[h=1]Programdaki Etkinliğin Adı: Oyun Etkinliği[/h][h=1]Matematik Etkinliğinin Adı: Oyuncakları toplayalım[/h][h=1]Kavram: Geniş-Dar[/h][h=1]Yaş grubu:4-5[/h][h=1]Süre:30 dk.[/h][h=1]Materyaller: Oyun kösesindeki oyuncaklar[/h][h=1]Yöntem ve Teknik: Anlatım[/h][h=1]Gelişim Alanı: Psikomotor Alan –Bilişsel Alan[/h][h=1]Amaç ve Kazanımlar:[/h][h=1]PSİKOMOTOR ALAN[/h][h=1]AMAÇ 1: Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Sözel yönergelere uygun olarak yürür.[/h][h=1]*Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.[/h]
[h=1]BİLİŞSEL ALAN[/h][h=1]AMAÇ 3: Dikkatini toplayabilme[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Dikat edilmesi gereken nesneyi/olayı/durumu söyler.[/h][h=1]Öğrenme Süreci:[/h][h=1]Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grubun da önüne geniş ve dar yollar çizer. Dar yolun üzerine çeşitli hayvanlar koyar. İki gruptan birer çocuk dar olan yolun başına gelir. Süre başlayınca çocuklar topuklarında yürüyüp hayvanları toplarlar ve geniş olan yoldan sürünerek geri gelirler. Oyunun sonunda en çok oyuncak toplamış olan grup oyunu kazanır.[/h][h=1]Değerlendirme:[/h][h=1][/h]
[h=1]BİLİŞSEL ALAN[/h][h=1]AMAÇ 3: Dikkatini toplayabilme[/h][h=1]KAZANIMLAR:[/h][h=1]*Dikat edilmesi gereken nesneyi/olayı/durumu söyler.[/h][h=1]Öğrenme Süreci:[/h][h=1]Öğretmen sınıfı iki gruba ayırır. İki grubun da önüne geniş ve dar yollar çizer. Dar yolun üzerine çeşitli hayvanlar koyar. İki gruptan birer çocuk dar olan yolun başına gelir. Süre başlayınca çocuklar topuklarında yürüyüp hayvanları toplarlar ve geniş olan yoldan sürünerek geri gelirler. Oyunun sonunda en çok oyuncak toplamış olan grup oyunu kazanır.[/h][h=1]Değerlendirme:[/h][h=1][/h]