ETKİNLİĞİN ADI: Bil bakalım kaç karış? 28.04.11
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Oyun etkinliği
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, uzunluk kavramı
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil ve psiko-motor alanlar.
MATERYALLER: Sınıftaki değişik uzunluktaki nesneler(sıralar).
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Psiko-motor alan
Amaç3:Belirli kasları kullanarak güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım3:Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.
Dil alan
Amaç2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanım1:Nefesini doğru kullanır.
Kazanım2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Bilişsel alan:
Amaç2:Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım1:Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini söyler
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap, gözlem, gösterip yaptırma yöntemleri kullanılabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklara öncelikle sınıfımızdaki hangi nesneler bulunduğu sorulur. Sınıfta bulunan bir nesne seçilir, örneğin çocukların kullandığı çalışma masalarının kaç karış olduğunu tahmin etmeleri istenir.Çocukların tahminleri öğretmen tarafından not edilir.Daha sonra masa çocuklarla birlikte karışlanarak ölçülür ve masanın uzunluğu belirlenir.Öğrencilerin cevaplarıyla karşılaştırılır doğru tahmin eden yada cevaba en yakın olan çocuk alkışlanır.
DEĞERLENDİRME:
PROGRAMDA BELİRLENEN ETKİNLİĞİN ADI: Oyun etkinliği
KAVRAMLAR: Ölçme kavramı, uzunluk kavramı
YAŞ GRUBU:5-6
SÜRE:20 dk
GELİŞİM ALANI: Bilişsel alan, dil ve psiko-motor alanlar.
MATERYALLER: Sınıftaki değişik uzunluktaki nesneler(sıralar).
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Psiko-motor alan
Amaç3:Belirli kasları kullanarak güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanım3:Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.
Dil alan
Amaç2:Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanım1:Nefesini doğru kullanır.
Kazanım2:Kelimeleri doğru telaffuz eder.
Bilişsel alan:
Amaç2:Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanım1:Olay yada varlıkların çeşitli özelliklerini söyler
Amaç8:Nesneleri ölçebilme
Kazanım2:Standart olmayan birimlerle ölçer.
YÖNTEM VE TEKNİKLER: Soru-cevap, gözlem, gösterip yaptırma yöntemleri kullanılabilir.
ÖĞRENME SÜRECİ: Çocuklara öncelikle sınıfımızdaki hangi nesneler bulunduğu sorulur. Sınıfta bulunan bir nesne seçilir, örneğin çocukların kullandığı çalışma masalarının kaç karış olduğunu tahmin etmeleri istenir.Çocukların tahminleri öğretmen tarafından not edilir.Daha sonra masa çocuklarla birlikte karışlanarak ölçülür ve masanın uzunluğu belirlenir.Öğrencilerin cevaplarıyla karşılaştırılır doğru tahmin eden yada cevaba en yakın olan çocuk alkışlanır.
DEĞERLENDİRME: