TARİH: 14.04.11
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Geometrik Kumaşlar
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
1.Varlıkları renklerine göre gruplar.
2.Varlıkları şekillerine göre gruplar.
Amaç 7: Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
2.Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
Amaç 13: Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
Kazanımlar
1.Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
2.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
3.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi tamamlar.
MATERYALLER
-Üzerine kare, dikdörtgen, üçgen ve daire çizilmiş tahta materyaller
-Renkli kumaşlar
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci dört çocuk seçer ve her bir çocuğa kare, dikdörtgen, üçgen ve daire şekillerinden birini verir. Daha sonra renkli kumaşlardan bu geometrik şekiller büyükten küçüğe sıralanabilecek şekilde kesilir ve çocuk hangi şekli aldıysa onu büyükten küçüğe sıralar. Çocuklar sıraladıktan sonra eğitimci kumaşları toplar ve bu seferde kendisi bir örüntü oluşturur. Örneğin yere üçgen, kare, dikdörtgen, üçgen, kare, dikdörtgen koyar ve çocuklardan da aynı örüntüyü kurmalarını ister. Daha sonra eğitimci başka bir örüntü kurar ve çocuklardan eksik olan şekli söylemelerini ister. Örüntüler yaş gruplarına göre zorlaştırılabilir.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Oyun Etkinliği
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Geometrik Kumaşlar
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 6: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
1.Varlıkları renklerine göre gruplar.
2.Varlıkları şekillerine göre gruplar.
Amaç 7: Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
1.Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
2.Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
Amaç 13: Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
Kazanımlar
1.Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
2.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi söyler.
3.Bir örüntüde eksik bırakılan ögeyi tamamlar.
MATERYALLER
-Üzerine kare, dikdörtgen, üçgen ve daire çizilmiş tahta materyaller
-Renkli kumaşlar
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci dört çocuk seçer ve her bir çocuğa kare, dikdörtgen, üçgen ve daire şekillerinden birini verir. Daha sonra renkli kumaşlardan bu geometrik şekiller büyükten küçüğe sıralanabilecek şekilde kesilir ve çocuk hangi şekli aldıysa onu büyükten küçüğe sıralar. Çocuklar sıraladıktan sonra eğitimci kumaşları toplar ve bu seferde kendisi bir örüntü oluşturur. Örneğin yere üçgen, kare, dikdörtgen, üçgen, kare, dikdörtgen koyar ve çocuklardan da aynı örüntüyü kurmalarını ister. Daha sonra eğitimci başka bir örüntü kurar ve çocuklardan eksik olan şekli söylemelerini ister. Örüntüler yaş gruplarına göre zorlaştırılabilir.
DEĞERLENDİRME: