TARİH: 04.04.2011
ETKİNLİK ADI: ADIM VE KARIŞLA ÖLÇÜM
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLARYAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI:BİLİŞSEL ALAN,PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
Amaç 8. Nesneleri ölçebilme
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar:
1. Ölçme sonucunu tahmin eder.
2. Standart olmayan birimlerle ölçer.
3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
1. Farklı zeminler üzerinde yürür.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip yaptırma
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: Sınıf içinde ki eşyalar ve bulunan yerler
ÖĞRENME SÜRECİ:
Sınıfta bulunan çalışma masalarından birinin bir kenarı ve sonra diğer kenarları karışla ölçülür.
Diğer çocukların da masaları kendi elleri ile karış usulü ölçmeleri sağlanır.
Her çocuğa kendi ölçüm sonucu sorulur.
Sonra çocuklardan gelen istekler doğrultusunda sınıftaki bazı yerler karışla ve adımla ölçülmeye başlanır.
Bu ölçüm sırasında çocukların serbestçe hareket etmeleri sağlanır.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİK ADI: ADIM VE KARIŞLA ÖLÇÜM
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLARYAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI:BİLİŞSEL ALAN,PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
Amaç 8. Nesneleri ölçebilme
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar:
1. Ölçme sonucunu tahmin eder.
2. Standart olmayan birimlerle ölçer.
3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
1. Farklı zeminler üzerinde yürür.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Gösterip yaptırma
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: Sınıf içinde ki eşyalar ve bulunan yerler
ÖĞRENME SÜRECİ:
Sınıfta bulunan çalışma masalarından birinin bir kenarı ve sonra diğer kenarları karışla ölçülür.
Diğer çocukların da masaları kendi elleri ile karış usulü ölçmeleri sağlanır.
Her çocuğa kendi ölçüm sonucu sorulur.
Sonra çocuklardan gelen istekler doğrultusunda sınıftaki bazı yerler karışla ve adımla ölçülmeye başlanır.
Bu ölçüm sırasında çocukların serbestçe hareket etmeleri sağlanır.
DEĞERLENDİRME: