PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Serbest Zaman Etkinliği(Kağıt İşleri)
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Çiçek Yapalım
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(üçgen, daire, kare, dikdörtgen)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
2.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
3.Çeşitli malzemeleri istenilen nitelikte katlar.
4.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.
MATERYALLER
-Farklı renklerde el işi kağıtları
-Büyük bir fon kağıdı
-Yeşil örgü yünü
-Kuru dallar
-Yapıştırıcı
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci üzerine kare, daire ve dikdörtgenler çizdiği el işi kağıtlarını çocuklara dağıtır. Çocuklar çizgiden keserek şekilleri çıkartırlar. Eğitimci çocuklara ellerindeki kağıdın şeklini tanıyıp tanımadıklarını sorar. Kesilen şekillerin özellikleri ile ilgili kısa bir sohbet edilir. Sonra eğitimci çocuklardan ellerindeki kareyi bir ucundan tutarak diğer bir sivri uca getirmelerini söyler. Ortaya bir üçgen çıkacaktır. Böylece üçgende çocuklara tanıtılır. Ortaya çıkan üçgenin iki köşesi yukarı doğru hafifçe kıvrılır. Kalan diğer köşedeki kağıdın bir katı aşağıya doğru yarım bir şekilde katlanır. Yapılan laleler fon kartonuna yapıştırılır. Daha sonra kesilen büyüklü küçüklü dairelerden papatyalar yapılır ve onlarda fon kartonuna yapıştırılır. Dikdörtgenler ise çiçeklerin altına saksı olarak yapıştırılır. Yeşil örgü yünleri kesilerek saksının içine çimenler yapılır. Kuru dallar kullanılarak çiçeklerin sapları yapılır.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Çiçek Yapalım
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(üçgen, daire, kare, dikdörtgen)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.El becerileri gerektiren bazı araçları kullanır.
2.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
3.Çeşitli malzemeleri istenilen nitelikte katlar.
4.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.
MATERYALLER
-Farklı renklerde el işi kağıtları
-Büyük bir fon kağıdı
-Yeşil örgü yünü
-Kuru dallar
-Yapıştırıcı
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci üzerine kare, daire ve dikdörtgenler çizdiği el işi kağıtlarını çocuklara dağıtır. Çocuklar çizgiden keserek şekilleri çıkartırlar. Eğitimci çocuklara ellerindeki kağıdın şeklini tanıyıp tanımadıklarını sorar. Kesilen şekillerin özellikleri ile ilgili kısa bir sohbet edilir. Sonra eğitimci çocuklardan ellerindeki kareyi bir ucundan tutarak diğer bir sivri uca getirmelerini söyler. Ortaya bir üçgen çıkacaktır. Böylece üçgende çocuklara tanıtılır. Ortaya çıkan üçgenin iki köşesi yukarı doğru hafifçe kıvrılır. Kalan diğer köşedeki kağıdın bir katı aşağıya doğru yarım bir şekilde katlanır. Yapılan laleler fon kartonuna yapıştırılır. Daha sonra kesilen büyüklü küçüklü dairelerden papatyalar yapılır ve onlarda fon kartonuna yapıştırılır. Dikdörtgenler ise çiçeklerin altına saksı olarak yapıştırılır. Yeşil örgü yünleri kesilerek saksının içine çimenler yapılır. Kuru dallar kullanılarak çiçeklerin sapları yapılır.
DEĞERLENDİRME: