PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Fen Öğretimi
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Eğlenceli Uçurtmalar
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
2.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
3.Neseleri değişik malzemelerle bağlar.
BİLİŞSEL ve DİL ALANI
Amaç 1: Gözlem yapabilme
Kazanımlar
1.Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyler.
2.Gözlemle ilgili sonuçları söyler.
MATERYALLER
-Naylon torba
-Gazete kağıdı
-Kumaş parçaları
-Kağıt mendil
-Delgeç
-İp
-Yapıştırıcı
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Çocuklardan kağıtlar, kumaşlar ve naylon torbaları 15x15 cm. ölçülerinde kare şeklinde kesmeleri istenir. Kesilen karelerin karşılıklı üç köşesi eğitimci tarafından delgeç ile delinir. Çocukların karşılıklı iki delikten ip geçirmeleri ve ipleri karelerin tam ortasından bağlamaları sağlanır. Diğer köşedeki deliğe de uçurtmanın kuyruğunun takılacağı söylenir. Artan naylon torba, kağıt ve kumaş parçalarının ince şeritler ve geometrik şekiller halinde kesilmesi istenir ve bu sırada geometrik şekiller tanıtılır. Bu şeritler ve geometrik şekiller (kare, üçgen, daire, dikdörtgen) iplere yapıştırılarak uçurtmanın kuyruğu hazırlanır. Çocukların kuyruklardan istedikleri bir tanesini uçurtmalarına takmaları istenir ve her çocuğun sırayla uçurtmalarını tam ortasındaki ipten tutarak uçurmaları istenir. Çocukların hangi uçurtmanın daha kolay uçtuğunu, hangisinin daha zor hareket ettiğini gözlemlemeleri istenir ve gözlemlediklerinin nedenleri hakkında görüşleri alınır.
DEĞERLENDİRME:
MATEMATİK ETKİNLİĞİNİN ADI: Eğlenceli Uçurtmalar
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1.Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
2.Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
3.Neseleri değişik malzemelerle bağlar.
BİLİŞSEL ve DİL ALANI
Amaç 1: Gözlem yapabilme
Kazanımlar
1.Değişik durumlarda gözlemlediklerini söyler.
2.Gözlemle ilgili sonuçları söyler.
MATERYALLER
-Naylon torba
-Gazete kağıdı
-Kumaş parçaları
-Kağıt mendil
-Delgeç
-İp
-Yapıştırıcı
-Makas
ÖĞRETME SÜRECİ: Çocuklardan kağıtlar, kumaşlar ve naylon torbaları 15x15 cm. ölçülerinde kare şeklinde kesmeleri istenir. Kesilen karelerin karşılıklı üç köşesi eğitimci tarafından delgeç ile delinir. Çocukların karşılıklı iki delikten ip geçirmeleri ve ipleri karelerin tam ortasından bağlamaları sağlanır. Diğer köşedeki deliğe de uçurtmanın kuyruğunun takılacağı söylenir. Artan naylon torba, kağıt ve kumaş parçalarının ince şeritler ve geometrik şekiller halinde kesilmesi istenir ve bu sırada geometrik şekiller tanıtılır. Bu şeritler ve geometrik şekiller (kare, üçgen, daire, dikdörtgen) iplere yapıştırılarak uçurtmanın kuyruğu hazırlanır. Çocukların kuyruklardan istedikleri bir tanesini uçurtmalarına takmaları istenir ve her çocuğun sırayla uçurtmalarını tam ortasındaki ipten tutarak uçurmaları istenir. Çocukların hangi uçurtmanın daha kolay uçtuğunu, hangisinin daha zor hareket ettiğini gözlemlemeleri istenir ve gözlemlediklerinin nedenleri hakkında görüşleri alınır.
DEĞERLENDİRME: