TARİH: 07.04.2011
ETKİNLİK ADI: ŞEKİLLER OLUŞUYOR
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLAR: DAİRE, ÜÇGEN, KARE VE DİKDÖRTGEN
YAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI: BİLİŞSEL ALAN, DİL ALANI, PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: Şekil kartları, tef.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Eğitimci, “Çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız, hepimiz elele tutuşup çember olalım.”der.
Hep birlikte daire olduktan sonra “Çocuklar şimdi ben size bazı şekiller göstereceğim, sizler benim gösterdiğim şekilleri vücudunuzu kullanarak istediğiniz gibi oluşturmaya çalışacaksınız.” Der.
Eğitimci; “Şekiller oluştururken size tefle bazı ritimler vereceğim, tefin sesi durduğunda herkes olduğu yerde donacak” der.
Eğitimci; “Tef tekrar çalmaya başladığında herkes hareket edebilir ve gösterdiğim yeni şekli tef sesi durana kadar oluşturmaya çalışacaksınız” der.
Böylece sırayla tüm şekilleri çocuklara gösterir.
Oyunun ikinci aşamasında çocuklardan ikili, üçlü ve dörtlü grublar halinde şekilleri oluşturmaları istenebilir.
DEĞERLENDİRME:
ETKİNLİK ADI: ŞEKİLLER OLUŞUYOR
BELİRLENEN MATEMATİKSEL SÖZCÜK VE KAVRAMLAR: DAİRE, ÜÇGEN, KARE VE DİKDÖRTGEN
YAŞ GRUBU: 4-5 Yaş
SÜRE: 20-30 dakika
GELİŞİM ALANI: BİLİŞSEL ALAN, DİL ALANI, PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ VE KAZANIMLAR
Amaçlar:
- Görsel materyalleri okuyabilme
- Geometrik şekilleri tanıyabilme
- Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
- Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
- Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur
- Çift ayakla ileri – geri sıçrar.
KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER: Şekil kartları, tef.
ÖĞRENME SÜRECİ:
Eğitimci, “Çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız, hepimiz elele tutuşup çember olalım.”der.
Hep birlikte daire olduktan sonra “Çocuklar şimdi ben size bazı şekiller göstereceğim, sizler benim gösterdiğim şekilleri vücudunuzu kullanarak istediğiniz gibi oluşturmaya çalışacaksınız.” Der.
Eğitimci; “Şekiller oluştururken size tefle bazı ritimler vereceğim, tefin sesi durduğunda herkes olduğu yerde donacak” der.
Eğitimci; “Tef tekrar çalmaya başladığında herkes hareket edebilir ve gösterdiğim yeni şekli tef sesi durana kadar oluşturmaya çalışacaksınız” der.
Böylece sırayla tüm şekilleri çocuklara gösterir.
Oyunun ikinci aşamasında çocuklardan ikili, üçlü ve dörtlü grublar halinde şekilleri oluşturmaları istenebilir.
DEĞERLENDİRME: