Programdaki Etkinliğin Adı: Serbest Zaman –Kağıt işleri (Kesip Yapıştırma)
Matematik Etkinliğinin Adı: Kapıları Yerleştirelim
Kavram: Geniş-Dar
Yaş grubu:4-5
Süre:30 dk.
Materyaller: Her çocuk için fotokopi yapılmış resimli kağıtlar
Yöntem ve Teknik: Anlatım
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan –Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR:
*Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
*Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
*El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
KAZANIMLAR:
*Varlıkları birebir eşleştirir.
Öğrenme Süreci:
Lider hazırlamış olduğu etkinlik kağıdını bütün çocuklara dağıtır. Çocuklardan resmin aşağısındaki kapıları kesip geniş ve darlıklarına dikkat ederek resimde boş bırakılmış kapı yerlerine yapıştırmalarını ister.
Değerlendirme:
Matematik Etkinliğinin Adı: Kapıları Yerleştirelim
Kavram: Geniş-Dar
Yaş grubu:4-5
Süre:30 dk.
Materyaller: Her çocuk için fotokopi yapılmış resimli kağıtlar
Yöntem ve Teknik: Anlatım
Gelişim Alanı: Psikomotor Alan –Bilişsel Alan
Amaç ve Kazanımlar:
PSİKOMOTOR ALAN
AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
KAZANIMLAR:
*Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
*Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
*El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ 5: Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
KAZANIMLAR:
*Varlıkları birebir eşleştirir.
Öğrenme Süreci:
Lider hazırlamış olduğu etkinlik kağıdını bütün çocuklara dağıtır. Çocuklardan resmin aşağısındaki kapıları kesip geniş ve darlıklarına dikkat ederek resimde boş bırakılmış kapı yerlerine yapıştırmalarını ister.
Değerlendirme: