / zordu?

Bunların haricinde;
• “El Ele Okul Öncesi Eğitime” kitabında yer alan geometrik şekiller ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.

AİLE KATILIMI
• Evde geometrik şekillere benzeyen nesneleri bulmaları istenir.

UYARLAMA
• Sınıfta zihinsel yetersizliği olan çocuk varsa, öğrenme sürecinde sık sık destekleyici geri bildirim verilebilir.

DESTEKLENEN DEĞERLER
• İş birliği
Çocuklar hep birlikte geometrik şekilleri oluştururken iş birliği
değerine vurgu yapılmalıdır.

ÖNERİLER
• Sanat etkinliğinde tıraş köpüğü yerine desenli bantları kullanarak çocuklardan geometrik şekilleri oluşturmaları istenebilir.
• Etkinlik sırasında tıraş köpüğünün dağılmaması için çocuklara
hatırlatmalar yapılır.

"T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Etkinlik Kitabından alıntıdır."
 

Giriş yap

Okul Öncesi Forum TV

000
Gün
00
Saat
00
Dakika
00
Saniye
Canlı yayına kalan süre.

18 Yıldır Sizlerle

18 yıldır sizlerleyiz. Türkiye'nin ilk okul öncesi eğitim platformu
Üst