TARİH:22.05.11
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Anadili Etkinliği (Drama)
MATEMATİK EKİNLİĞİNİN ADI: Geometrik Şekilleri Tanıyalım
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapar
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak hareketleri yapar.
SOSYAL ve DUYGUSAL ALAN
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
2.Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
DİL ALANI
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Üstlendiği role uygun konuşur.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen şekiller gösterir.
MATERYALLER
-Fon kartonu
-İp
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci fon kartonundan büyük bir şekilde kare, dikdörtgen, üçgen ve daire keser. Bu şekiller ip yardımıyla belirlenen dört çocuğa takılır ve çocuklar sırayla eğitimcinin söylediği tekerlemeleri tekrar ederek arkadaşlarına hangi şekil olduklarını anlatırlar. Tüm çocuklar sandalyelerinde otururlar. Karşılarına ilk önce kareyi canlandıran arkadaşları çıkar ve ‘’ Ben bir kareyim, mendile benzerim, dört kenar, dört köşe, bana derler kare ‘’ der. Daha sonra eğitimci tüm çocuklardan elleriyle havaya kare çizmelerini ister. Daha sonra iki elleriyle sonra tek kollarıyla sonra da iki kollarıyla kare çizmelerini ister. Aynı oyun üçgen daire ve dikdörtgen içinde uygun tekerlemeler söylendikten sonra oynanır.(Üçgen: ben bir üçgenim, dilimlenmiş yaş pastaya benzerim, üç kenar üç köşe, haydi sende çizmeyi dene. Daire: ben bir daireyim, kocaman bir topa benzerim, kendi çevremde dönerim. Dikdörtgen: ben bir dikdörtgenim, kocaman bir kitaba benzerim, dört kenarım dört köşem, hadi çiz de neşelen.) Daha sonra yapılan bu drama hakkında konuşularak çocukların fikirleri ve yaşantıları dinlenir. Etraftaki eşyalardan kare, dikdörtgen, üçgen ve daireye örnekler vermeleri istenir.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDAKİ ETKİNLİĞİN ADI: Anadili Etkinliği (Drama)
MATEMATİK EKİNLİĞİNİN ADI: Geometrik Şekilleri Tanıyalım
YAŞ: 5-6
SÜRE: 30dk
KAVRAM: Geometrik Şekiller(kare, dikdörtgen, üçgen, daire)
AMAÇ ve KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapar
Kazanımlar
1.Sözel yönergelere uygun olarak hareketleri yapar.
SOSYAL ve DUYGUSAL ALAN
Amaç 6: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1.Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
2.Etkinliğin süresine ilişkin yönergeye uyar.
DİL ALANI
Amaç 4: Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1.Üstlendiği role uygun konuşur.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 10: Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1.Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen şekiller gösterir.
MATERYALLER
-Fon kartonu
-İp
ÖĞRETME SÜRECİ: Eğitimci fon kartonundan büyük bir şekilde kare, dikdörtgen, üçgen ve daire keser. Bu şekiller ip yardımıyla belirlenen dört çocuğa takılır ve çocuklar sırayla eğitimcinin söylediği tekerlemeleri tekrar ederek arkadaşlarına hangi şekil olduklarını anlatırlar. Tüm çocuklar sandalyelerinde otururlar. Karşılarına ilk önce kareyi canlandıran arkadaşları çıkar ve ‘’ Ben bir kareyim, mendile benzerim, dört kenar, dört köşe, bana derler kare ‘’ der. Daha sonra eğitimci tüm çocuklardan elleriyle havaya kare çizmelerini ister. Daha sonra iki elleriyle sonra tek kollarıyla sonra da iki kollarıyla kare çizmelerini ister. Aynı oyun üçgen daire ve dikdörtgen içinde uygun tekerlemeler söylendikten sonra oynanır.(Üçgen: ben bir üçgenim, dilimlenmiş yaş pastaya benzerim, üç kenar üç köşe, haydi sende çizmeyi dene. Daire: ben bir daireyim, kocaman bir topa benzerim, kendi çevremde dönerim. Dikdörtgen: ben bir dikdörtgenim, kocaman bir kitaba benzerim, dört kenarım dört köşem, hadi çiz de neşelen.) Daha sonra yapılan bu drama hakkında konuşularak çocukların fikirleri ve yaşantıları dinlenir. Etraftaki eşyalardan kare, dikdörtgen, üçgen ve daireye örnekler vermeleri istenir.
DEĞERLENDİRME: